|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
לפיד. לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, למה הופתענו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

דרמה פוליטית: לפיד מציע לנתניהו להקים ממשלת חירום לאומית

לפיד מציע לשים את כל המחלוקת בצד ולהתאחד נגד אויבנו מציע לנתניהו להקים ממשלה מקצועית ומצומצמת שתנהל את המערכה נגד החמאס שעלולה להיות להתרחב ולהיו מלחמה רב-זירתית הליכוד: נתניהו הציע ללפיד ולגנץ להיכנס לממשלת חירום רחבה במתכונת שלפיה הצטרף מנחם בגין לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים
07/10/2023  |   News1 News1   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמע ממנו סקירה על אירועי היום ועל המלחמה המתנהלת והאבדות הקשות, ולאחריה מסר לפיד הצהרה לתקשורת, ובמוקדה: הצעתו להקים ממשלת חירום לאומית.

לפיד מציע להקים ממשלה מקצועית ומצומצמת, ובפועל מציע להקימה בלי השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר וכפי הנראה גם בלי המפלגות החרדיות.

הליכוד מסר, בתגובה לדבריו של לפיד: "במהלך הפגישות שיזם היום ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו הציע לשניהם כניסה לממשלת חירום רחבה, באותה מתכונת שלפיה הצטרף ראש האופוזיציה מנחם בגין ז״ל לממשלת אשכול ערב מלחמת ששת הימים". באותה עת, הצטרפו בגין ויוסף תמיר לממשלה הקיימת כשרים בלי תיק, לא היה קבינט ביטחוני ולמעשה השפעתם הייתה מוגבלת.

להלן הצהרתו של לפיד, כלשונה (ציטוט):

  • אזרחי ישראל: ראשית אני רוצה לשלוח מפה את תנחומי למשפחות ההרוגים, איחולי החלמה לפצועים, וחיזוק לכוחות הביטחון שנלחמים עכשיו באויבי מדינת ישראל. אני שולח חיזוק גדול לתושבי הדרום וללוחמי צה"ל בכל הגזרות.

    אנחנו עדיין באירוע לחימה מתגלגל, אני קורא לכולם לציית להוראות מערכת הביטחון.

    אני לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו. זה לא הזמן, זה לא המקום, אנחנו נעמוד מאוחדים מול אויבינו.

    מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב-זירתית.

    נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו.

    נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי-אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הביטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו.

    הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאויבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. היא תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום.

    מדינת ישראל ספגה היום מהלומה קשה. כולנו כואבים, כולנו זועמים. אלא שמדינות ומלחמות לא מנהלים בכאב ובזעם, אלא בקור רוח, ומתוך הבנה אסטרטגית. צריך לשים עכשיו את הפוליטיקה בצד, לטובת ממשלת חירום שתנהל את המערכה הזו בנחישות, ולא תעסוק בשום דבר אחר עד לנצחון המלא על אויבינו.

תאריך:  07/10/2023   |   עודכן:  07/10/2023
יואב יצחק
+משרד הבריאות מעדכן על 1864 פצועים שפונו לבתי החולים
08:19 08/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות: עד כה, ישנם 1864 פצועים מהם 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית. בבית החולים סורוקה מאושפזים כעת כ-220 פצועים, מתוכם 130 במצב קשה ואנוש. מאז התחילה הלחימה אתמול בבוקר, בסורוקה התאשפזו 670 פצועים. לביה"ח וולפסון פונו מתחילת הלחימה למעלה מ-50 נפגעים.
+התראה על חדירת כלי טיס עוין לישובי העוטף
08:12 08/10/23  |  מירב ארד
פיקוד העורף התריע (יום א', 8.10.26) על חדירת כלי טיס עוין לישובי עוטף עזה


+פורסמו שמותיהם של 26 מפקדים ולוחמים שנפלו במהלך הלחימה
08:10 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין ההרוגים: מפקד חטיבת הנח"ל, מפקד גדוד תקשוב, סגן מפקד יחידת מגלן, מפקד פלוגה ומפקדת מחלקה בפיקוד העורף  ▪  אמש פורסמו שמותיהם של 15 מתושבי מושב נתיב העשרה שנרצחו  ▪  עד כה, ישנם 1864 פצועים מהם 19 אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 נפגעי חרדה ו-223 בהערכה רפואית
פינוי פצועים במהלך הלחימה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+חזית הצפון: פצצות מרגמה נורו מדרום לבנון, צה"ל תוקף בתגובה
08:04 08/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נורו פצצות מרגמה מלבנון לעבר הר דב, סמוך לגבול  ▪  דו"צ: צה"ל תוקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון  ▪  תושבי מטולה הונחו להישאר ליד מרחבים מוגנים
חיילי צה"ל בגבול עם לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+כוחות הימ"מ והמשטרה חיסלו את המחבלים באופקים ושחררו את בני הערובה
02:56 08/10/23  |  יואב יצחק
כוחות הימ"מ והמשטרה הצליחו לחלץ את בני הערובה שנלכדו באופקים ולשחרר את בני הערובה, ללא פגע. לפריצה קדם מו"מ שהתנהל במשך שעות עם המחבלים. שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו - 2 קל ו-1 בינוני.
+לוחמי זרוע הים חיסלו שבעה מחבלים במרחב החוף בזיקים
01:19 08/10/23  |  עידן יוסף
בקריות השליטה של חיל הים זיהו בשעות האחרונות שבעה מחבלים במרחב חוף זיקים שבשטח בישראל. לוחמי חיל הים וכלי טיס של צה"ל חיסלו את כל המחבלים ומנעו חדירה ליישובים.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שלוש מפקדות מבצעיות בהן השתמש חמאס להכוונת טרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל.
+שוחררו עשרות בני הערובה שהוחזקו בחדר האוכל בקיבוץ בארי
01:13 08/10/23  |  עידן יוסף
עשרות בני הערובה שהוחזקו בחדר האוכל בקיבוץ בארי - שוחררו, וזאת לאחר יום שלם שהוחזקו כבני ערובה על-ידי מחבלים. על-פי הערכות, כ-60 מחברי הקיבוץ היו נתונים לסכנת הריגה. המחבלים חוסלו על-ידי כוחות מיוחדים של צה"ל.
+משרד התקשורת: חמ"ל יוקם כדי לעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת
00:48 08/10/23  |  עידן יוסף
שר התקשורת, שלמה קרעי, ומנכ"ל המשרד, אלעד מלכה, קיימו דיון הערכת מצב עם בכירי המשרד, שבסיומו סוכם על הקמת חמ"ל ייעודי שירכז את הפניות של חברות התקשורת השונות בנושא הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת.

על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בסך הכל רציפות תפקודית ברשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולר). עם זאת, קיימים פערים שרובם נובעים מבעיות באספקת חשמל שגורמות לבעיות קליטה באזורים המותקפים. בישובים בהם צה"ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.

ככל שיש אתרים שנפגעו בפועל (לא בשל אי אספקת חשמל), חברות התקשורת יכינו עד הבוקר רשימה ותכנית שיקום מיידית על מנת שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות על ידי הצוותים המקצועיים.

לאור הצפי, מחר ובימים הקרובים, לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, תבוצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.

בנוסף, המשרד יעבה את מוקד פניות הציבור, מעבר למוקדי השירות של החברות עצמן, ויפעיל חדר מצב.
+תיעוד: לוחמי שריון שנחטפו לרצועה
00:45 08/10/23  |  עידן יוסף

+ביטולי טיסות: משרד התחבורה פתח חמ"ל לסיוע לנוסעים
00:38 08/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות ביטולי הטיסות של חברות תעופה זרות לישראל, הנחתה שרת התחבורה מירי רגב את מנכ״ל המשרד, רת"א ורשות שדות התעופה להפעיל תוכנית חירום שתסייע לנוסעים ישראלים שטיסתם בוטלה להגיע לארץ.

עקב המצב הבטחוני וביטולי הטיסות והיכולת המוגבלת של חברות התעופה הישראליות לתת מענה למצב שנוצר. הטיפול באירוע יקח זמן. עדיין מתקיימות טיסות לנתב״ג ממגוון רחב של יעדים בעולם. לציבור הנוסעים מומלץ להתעדכן באתרים של חברות התעופה ושל רשות שדות התעופה באשר לטיסות הפועלות לנתב״ג.

בשעות הבוקר המוקדמות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פתח חמ"ל על מנת לסייע ולתת מענה לתרחישים ולצרכים הביטחוניים והאזרחיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
+תחנות רכבת מסויימות בצפון ובמרכז סגורות בשל המצב
00:35 08/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות אילוצי המצב, לא ייפתחו עד הודעה חדשה תחנות קריית חיים, מרכזית המפרץ, צומת חולון ובת ים קוממיות.

בתחנות ת"א סבידור מרכז (גשר מודעי), בנימינה, ראשל"צ משה דיין, רמלה (כניסה צפונית) ורחובות ייסגרו הכניסות המשניות ויפעלו רק הכניסות הראשיות.
+צה״ל תקף שני חדרי ניהול לחימה בתוך מסגדים
00:33 08/10/23  |  עידן יוסף
צה״ל תקף שני חדרי ניהול לחימה בתוך מסגדים אשר שימשו את חמאס ברצועת עזה.
+שדרות: טרם נלכד המחבל שנמלט מתחנת המשטרה
00:27 08/10/23  |  עידן יוסף
בניגוד לדיווחים קודמים, נלכד המחבל שנמלט מתחנת המשטרה בשדרות. בעיר נשמעים חילופי ירי, וישנם טנקים.
+הקבינט החליט: לפעול להשמדת היכולות הצבאיות של החמאס והג'יהאד
00:18 08/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אמר שהמטרה היא מיטוט שלטון החמאס  ▪  גורמי הביטחון הזהירו מניסיון של חמאס לרתום את ערביי ישראל למלחמה  ▪  ישיבת ממשלה סוערת קדמה לישיבת הקבינט, שבה שרים תבעו תגובה צבאית חריפה  ▪  הצבא לקבינט: אין מידע על מספר החטופים
רקטה בראשון לציון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+מספר הנרצחים עלה ליותר מ-300
00:09 08/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 1590 פצועים שפונו לבתי החולים נכון לשעה 23:30, מהם: 19 אנוש, 293 קשה, 315 בינוני, 715 קל, 20 חרדה ו-181 בהערכה רפואית.
+מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית של חמאס
23:55 07/10/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מפקדה מבצעית של פעילי המערך הרקטי של חמאס ומפקדה מבצעית ששימשה את ארגון הג’יהאד האיסלמי הפלשתיני.
+צה"ל חיסל חוליה שניסתה לחדור דרך חוף זיקים
23:54 07/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך השעות האחרונות עמדת שיגור מוטמנת ושני מחבלים שהיו בסמוך אליה. בנוסף, זוהתה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל דרך חוף זיקים וחוסלה על ידי כלי טיס של צה"ל.

מחבלים ורכבים נוספים זוהו כשהם מנסים לחצות את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל וחוסלו על ידי כלי טיס של צה"ל.
+צה"ל מזרים משוריינים; חיזבאללה מאיים מפני פעולה קרקעית
23:37 07/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל מזרים משוריינים לגבול רצועת עזה. חיזבאללה: "אם ישראל תבצע פעולה קרקעית בעזה, הם יפגשו אותנו בכל הכוח בצפון הארץ".
+הותרו לפרסום שמות 15 נרצחים במושב נתיב העשרה
23:35 07/10/23  |  עידן יוסף
הותרו לפרסום שמות 15 נרצחים במושב נתיב העשרה: עמית ויגאל וקס, אורן שטרן, שלומי ואיילת מולכו, חויק סגל, גיל תעסה, עדי בהרב, טל קרן, רותי, אריה ואור אקוני, נורית ברגל, מרינה אלמבגור ודני וובק.
+דיווח: החמאס מחזיק 143 בני ערובה
23:33 07/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בצרפת: החמאס מדווח שהוא מחזיק ב-143 בני ערובה כולל נשים וילדים (BFMTV).
+סעודיה: לא נקבל הפיכת אזרחים לא חמושים למטרות
23:27 07/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, מבהיר בשיחה עם שר החוץ האמריקני, בלינקן, כי הממלכה מתנגדת לכל אופן של הפיכת אזרחים לא חמושים למטרות. המצרים עדכנו כי הם מנהלים מגעים עם סעודיה וירדן כדי להפחית את המתיחות בין ישראל לפלשתינים.
+מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יהונתן שטיינברג, נהרג בקרב
23:22 07/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום כי מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יהונתן שטיינברג הי"ד ז"ל נהרג בהיתקלות עם מחבל סמוך לכרם שלום. בן 42 היה בנופלו. הוא היה בן הקיבוץ שומרייה, ממקימי ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, והיה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי אש סמוך לכרם שלום. הודעה נמסרה למשפחתו.
[צילום: דובר צה"ל]
+חשש: המחבל הצליח להימלט מתחנת משטרת שדרות
23:15 07/10/23  |  עידן יוסף
נשלל החשד לבני ערובה או לפצועים ישראלים בתחנת המשטרה.
+ניו-יורק טיימס: 9/11 של ישראל
23:11 07/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שאין להוציא מכלל אפשרות כניסה קרקעית לרצועה ואף השתלטות זמנית עליה - מה שעלול לחבל בסיכוי לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה
אנשי חמאס היום ברכב שלל ישראלי [צילום: עאבד אבו-ריש, AP]
+מרכז משפחות לדיווח על נעדרים הוקם בקריית שדה התעופה
23:08 07/10/23  |  עידן יוסף
בקריית שדה התעופה (בניין להב 433), החל לפעול מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל.

משפחות המחפשות את יקיריהן מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק דנ"א ותמונה של הנעדר לכתובת הנגב 4.

בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל.
+מטופלים עם תרופות כרוניות יוכלו לקבל אותן בבתי מרקחת פרטיים גם ללא מרשם
23:03 07/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי מטופלים שידרשו לחידוש מרשם לתרופות כרוניות ולא יהיה בידם מרשם בשל המצב, יוכלו לגשת לבתי מרקחת פרטיים ולבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקח בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

לפי הנוהל, הרוקח יהיה רשאי בעת הצורך, כפוף לנוהל ובהתאם לשיקול דעתו המקצועי, לנפק תכשיר מרשם למטופל ללא צורך במרשם חתום מראש.
+תחנת משטרת שדרות עולה באש
23:02 07/10/23  |  עידן יוסף
תחנת משטרת שדרות עולה באש. ירי כבד נורה מתוכה. בתוכה ישנם פצועים אנוש
+צה"ל הרחיק חשודים מהגבול הסמוך לסאסא
22:59 07/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל ביצע ירי תאורה לעבר חשודים שהתקרבו לגבול לבנון באזור סאסא והרחיק אותם.
+שר העבודה חתם על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות בשמירה
22:54 07/10/23  |  עידן יוסף
שר העבודה חתם הערב (מוצ״ש) על היתר המאפשר הארכה של יום העבודה עד ל-14 שעות עבודה ביום כולל שעות נוספות וזאת מבלי לשנות את מכסת השעות הנוספות השבועיות בענף העומד על 37 שעות נוספות בשבוע, ובתנאי שעובד המועסק מעל 12 שעות ביום יקבל הפסקה נוספת מזו הקבועה בחוק שלפחות 30 דקות וכי העובד לא יועסק יותר משישה ימי עבודה בשבוע.

ההיתר ניתן כדי לתת מענה לצרכי המשק בענף השמירה והאבטחה בתקופה הנוכחית, לביקושים הגוברים לשירותי אבטחה וכן על-מנת לתת מענה לאתגרים הביטחוניים בתקופה זו. כמו-כן, עובדים רבים נקראו למילואים, דבר היוצר מחסור בכוח אדם בשירותים חיוניים אלו.

הדבר תלוי בהסכמת העובד, ההיתר נחתם לאחר שיח והסכמות מול ארגון חברות השמירה ולאחר התייעצות עם הארגונים.

ההיתר שנחתם יכנס לתוקפו מהיום 7 באוקטובר 2023 ועד לתפוגת הוראת פיקוד העורף למצב מיוחד בעורף.
+צרפת העבירה מסרים לחיזבאללה, לבל יתערב במלחמה
22:35 07/10/23  |  עידן יוסף
הצהרת ארמון האליזה: במסגרת התקיפות שבוצעו מעזה נגד ישראל, נפגש נשיא הרפובליקה הצרפתית עמנואל מקרון עם מר עבד אל-פתאח אל-סיסי, נשיא הרפובליקה הערבית של מצרים, מר מחמוד אבא"ס, נשיא הרשות הפלשתינית. ומר נג'יב מיקאטי, ראש ממשלת הרפובליקה הלבנונית.

מארמון האליזה נמסר כי ״נשיא הרפובליקה הביע את דאגתו מהמצב והזכיר לכולם את החשיבות של גינוי חד-משמעי לפיגועים שבוצעו נגד ישראל, חייליה ואוכלוסייתה.

נשיא הרפובליקה ממשיך בקשר הדוק עם שלטונות מדינת ישראל, אליהם הביע מוקדם יותר סולידריות מלאה של צרפת. הוא ימשיך להיפגש ולדון בשעות ובימים הקרובים עם השחקנים האזוריים המרכזיים״.
+נתניהו: ננקום בחמאס על היום השחור הזה
22:16 07/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע כי ישראל תשמיד את יכולות חמאס  ▪  "מה שקרה היום לא נראה בישראל, ואני אדאג שלא יקרה יותר. צה"ל יפעיל מיד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נכה בהם עד עוצמה וננקום על היום השחור הזה"
נתניהו. נקמה
+המספרים הקשים מתעדכנים: 250 נרצחים וכ-1,500 פצועים
22:15 07/10/23  |  עידן יוסף
בפצועים 290 באורח אנוש וקשה.
+דחפורים הורסים את תחנת משטרת שדרות
22:11 07/10/23  |  עידן יוסף
דחפורים הורסים את תחנת משטרת ששדרות שם התבצר המחבל, בשילוב ירי מסיבי של כוחותינו.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ביידן: נוודא שלישראל יש כל הדרוש להגן על עצמה
22:04 07/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"שלא יהיה ספק: ארה"ב ניצבת לצידה של ישראל"  ▪  אומר שיעמוד בקשר אישי עם נתניהו לכל אורך האירוע ורומז לחיזבאללה באזהרה שלא לנצל את המצב
ביידן ובלינקן הערב [צילום: מנואל סנטה, AP]
+גלנט הורה להרחיב את המצב המיוחד לכל הארץ
21:59 07/10/23  |  עידן יוסף

+מידע על פעילות כוחותינו עד לשעה זו
21:51 07/10/23  |  עידן יוסף
סד"כ תגבור בעוטף וישובי הדרום כ-35 גדודים.

בשלב זה הושגה שליטה במרבית היישובים וביניהם: שדרות, סופה, כרם שלום, נירים, נציב העשרה, ניר עוז, מוצב נחל עוז, חולית, ניר עם, ניר יצחק, באר שבע, שדה תימן, מגן, שדרות, אורים.

  • לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול במוקדים במרחב עוטף עזה ודרום הארץ וסיכלו מחבלים בשעות האחרונות, בין הסיכולים שהיו:
1. שני מחבלים שניסו לחצות את הגדר ליד מעבר קרני וחוסלו.
2. 9 מחבלים שחוסלו בנירים.
3. חוסלו מחבלים בסופה, כפר עזה וכרם שלום (לא יודעים להגיד כמה).
4. 2 מחבלים חוסלו ליד מעבר ארז.
5. 2 מחבלים ליד ניר עוז.
6. הערכה על כ-200 מחבלים הרוגים מתחילת היום.

  • יחידה 669 עם מסוקי יסעור וכוחות יבשתיים של פיקוד הדרום מחלצים פצועים. ארבעה מסוקים - קרב וחילוץ נפגעו והמשיכו בסיוע.

  • כוחות יבשתיים כבדים כולל חי"ר ויחידות מיוחדות ממשיכים לנהל את הלחימה בקרקע ביישובים מול המחבלים.

  • עד כה בתקיפות חה״א נתקפו כ-150 מטרות, מתוכן ארבע רבי קומות, כ-75 מטרות תמ״ס וכ-9 מטרות מנהור התקפי. השתמשו במעל 150 טון פצצות בתקיפות.
+שישה יישובים בעוטף נוקו ממחבלים
21:46 07/10/23  |  עידן יוסף
שישה יישובים נוקו ממחבלים. הצבא חיסל כ-200 מחבלים ביישובים אלה. מדובר ביישובים סופה, כרם שלום, נירים, נציב העשרה, ניר עוז, מוצב נחל עוז, חולית, ניר עם, ניר יצחק, באר שבע, שדה תימן, מגן, שדרות, אורים.
+חובש בכיר ונהג אמבולנס במד״א אהרון חיימוב נהרג במתקפה
21:44 07/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסם על רציחתו בידי מחבלים של חובש בכיר ונהג אמבולנס במד״א אהרון חיימוב הי"ד ז"ל, תושב אופקים בן 25 שנרצח הבוקר כשיצא להציל חיים ולטפל בפצועים. הוא הותיר אחריו שני ילדים ואשה, הורים אחים ובני משפחה.
+מסוקי קרב יורים על תחנת משטרת שדרות
21:38 07/10/23  |  עידן יוסף
מסוקי קרב יורים על תחנת משטרת שדרות, שם מתבצרים מחבלים.
+משרד הבריאות: 18 פצועים אנוש, 267 קשה
21:37 07/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 1,452 פצועים שפונו לבתי החולים נכון לשעה 21:30, מהם: 18 אנוש, 267 קשה, 279 בינוני, 636 קל, 16 פצועי חרדה ו-169 בהערכה רפואית.
+ממשל ביידן: אין ראיות לכסף אירני ששימש למתקפה על ישראל
21:34 07/10/23  |  עידן יוסף
בממשל ביידן הודפים טענות, שלפיהן כסף איראני שהופשר במסגרת העסקה לשחרור אזרחים אמריקנים לפני שבועות ספורים שימש למימון המתקפה על ישראל (חדשות 12).
+ראשוני: פיגוע דקירה בגבעת התחמושת
21:32 07/10/23  |  עידן יוסף
ירושלים גבעת התחמושת, אירוע דקירה. מחבלת מנוטרלת.
+דיווח: פצועה קשה בירי דו-צדדי באזור התעשיה באשקלון
21:26 07/10/23  |  עידן יוסף
דיווח: ירי דו-צדדי באזור התעשיה באשקלון, כתוצאה מזהוי שגוי של כוחותינו כמחבלים. ארבעה ישראלים נפצעו בהם אחת באורח קשה.
+דיווח ערבי על 30 מחבלים שנפגעו בתקיפת חיל האוויר
21:25 07/10/23  |  עידן יוסף
דיווח ערבי על 10 מחבלים מחוסלים ועל 20 מחבלים פצועים בתקיפה של חיל האוויר כעת בעזה באזור רפיח.
+מטח כבד לשפלה ולגוש-דן
21:20 07/10/23  |  עידן יוסף
מטח לרחובות, גדרה, פתח תקוה, אור יהודה והשפלה.
+הושגה שליטה על כפר עזה
21:12 07/10/23  |  עידן יוסף
לאחר שעות ארוכות בהן שהו מחבלים ביישוב, הושגה שליטה על כפר עזה.
+מספר הנרצחים: יותר מ-200; הקבינט קיבל מספרים גבוהים יותר
21:12 07/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 1,104 פצועים שפונו לבתי החולים. מהם 17 אנוש, 200 קשה, 226 בינוני,451 קל, 11 פצועי חרדה ו-142 בהערכה רפואית.

ממחר (א', 8.10) קופות החולים יתנו מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של 3 שיחות טיפוליות על-ידי אנשי המקצוע. מענה זה הוא בנוסף למוקדי החירום של קופות החולים שפורסמו.
+גלנט: נשנה את פני המציאות בעזה 50 שנה קדימה
21:08 07/10/23  |  עידן יוסף
גלנט: "הייתי קרוב כמפקד פיקוד דרום לשבירת מפרקתו של החמאס אך אז הדרג המדיני עצר אותנו. זה לא יקרה שוב. נשנה את פני המציאות בעזה 50 שנה קדימה". ישיבת הממשלה הסתיימה. השרים הוזהרו שלא להדליף דבר מפאת הרגישות הביטחונית.
+הותר לפרסום: מפקד תחנת משטרת רהט נהרג בהיתקלות עם מחחבלים
21:03 07/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום: מפקד תחנת משטרת רהט, סנ"צ ג'יאר דוידוב, נהרג בהיתקלות הבוקר אל מול המחבלים מעזה.
+232 הרוגים פלשתינים בעזה
21:02 07/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות הפלשתיני: 232 הרוגים פלשתינים בעזה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרמה פוליטית: לפיד מציע לנתניהו להקים ממשלת חירום לאומית
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
7/10/23 21:17
2
שאול א.
8/10/23 07:50
3
Gambilo
8/10/23 08:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ראש הממשלה נתניהו הודיע (שבת, 7.10.23) בהצהרה מיוחדת לתקשורת, בעקבות התקפת הפתע של חמאס על ישראל: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים. במלחמה. נתניהו הוסיף: "הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות. כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה - הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל, הוריתי לבצע גיוס מילואים נרחב ולהשיב מלחמה שערה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו. אני קורא בינתיים לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדנות להנחיות הצבא ולהנחיות פיקוד העורף. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה״.
07/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הותר לפרסום כי בעקבות מתקפת הטרור שמתרחשת כעת על ישובי העוטף, נהרג ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, בחילופי אש עם מחבלים. נהרג כשיצא להגן על היישוב בעת התקפת המחבלים.
07/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il