|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
המשבר מעמיק [בינג AI]

"משבר ההייטק הגדול יגיע בעוד 5-3 שנים, כשרוב החברות לא יוקמו כאן"

נציגי חברות ההייטק מזהירים מנזק בלתי הפיך לתעשיה ולכלכלה הישראלית כתוצאה מהמשבר הנוכחי: "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו כבר במדרון" מדיון ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק עולה כי התקציב הממשלתי להשקעות בהייטק לא עלה כבר 15 שנה ועומד על כ-1.5 מיליארד ש"ח בשנה משרד האוצר משיב לביקורת: "התקציב עומד על 0.5% מהתוצר בדומה למדינות ה-OECD, המדינה משקיעה בעקיפין מיליארדים נוספים בחינוך, תשתיות והטבות מס"
08/09/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק קיימה (7.9.23) דיון בנושא השקעה לאומית במו"פ ותמריצים תעשיית ההייטק בישראל. בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה ח"כ אביגדור ליברמן: "התחרות כיום בתחום ההייטק זה קודם כל בין המדינות, שמעניקות הטבות, מענקים ומשקיעות מאמצים לעודד הקמה ופעילות של חברות הייטק בשטחן. מטרת הדיון היא לסקור ולבצע השוואה בינלאומית של ההטבות שמעניקה מדינת ישראל אל מול מדינות אחרות ולבחון האם ואיפה צריך לתת יותר כדי לסייע להתעשיה הזאת לפרוח".

מאיה שוורץ, מנכ"ל איגוד ההייטק, הציגה השוואה שערך האיגוד לבקשת הוועדה וכללה 15 מדינות, בהן ארה"ב, בלגיה, קנדה, בריטניה ואירלנד. האיגוד התמקד בשלושה רכיבי השוואה מרכזיים- כללים והטבות בנוגע להבאת מומחים זרים והעסקתם בתעשיית ההייטק, מענקים ואימוץ תוכנית ה-Pilar 2 (תוכנית המיסוי לתאגידים בינלאומיים של ה-OECD, שתחייב מיסוי מינימלי של 15% לפחות על החברות בתאגידים אלה.

תמריצי מס למומחים

בראשית דבריה התייחסה שוורץ לעצירת מסלול הטבת 43 של רשות החדשנות להגנת השקעות של גופי השקעה מוסדיים בתעשיה עתירת הידע. לדבריה: "זו הייתה תוכנית מצוינת מבחינתנו, השקיעו במסגרתה 1.25 מיליארד ש"ח מתוך 2 מיליארד שהוקצו לעניין, זה הביא להתקשרויות מקומיות והשקעות נוספות, ש-42% מהן היו בסבב C ומעלה, שאלו שלבים שיותר קשה להשקיע בהם".

באשר למומחים זרים אמרה: "מדינות שונות מעניקות למומחים תמריצי מס הכנסה, פטורים ממס ותמריצים הנוגעים לפטנטים כדי לעודד אותם להגיע ולקדם את התעשיה המקומית. בישראל ישנם לא מעט קשיים, בין היתר בהארכת אשרת השהות שניתנת לשנה וניתנת להארכה של עד 5 שנים בלבד. בחו"ל מקבלים די מהר אשרה ל-5-7 שנים. הטבת המס שניתנת כאן מסתיימת אחרי שנה אחת בלבד גם אם נשארים 5 שנים. בדנמרק לדוגמה הם מקבלים 7 שנים ובמדינות נוספות 5 שנים. נוסף לכך קיימים קשיים אחרים בשהות שלהם כאן כמו ביטוח רפואי, פתיחת חשבון בנק, הם לא יכולים להוציא כרטיס אשראי ועוד".

עו"ד אמיר גונן, רשות החדשנות הוסיף: "מבחינת רשות האוכלוסין מומחה שמגיע לכאן יכול להביא איתו את המשפחה, אבל ישנם יש קשיים אחרים כמו הרשמה של הילדים לאוניברסיטה, מתן אישור העסקה לבן או בת הזוג וכו'.

בתגובה לדברי ביקש יו"ר הוועדה ח"כ ליברמן לבחון ולקדם הנושא כדי לוודא כי מומחה שמגיע לישראל יקבל את המעטפת הנדרשת להשתלבות שלו ושל משפחתו, לרבות ביטוח רפואי, אישורי עבודה, בתי ספר וכו'.

בנושא המענקים אמרה שוורץ כי "בארה"ב נותנים מענקים נרחבים לתעשיית השבבים ולטכנולוגיות ירוקות, באירלנד תומכים מאוד בתחום הגיימניג ורואים נהירה של חברות שעוסקות בתחום הזה לשם.
בישראל התמיכה לא מספקת, אין קריאה להתמחות סיגמנטלית. בנוסף, בארץ אין כמעט מענקים להקמת פעילות, אלא רק לפיתוח. בפולין, הונגריה, סין ועוד רואים מענקים נרחבים להקמת פעילות חדשה או להעברת פעילות אליהן. התקציב המושקע במחקר ופיתוח (מו"פ) עומד כבר קרוב ל-20 שנה על 1.5-2 מיליארד ש"ח, זה הולך ונשחק ואנחנו למעשה רק הולכים אחורה. באירופה התקציב הממוצע עומד על 0.5 מהתוצר".

לגבי אימוץ הוראות ה-Pilar 2 אמרה: "בעוד שבעולם מדברים על מענקים והטבות כדי לספוג את העלייה, בישראל עדיין לא גובשה מדיניות ואין שום אמירה של הממשלה לגבי הטבות חלופיות כנגד הטלת המס. יש חוסר בהירות גדול וזה לא טוב לעסקים. באירלנד, ארה"ב ובמדינות נוספות כבר הצהירו על המדיניות ונותנים זיכויים רוחביים לכל חברות ההייטק. לימור קפלן, רשות המיסים, השיבה לדברים ואמרה: "החלת הוראות Pilar 2 בישראל עדיין נמצאת בדיונים פנימיים. אם תתקבל החלטה ליישם אותן, המדינה תיתן לזה טיפול הוליסטי. המדינה לא תיפגע בשוק ההייטק בהעלאת שיעורי המס מבלי לתת הטבות שמשפות על זה. אנחנו כמדינה לא נשאר מאחור. ". עם זאת הדגישה קפלן כי מדיניות הממשלה בנושא נמצאת עדיין בהליכי גיבוש ובבדיקות מקצועיות: "המתווה של ה-OECD מתיר תמריצי מס שונים ממה שנהוג היום. ישראל תצטרך להתאים את עצמה".


נועם דן, רכזת מו"פ והשכלה גבוהה באגף התקציבים, משרד האוצר השיבה לדברים: "הממשלה מפעילה כלים ונרחבים לתמיכה בהייטק, החל מתמיכה ישירה של מענקים בשווי מיליארד וחצי ש"ח בשנה. מעבר לזה יש תמיכה ישירה דרך הטבות מס נרחבות ומשמעותיות. תקציב רשות החדשנות והמענקים אכן לא משתנה כמעט משנה לשנה אבל הוא עומד בדיוק על חצי אחוז מהתוצר, דומה מאוד לארה"ב ולמדינות ה-OECD. המדינה מתקצבת הכשרות הון אנושי לתעשיית הייטק כבר מכיתות הצטיינות ומופת במערכת החינוך, מרכזים אזוריים ללימוד פיזיקה, ועד להגדלת כמות הסטודנטים בתחומי ההנדסה, מדעי המחשב ועוד. רק לאחרונה עבר 'חוק עידוד תעשיה עטירת ידע' שמתמרץ הקמה והנבטה של חברות הייטק על-ידי המרצה למי שמשקיע בהם, עוסק בקניין רוחני ועוד". לגבי השבת מסלול 43 אמרה דן: "יש המון ביקורת על המסלול הזה שהיו בו הרבה טעויות, אנחנו עובדים על יצירת מסלול אחר שיתן מענה לנושא הזה".

12,000 מפוטרים בשנה

בהמשך הדיון דיברו נציגים שונים של חברות ההייטק ומשקיעים. בין היתר דיבר גל סלומון, יו"ר קלו מדיקל שהתריע מפני מצבה החמור של תעשיית ההייטק הישראלית: "שוק ההייטק בארה"ב ובעולם ככלל מתאושש אבל פה המצב בכי רע ולצערי כל הנבואות שהוצגו כאן בדיונים הקודמים הוגשמו. נפילה בשוק ההייטק, בריחת משקיעים, סגירת חברות ויציאתן מישראל, המספרים מעוררי חלחלה. היקף נפילת השקעות של מעל 70% מתחילת השנה, 12,000 מפוטרים מתחילת השנה, בחברות קטנות וגדולות, ירידה בערכן של חברות בעשרות אחוזים ובגיוס קרנות המשך. זה המשבר הקטן, הגדול יגיע בעוד 5-3 שנים, כשרוב החברות שיוקמו לא יהיו כאן. הנפילה הזאת תגרום לירידה לתהומות שלא ברור איך נצא מהן, כולל דירוג אשראי שיורגש בכיס של כל אחד מאיתנו. אנחנו לא רוצים להיות צודקים, רק לבנות תעשיה ולהצליח.

"כבר היום אנחנו בפיגור ביחס לעולם בלי קשר למהפכה ולמשבר הנוכחי שלא תורם ואף מזיק. צריך לעצור את הטרלול המטורף שאנחנו נמצאים פה היום כי אף משקיע לא רוצה להשקיע בדבר כזה. אנחנו מבצעים כאן השמדת ערך מטורף לדברים שנבנו כאן במשך מעל 20 שנה. באקלים הזה אנשים ימשיכו לעזוב, לא יהיו רופאים, מדענים או חוקרים כי הכל מתחבר יחד ל'אקו סיסטם' אחד. הקואליציה צריכה להבין שאנחנו לא על סף התהום, אנחנו כבר במדרון. בעוד 3-4 שנים נהיה עם אדמה חרוכה לגמרי בלי תעשיה שהיא מנוע הצמיחה של מדינת ישראל".

בנוסף, מתחו חלק ממשתתפי הדיון ביקורת על 'חוק האנג'לים' שמעניק הטבות למשקיעים בהייטק, שכלדבריהם בפועל מרבית המשקיעים לא מצליחים לעמוד בתנאי הזכאות המוגדרים בו, וכן התריעו על קשיים שמערימים הבנקים על העברת כספי משקיעים זרים לישראל, פתיחת חשבונות בנק, חשבונות נאמנות ועוד.

ח"כ עודד פורר: כשמסתכלים על הנתונים היבשים שמתייחסים לרוב ללפני שנתיים - שלוש הכל נראה רגוע אבל חברות מתחילות לסגור מרכזי פיתוח, לעזוב את ישראל והכסף הפרטי שמושקע במו"פ הולך וצונח. אם כבר 15 שנה אנחנו על השקעה של 1.5 מיליארד ש"ח זה לא מתכתב עם יתר התקציבים - תקציב הישיבות עלה ומתקצבים יותר מוסדות שלא מלמדים מתמטיקה ואנגלית. כל הסוגיות האלה מתכנסות לאירוע ענק ולצערי הממשלה לא שם, היא עוצמת את העניים ולא רוצה לראות מה קורה, מנסים לשדר מסרים אופטימיים שלא מתכתבים עם המציאות. צריך להיישיר מבט ולומר שיש פה בעיה ולהשקיע כפול אם צריך".

ח"כ שרון ניר: "ידענו ליהנות מההייטק כקטר צמיחה שהשפעתו על התל"ג עצומה, אבל כרגע יש פה תהליך כרסום ואנחנו לא נותנים לו פתרון יצירתי. יש צורך בתוכנית לאומית שתתמקד בסטארטפים שנמצאים בראשית דרכם כדי לאפשר להם לעבור את המשבר הזה".

לסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ ליברמן: "עולם ההייטק הוא ענק ומשתנה ואנחנו חייבים להיות בקדמת הבמה, להשתפר ולבנות תשתיות שיאפשרו לפתח את העולם הזה ולהיאבק שהקניין הרוחני יהיה במדינת ישראל. בשביל זה צריך להביא תקציבים וזה עניין של החלטה מדינית. אם ישנם צעדים או הטבות שניתנות לחברות הייטק במקומות אחרים אני מבקש לקבל את המידע עליהן, כדי שנוכל לבחון ולקדם אותן גם כאן. צעד נוסף שאפשר לקדם הוא עידוד השקעה של הגופים המוסדיים בישראל בתעשיית ההייטק הישראלית. הגופים האלה מחזיקים ומשקיעים היום 3 טריליון ש"ח ורוב הכסף הולך לחו"ל. הרשות לחדשנות צריכה לאפשר להם להשקיע בלי חשש בסטארטאפים לפי המלצה שלה או של כל גוף מוסמך אחר וזה יכול להיות מקור כסף בלתי נדלה, גם אם יצליחו לגייס חצי אחוז מהכספים האלה זה יהיה מעל ומעבר למה שהתעשיה בישראל צריכה. לצערי הנושא לא נמצא כרגע בראש סדר העדיפות של הממשלה. אנחנו נגבש תוכנית יחד עם החברה האזרחית, בתקווה שנוכל לפרסם אותה עד סוף השנה".

תאריך:  08/09/2023   |   עודכן:  08/09/2023
עידן יוסף
+ח"כ קארין אלהרר נפצעה קל בתאונת דרכים
13:55 08/09/23  |  עידן יוסף
חברת הכנסת קארין אלהרר נפצעה קל בתאונת דרכים בראשון לציון, לאחר שנפגעה מרכב כאשר חצתה את מעבר החצייה בכיסא גלגלים. היא טופלה בבית החולים שיבא ושוחררה לביתה. הנהג עוכב לחקירה.
+ועדת הבריאות תדון בהשתלחות רופא בכיר בהדסה בשרה סטרוק
11:25 08/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
במהלך אירוע הוקרה לשירות לאומי דרש הפרופסור איתן גלון משרת המשימות הלאומיות להסתלק משטח בית החולים  ▪  לבקשת חברי ועדת הבריאות יתקיים דיון דחוף בנושא  ▪  חבר הכנסת צבי סוכות: התנהלות הרופא מבישה פוגעת באמון הציבור בצוותי בתי החולים ובאיכות השירותים
השרה סטרוק נואמת בכינוס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   העולם הזה / Haolam Haze   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"משבר ההייטק הגדול יגיע בעוד 5-3 שנים, כשרוב החברות לא יוקמו כאן"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנכ"ל חברת הייטק
8/09/23 16:55
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בעקבות אירוע שבו רופא בכיר בבית החולים הדסה עין כרם השתלח במסגרת תפקידו בשרה אורית סטרוק, תקיים ועדת הבריאות של הכנסת דיון בנושא. חברי ועדת הבריאות - צבי סוכות, קטי שטרית, ניסים ואטורי ולימור סון הר מלך - ליו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו, בבקשה לקיים דיון מיוחד. בוסו הודיע כי יקבע מועד לדיון.
08/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום מנופי צמיחה של ענף החקלאות בראשות ח"כ אלון שוסטר קיימה היום (חמישי) דיון בנושא התאגדויות חקלאים כמנוף צמיחה לחקלאות בישראל. נציגי החקלאים הסבירו בדיון על חשיבות הקואופרטיב ככזה שמייצב את אספקת המזון ומחזק את התחרותיות. בישראל יש 18,000 משקים חקלאים ובשנים האחרונות רואים ירידה בשימוש בקואופרציה בחקלאות, כשמשרד החקלאות מנסה בכל זאת לעודד התאגדויות שכאלה, בעוד רשות התחרות מסתייגת ממנו.
07/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 6.9.23) בבקשה לדיון מהיר בנושא "סוף שבוע של יריות ברמלה" של חברי הכנסת צבי סוכות, אריאל קלנר, יצחק פינדרוס, יבגני סובה, מתן כהנא, ארז מלול, לימור סון הר מלך ומשה טור פז. בדברי הסבר לבקשה נטען כי בתקופה האחרונה חלה עלייה מדאיגה וחמורה באירועי הירי בעיר רמלה, באופן המסכן ופוגע בחיי התושבים ובשגרת חייהם כאשר בסוף שבוע אחד נרשמו ארבעה אירועי ירי.
06/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, חשף כי המשטרה מטפלת כיום ב-29 תיקי חקירה הנוגעים לאיומים על ראשי רשויות. הוא אמר את הדברים (יום ד', 6.9.23) בדיון שקיימה הוועדה לביטחון לאומי בכנסת.
06/09/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 5.9.23) לדיון ראשוני בנוסח המתוקן של הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 76) של חברי הכנסת ינון אזולאי, אוריאל בוסו, יוסף טייב, עופר כסיף, ישראל אייכלר, אופיר כץ, משה גפני ומיכאל מרדכי ביטון. הצעת החוק מבקשת לאפשר למנוי או לקבוצת מנויים להסכים להגביל או לחסום שירותים מסוימים, בהם חיוג למספרים מסוימים או לקבוצת מספרי טלפון. הצעת החוק קובעת גם הגבלת ניידות של מספר טלפון מתוך טווח מספרי טלפון ייעודיים (לדוגמה - "קומה כשרה"), וכן הגבלת ניידות של מספרים בין "קומה כשרה" אחת ל"קומה כשרה" אחרת, אך מאפשרת לעבור בין ספקים באותה הקומה.
06/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il