|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ועדת החוץ והביטחון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

איזנקוט: 87% ממשרתי צה"ל - מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי

העמדות שהוצגו בדיון ועדת חו"ב: הצעה לגיוס חובה לחרדים, ללא חריגים; גיוס חובה לחרדים, אך עם תבחינים מיוחדים; גיוס מלא של חרדים, אך לשירות לאומי ולא לצה"ל וכן שמירה על הפטור לחרדים, אך לעודד אותם להתנדב לשירות לאומי
15/09/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גיוס חרדים   |   תגובות

ועדת החוץ והביטחון קיימה השבוע (13.9.23) דיון בנושא "מודל צבא העם בראייה צופה פני עתיד". יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין פתח את הדיון ואמר: החלטתי לקיים סדרה של ישיבות בנושא מודל צבא העם, שכן אני לא רואה שולחן אחר במדינת ישראל שיכול כיום לקיים דיון אמיתי בנושא הזה. אני שואף שנשמע עמדות שונות ונצליח להגיע בסיום הדרך להצעה שמקובלת על רוב חברי הוועדה. לשם כך אסור לנו לבוא עם נאומים מוכנים מראש, משל היינו בראיון טלוויזיוני או בקמפיין, או עם עמדות קיצוניות, אלא לפעול לצמצום הפערים מתוך הבנת האינטרסים האמיתיים של מדינת ישראל והפער שקיים בין רצוי ומצוי לעתים. זהו דיון עם השלכות רוחב על היבטים רבים של החברה בישראל.

[צילום: ערוץ כנסת]

עו"ד מירי פרנקל שור, היועצת המשפטית לוועדת החוץ והביטחון, הציגה את הסקירה שהכין צוות הייעוץ המשפטי לחברי הוועדה, אשר תשמש בסיס לדיונים, בדגש על קביעת הגדרות אחידות לדיון במושגים כמו צבא העם, שירות דיפרנציאלי, פוטנציאל הגיוס ועוד. הסקירה מבקשת גם להציף חלק מהסוגיות שנגזרות מדיון במודל "צבא העם", כאשר לכל אחת מהסוגיות יש השפעות על הסוגיות האחרות והן מהוות חלק ממארג רחב ביותר הרלוונטי לדיון בנושא "מודל צבא העם". משמעות הדברים שלסוגיות אלה אין גבולות קשיחים והן אינן עומדות בפני עצמן. כך, למשל, אופיו של השירות הסדיר והיקפו משפיע על היקף המשרתים במילואים וחלוקת הנטל ביניהם.

הסוגיות הן: א. אורך תקופת שירות החובה של גברים ונשים ודיפרנציאליות באורך שירות החובה. בעניין זה מתעוררת השאלה האם דיפרנציאליות בשירות החובה יכולה לכרסם במודל "צבא העם", ואם כן, מהו עומק הדיפרנציאליות שיוביל לכך? ב. פוטנציאל הגיוס לשירות החובה, מספר המתגייסים בפועל והטבות למשרתים - ככל שמצמצמים את פוטנציאל הגיוס, יש התרחקות ממודל צבא העם. ג. שירות מילואים - היקף המשרתים במילואים נגזר מפוטנציאל הגיוס ומהגיוס בפועל, וככל שיורד מספר משרתי המילואים גם יש התרחקות מיודל צבא העם. ד. שילוב בוגרי מוסדות חינוך חרדיים - סוגיית גיל הפטור ודאי משפיעה על פוטנציאל הגיוס. ה. שירות לאומי אזרחי - האם מודל צבא העם מתייחס רק לשירות בצה"ל או גם במסגרות כמו שירות לאומי אזרחי והאם יש להרחיב את השירות הלאומי-אזרחי לכלל האוכלוסייה?.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ גדי איזנקוט: "באוקטובר 52' בן-גוריון שאל את החזון אי"ש איך נחיה יחד? השאלה הזו נכונה גם היום. בתחולת גיוס החרדים יש היום 98 אלף איש. רוצים לגייס את כולם? רוצים להכניס את כולם לבית הסוהר?

"מתוך כלל חייבי הגיוס, בסוף רק 55% מהם משתחררים היום בבקו"ם בסיום שירות מלא, וזה הולך ויורד עם השנים. כשאני התגייסתי ב-1978 שיעור חייבי הגיוס ששירתו היה 88% והיום זה 67%, ולא קשה לנחש לאן זה יילך. כרמטכ"ל מצאתי ש-87% מהמשרתים בצה"ל מגיעים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, וצריך לחנך לשירות צבאי. צריכה להיות התייצבות לשירות של כלל הצעירים, לפי חוק שירות ביטחון, אבל לכל סוגי השירות, כאשר השירות בצה"ל יקבל עדיפות לאומית ייחודית, וגם ההוקרה למשרתים תהיה דיפרנציאלית בין סוגי השירות. לצד זאת צריכה להיות התנגדות נחרצת לפטור גורף לחלק זו או אחר בחברה הישראלית. השינוי חייב להתחיל עוד במערכות החינוך, ולחנך לערכים של נתינה וערבות הדדית.

"זהו נושא סבוך ומורכב ואני מציע להיות פחות נחרצים ופסקניים בו. למרות שאנו הנחנו הצעת חוק על שולחן הכנסת. לא הייתי נכנס כרגע למתווים אלא מדבר על עקרונות ומחפש נוסחה לשינוי עמוק תוך ערבות הדדית והבנה. במציאות כיום, בקונסטלציה הפוליטית הנפיצה, צעדים דרסטיים ייקחו את זה למקומות רעים מאוד. צריך לא לעשות טעויות שידחקו חלקים בחברה לפינה. צריך להבין את האתגר ולפעול בשכל ולא בסיסמאות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

חכ"ל שי פירון, נשיא פנימה - פתרונות ישראלים: כדי לפתור את הדברים צריך לדון בכלל הציבור בישראל ולא רק בציבור אחד. אי-רוצה לדבר עם לחייל משרת שלוש שנים ולא ממצה את הפוטנציאל האישי שלו, וגם עם האזרח הערבי שלא משרת וגם עם החרדי. מודל שירות ישראלי מלא לאחר 75 שנים של מדינת ישראל, כי אנו כעת באירוע טקטוני שהשלכותיו רחבות יותר מכל מחלוקת שפוצעת כרגע את החברה בישראל. אנחנו חייבם להניח את האמוציות בצד ולנהל דיון רציונלי, שבו אנו שואפים כי בשנת ה-80 למדינת ישראל 70% מהאזרחים ישרתו בשירות כלשהו, כאשר היום אנו על פחות מ-60%. אני גם מציע שהתחולה של הדברים תהיה מדורגת. מי שרוצה שמחר יגייסו את כולם - סימן שהוא רוצה לריב ולא לגייס. מי שרוצה פתרון, יסכים לתחולה מדורגת, כי זה תהליך.

המתווה שאנו מציעים הוא שבגיל 17-16 כל אזרח יקבל זימון דרך מנהלת שירות לאומית, ויגיע ל"בקו"ם לאומי". האזרחים יתחלקו בין שלוש חטיבות שירות גדולות ועוד אחת קטנה. הראשונה היא צה"ל לו תמיד תהיה זכות בחירה ראשונה. מי שצה"ל יוותר עליו ילך לחטיבה של ביטחון פנים והצלה, או לחטיבה של חינוך ורווחה. לצד אלה תתקיים גם חטיבה קטנה של מצטיינים בתחומי לימוד תורה, ספורט, תרבות ומדע שיהיו פטורים משירות לאומי, לפי קריטריונים ברורים ולא לפי מספרים ומכסות. בכל אחד מהמסלולים תתקיים הכשרה נרטיבית של ערכים מרכזים למדינה במשך כמה חודשים. בין כל חטיבה וחטבה יהיה הבדל משמעותי בתמרוץ - בשכר - כאשר הקריטריון לכך הוא רמת סיכון החיים, ממש כפי שמתקיים בצה"ל כיום.

ח"כ משה סולומון: זה מתווה שהוא בסיס מצוין לחשוב איך עושים שירות לאומי, שירות לאומה, בצורה משמעותית, וזה נקודה שהוועדה צריכה לחשוב עליה ביתר שאת.

ח"כ שרון ניר: אין כאן אף אחד שמייצג את המגזר החרדי ואומר שהוא מוכן ללכת איתך קדימה עם המתווה הזה.

ח"כ רם בן ברק: לפי המלווה שלך, כאשר זכות הסירוב היא לצה"ל, אם מגיע לבקו"ם חרדי עם פרופיל 97 וקב"א גבוהה, הצבא יוכל לגייס אותו אם ירצה?

פירון: כן. אם צה"ל רוצה אותו הוא יתגייס, אלא אם עומד בקריטריון של מצטיינים. נכון להיום כל מי שמכריז תורתו אומנותו הולך הביתה ולא עושה כלום. אני מציג מתווה שאין אחד שלא יעשה כלום, ולאן יילך זה לפי קריטריונים. אין סיטואציה שחרדי שהצבא רוצה אותו אומר לא. אמר לא, אז לכלא.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ טלי גוטליב: זה הנושא הכי רגיש בחברה הישראלית כיום. הצבא הוא הבסיס של החברה ושל הביטחון. לצד זאת, אני מסכימה שיש אנשים בצבא שאני מעדיפה לקחת אותם להיות סייעים וסייעות בחינוך המיוחד. יהיו מתגייסים ויהיו משרתים, וזה ודאי עדיף על הפטור הקיים היום לחרדים. אני כשלעצמי לא אצביע בעד חוק גיוס כפי שמתפרסמים עליו דברים כיום, אבל יש כאן סוגיות רבות וזה לא שחור-לבן.

הד"ר שוקי פרידמן, המכון למדיניות העם היהודי: כמו במלחמת יום כיפור, גם בגיוס חרדים אנו שבויים בקונספציה. בעיניי ההגדרה לצבא העם היא פשוטה - הנכונות של מספיק אנשים לבוא ולהתגייס. בהיעדר הנכונות הזו, לא יהיה צבא העם ולא משנה איך נקרא לו וכמה ישרתו. עד היום, ההתייצבות לגיוס היא בשיעורים גבוהים בחברה הלא חרדית. הנכונות להתגייס היא ליבת יכולתנו לקיים את ביטחון המדינה והיא לא נובעת מסנקציה או פחד אלא מרצון להתייצב בשערי הבקו"ם להתגייס, להתחייל ולסכן את נפשם בהרבה מאוד מקרים. בלי רצון וולונטרי כזה שזה לא יקרה. אני חושש שאנו בפני קו שבר ברצון הזה. מה שאנחנו רואים בחודשים האחרונים הוא התפכחות של קבוצה גדולה של ישראלים - חלקם מתנגדי הרפורמה וחלקם תומכי רפורמה - שמבינים שעד היום הם נשאו את הנטל ההולך וגדל על גבם. הפרדיגמה של אי-אפשר לגייס חרדים צריכה להיעלם מהעולם. אם זה ימשך צבא העם יילך ויהיה בסכנה כי הנכונות להתגייס תרד. היום זה חרדיותם אומנותם, לא תורתם אמונתם. ללא שינוי של זה, מודל צבא העם יקרוס וחלילה נעמוד בפני סיכון קיומי.

יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה: אם ההצעה הראשונה הרב שי מנותקת, השנייה הרבה יותר מנותקת. היו כבר ניסיונות של גיוס חרדים עם מקלות לצה"ל וזה עשה הכי הרבה נזק לגיוס חרדים בשנים האחרונות. שילוב חרדים בצה"ל יגיע מהשטח לא מההנהגה. הטקטיקה היא ליצור קבוצה של אנשים שגדלו במגזר החרדי ויאפיינו מי רלוונטי לגיוס לצה"ל ויגיעו אליו. יש 6000 נערים חרדים נושרים בשנה, ורק 1200 מגויסים. זה לא הגיוני.

הרב אביעד גדות אשר שרת כרב צבאי בקבע במשך 4 שנים בדרגת סרן ומנהל כיום את "חותם" ו"תורת לחימה" הסביר כי בכירי צה"ל אינם עושים את הפעולות הנדרשות ע"מ לאפשר גיוס נרחב של חרדים. "שירתי כרב בית הספר להנדסה קרבית, במסגרת התפקיד הוטל עלי לקדם גיוס של 40 לוחמים חרדים לבסיס שלנו. אני וחבריי לפיקוד עבדנו שעות וימים על-מנת לקדם את המהלך, בעוד שבזמן זה אגף כוח האדם של צה"ל מפרסם שנה אחר שנה נתונים שקריים כאילו אלפי חרדים מתגייסים לצה"ל בכל שנה. בוזבז תקציב של עשרות מיליונים ובפועל לא קרה כלום. הדברים הללו מראים כיצד למעשה בכירי צה"ל לא רוצים לגייס חרדים".

חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) ושרון ניר (ישראל ביתנו) תקפו את דבריו של גדות ושטרן אף כינה את גדות "אנטי צה"ל". גדות לא נשאר חייב ועקץ את שטרן על תמיכתו בסרבנות אנשי מילואים. גדות אף הדגיש כי ההתקפות של חברי הכנסת משמאל על הציבור החרדים גורמות לירידה ברצונם של החרדים להתגייס: "ההתקפות שסופגים החרדים כמו חברי יוסי לוי - מנכ"ל עמותת נצח יהודה ותכף מג"ד במילואים, רק מרחיקות את החרדים מלהתגייס. יש מפלגות שעושות מההתקפה על החרדים הון פוליטי אבל אם רוצים למלא את צה"ל החיילים ולוחמים חרדים זו לא הדרך. כמה מג"דים חרדים יש בצה"ל? כמה מח"טים? אפס. יש בחיל-האוויר עשרה קורסים לחרדים, מה סגור בפניהם? קורס טייס. צה"ל צריך לקיים הליך פנימי מסודר כדי להתאים את עצמו לגיוס חרדים ולפתח אנשים שיהיו מודל לשירות משמעותי בצה"ל עבור החברה החרדית".

עפרה אש, מנכ"ל פורום דבורה: אנחנו רוצות להרים דגל אחד - שלא נהפוך לצבא בהפרדה בגלל שוויון בשירות. נשים היום הן 18% ממערך הלחימה בצה"ל והמגמה הולכת ועולה, גם בבנות הדתיות. אנחנו היום בסיטואציה פוליטית שלמעלה משליש מהממשלה, אולי קרוב לחצי, דוגל באי שירות נשים בצה"ל. אחריות הוועדה הזו, שלא נגיע למצב הזה. נאמר פה רבות בדיונים שצה"ל היום לא יכול להתקיים ללא שירות נשים. אנחנו תומכות ורוצות שוויון בשירות אבל צריך לוודא שאנו לא הופכים לצבא בהפרדה ואנו מוכנות להיתרם ולעזור לכל מהלך שכזה.


ח"כ אלעזר שטרן: גיוס חרדים זה לא משימה של צה"ל אלא משימה של מדינת ישראל. זה מורכב ואין לי ספק שבשלב הזה לא נמצא פתרון שמקובל על שני הקצוות. אם באמת רוצים להתקדם, יש ללכת אולי להוראת שעה שתאפשר שינוי בחברה, עד לבשלות לחוק יותר משמעותי. זה מה שאנו יכולים להרשות לעצמנו בזמן הזה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, סיכם: בבחירות הישירות לראשות הממשלה בשנת 1999 אחד המועמדים היה רמטכ"ל לשעבר. מחצית הקמפיין שלו היה איך הוא יגייס את כל החרדים. 3-4 חודשים לאחר מכן הוא עלה לבמת הכנסת ואמר שהוא לא ידע שזה כל כך מסובך. בחיים הציבוריים לפעמים מצליח לך ואז אתה צריך ליישם את ההצהרות שלך. כל מי שמצהיר הצהרות חייב לשאול את עצמו מה יעשה אם יהיה בתפקיד...

השאיפה שלי בדיון הזה, ובדיונים שעוד יבואו, היא לשמוע דעות וגישות שיתרמו לחברי הוועדה לקראת גיבוש דברים מעשיים. אם נצליח, נוכל לתת מענה אמיתי לצרכי מדינת ישראל בתחום הביטחון ובתחומים נוספים.

תאריך:  15/09/2023   |   עודכן:  15/09/2023
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסי לוי / Yossi Levi   יוסי לוי ושות', עורכי דין   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שאול שי   שי  פירון / Shai  Piron   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט: 87% ממשרתי צה"ל - מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גיוס חרדים
בעקבות השיח על גיבוש הסכם חדש לנושא שירות חרדים בצה"ל, הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ד', 13.9.23) בנושא ברקע דוח המבקר מ-2011 על שילוב חרדים בצה"ל. בדיון עלה ע"י נציגי צה"ל כי מאז דוח הביקורת ועל אף הגידול באוכלוסייה החרדית לא חלה עלייה במספר המתגייסים לשנה. בדוח המבקר נכתב כי בשנים 2010 ו-2011 התגייסו כ-1,000 וכ-1,280 חיילים חרדים. בישיבה אמר נציג צה"ל כי 1200 חרדים היו בכל שנת גיוס בין 2019-2021.
13/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הדיון שהתקיים הלילה (יום ה', 7.9.23) אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הפטור מגיוס הסתיים ללא הסכמות בין השרים יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ'. הפגישה עסקה בהיבטים הכלכליים של החוק ובמתווה יוקרת השירות של שר הביטחון (הטבות למשרתים מעל 24 חודשים ויגדיל את התגמול הכספי ללוחמים). בשלב זה זה נראה שראש הממשלה יזנח את הפתרון הכולל מהזווית הכלכלית, כפי שהציע שר האוצר ויחזור לחוק הפטור מגיוס בדומה למתווי-העבר. בכ יוכלו לנסות ולפתור את הפערים התקציביים בין סמוטריץ' לגלנט בחוק נפרד שלא יהיה תלוי בלחצים פוליטיים.
07/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחת הטענות של מתנגדי הממשלה הנוכחית גורסת כי הרפורמה המשפטית עלולה לערער את האמון במערכת אכיפת החוק הישראלית ולחשוף את קציני וחיילי צה"ל לתביעות בבית הדין הבינלאומי.
06/09/2023  |  יורי מור  |   יומני בלוגרים
חודש הסליחות ועשרת הימים הנוראים מקובלים אצל היהודים כימים של חשבון נפש, של הסתכלות אחורה וגם קדימה. האם זה הדרך?
03/09/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
החרדים עומדים על שלהם כך שחוק דיחוי הגיוס יופץ לפני תחילת מושב החורף של הכנסת ומסרבים לכל שירות לאומי-אזרחי בכפייה. המפלגות החרדיות חוששות מפסילת החוק בבג"ץ. בשיחות מול הליכוד סוכם שלא לדבר על הנושא בתקשורת, כדי למנוע תדלוק של המחאה.
21/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גיוס חרדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי  
גנץ לחרדים: לא אהיה חמורו של משיח  /  עידן יוסף
מחלוקת בין משרדי הביטחון והאוצר תוקעת את חוק הגיוס  /  עידן יוסף
נדחתה על הסף עתירה לגיוס מיידי של החרדים  /  איתמר לוין
תנו להם להשתחרר  /  מנחם רהט
חוק התורה וחוק הגיוס   /  רבקה שפק ליסק
פנייה ל-170,000 אברכים   /  רבקה שפק-ליסק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עתה, בהייד פארק, ערש הפלורליזם, מקדש חופש הביטוי, מעוז הדמוקרטיה, קדמת הנאורות, קבלת האחר והשונה, בלב לונדון, שוטרים מאבטחים אנדרטה, מכסים את צורתה אל מול המון פורע, מוסת, שונא, אל...
בצלאל לביא
בצלאל לביא
הקטסטרופה שפקדה אותנו ב-7 באוקטובר, פרי באושים של מנהיגות כושלת, הוכיחה כי בישראל אנשי חזון הם זן נכחד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il