|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
נגמ"ש אתמול בגבול הרצועה [צילום: מאיה אלוורוזו, AP]

ניו-יורק טיימס: רבבות חיילים ייכנסו בקרוב לעזה וסביבותיה

הכוחות יכללו רגלים, שריון והנדסה ויקבלו חיפוי של מטוסים, מסוקים, כטב"מים וארטילריה צה"ל צופה שאנשי חמאס יפוצצו מנהרות מתחת לרגלי החיילים, ינסו להפתיע אותם מאחור וימלכדו בניינים
15/10/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

רבבות חיילים ייכנסו בקרוב לרצועת עזה במטרה לתפוס את העיר עזה ולהרוס את הנהגת חמאס - מוסר (15.10.23) ניו-יורק טיימס, על הידיעה, המצטטת שלושה קצינים בכירים, חתומים ראש נציגות העיתון בישראל, פטריק קינגסלי, והעיתונאי הישראלי הבכיר רונן ברגמן. הם מזכירים, כי צה"ל כבר הודיע שמטרתו היא לחסל את ההנהגה הצבאית והמדינית של חמאס.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר אמש (14.10.23), כי צה"ל ערוך להרחיב את המתקפה ביבשה, באוויר ובים. במקביל מסרו מקורות דיפלומטיים, כי אירן הזהירה שתיאלץ להתערב במקרה של מתקפה קרקעית, למרות שלטענתה אינה מעוניינת בכך. התערבות אירנית - במיוחד באמצעות הפעלת חיזבאללה בהיקף נרחב - תהפוך את חרבות ברזל לכל הפחות למלחמה בשתי חזיתות (בהנחה שישראל והרשות הפלשתינית ימשיכו למנוע בהצלחה פעולות טרור משמעותיות של ערביי ישראל ויהודה ושומרון).

לדברי הטיימס, הפלישה לרצועה תהיה הפעולה הקרקעית הנרחבת ביותר של צה"ל מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006, והפעם הראשונה בה כוחות קרקעיים ייכנסו לרצועה מאז הכניסה המוגבלת אליה במבצע "עופרת יצוקה" ב-2008. ישראל עלולה לשקוע בלוחמה עקובה מדם בשטח בנוי, מעל פני האדמה וברשת המנהרות של חמאס, בעוד הארגון משתמש בתושבי הרצועה ואולי גם בחטופים הישראלים כמגנים חיים.

לצד זאת, היקף מעשי הזוועה שביצע בשבוע שעבר והמכה הקשה להרתעה הישראלית, מחייבים תגובה קשה במיוחד ובכירי ישראל הצהירו כאמור שהפעם המטרה היא למוטט את שלטון חמאס. מבחינה צבאית, יעד זה אינו ניתן להשגה רק בהפצצות מן האוויר, ומסלול מדיני להשגתו אינו קיים. לכן, למעשה אין מנוס מכניסה קרקעית, לקראתה גייס צה"ל מאות אלפי חיילי מילואים.

ישראל לא הודיעה מהן כוונותיה ליום שאחרי, אם וכאשר תצליח להפיל את שלטון חמאס. הארגון ניצח בבחירות ברצועה ב-2006, אם כי מאז נמנע מעריכת בחירות, אך ההערכה היא שיש לו תמיכה נרחבת של התושבים. הרשות הפלשתינית סולקה מן הרצועה לפני למעלה מ-15 שנה ומתקשה להשליט את מרותה אפילו ביהודה ושומרון, בעוד מדינות ערב אינן מתלהבות בלשון המעטה מן האפשרות שיתבקשו לשלוט ב-2 מיליון תושבים עניים וממורמרים בשטח הבנוי הצפוף ביותר בעולם.

טרם הוחלט האם להיכנס לדרום הרצועה
הפצצה אתמול, חאן יונס [עטייה מוחמד, פלאש 90]

הטיימס אומר כי ההערכות הן שעשרות אלפי לוחמי חמאס מתבצרים במאות קילומטרים של מנהרות ובונקרים מתחת לעיר עזה ולאיזורים הסמוכים אליה בצפון הרצועה (ממנה קראה ישראל לאזרחים לצאת). בכירי צה"ל צופים שחמאס יפוצץ חלק מן המנהרות מתחת לרגלי החיילים ויפעיל מטעני צד ומלכודות נפץ בבניינים שרבים מהם נהרסו בהפצצות בשבוע האחרון. חמאס מתכנן גם לתקוף במפתיע מאחור, כאשר לוחמיו ייצאו מן המנהרות.

על-מנת להקל על החיילים לפעול, הקל צה"ל את הוראות הפתיחה באש והחיילים הונחו לבצע פחות בדיקות בטרם יירו – אמרו שלושת הקצינים מבלי לפרט. בשל העובדה שבתים כה רבים ברצועה הפכו לחורבות העלולות לשמש כעמדות לאנשי חמאס, קיבלו הלוחמים הכשרה נוספת בימים האחרונים. הכניסה הקרקעית אמורה הייתה להתבצע כבר בסוף השבוע, אך נדחתה במספר ימים בשל העננים מעל הרצועה שהיו מקשים על תמיכה אווירית.

הפלישה תבוצע בידי לוחמי רגלים, טנקים, חבלנים וכוחות מיוחדים. הכוחות יקבלו חיפוי של מטוסי קרב, מסוקי קרב, כטב"מים וארטילריה מן היבשה והים. הגרי אמר אתמול, כי המטרה היא להביס את חמאס ולחסל את מנהיגיו בעקבות הטבח שביצעו. "הארגון לא ישלוט בעזה מבחינה צבאית ומדינית", הוסיף. דובר אחר של צה"ל הוסיף, כי הצבא מבקש במיוחד לחסל את יחיא סינוואר, האחראי הראשי למעשי הזוועה של חמאס.

קינגסלי וברגמן מזכירים, כי המורכבות של הכניסה הקרקעית גדלה עוד יותר בשל העובדה שבידי חמאס לפחות 120 בני ערובה ישראלים, כמעט כולם אזרחים ובהם זקנים ותינוקות. בצה"ל אומרים, שהארגון ישתמש בהם כמגנים אישיים וכך ייצור לישראל התלבטות מוסרית ומבצעית – אך גם מודעים לכך שהדרך המעשית היחידה לשחרר אותם היא בכך שהכוחות יגיעו אליהם בטרם ייהרגו או יירצחו.

הקצינים ששוחחו עם הטיימס אמרו, כי ממשלת ישראל טרם החליטה האם להיכנס גם לדרום הרצועה – האזור אליו קראה לתושבי עזה וסביבותיה להתפנות, ובמרכזו הערים רפיח וחאן יונס. ההתלבטות נובעת מכך, שמצד אחד מדובר בהרחבה של הפלישה על כל התסבוכות הכרוכות בדבר, ומצד שני – הימנעות ממנה תותיר לחמאס בסיס ממנו יוכל להמשיך לפעול.

תאריך:  15/10/2023   |   עודכן:  15/10/2023
איתמר לוין
+נמסרו לפרסום שלושה שמות חברי כיתות כוננות שנפלו
19:57 15/10/23  |  עידן יוסף
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו. שמות החללים:

- רס״ר (מיל') ירון ויקטור שחר, בן 51, מניר יצחק, חבר כיתת הכוננות, נפל בתאריך 09/10

- סמל אופיר שושני, בת 20, מכפר עזה, מפקדת כיתת טירונים בבסיס מפרשית, נפלה בתאריך 07/10

- רס״ן (מיל') רם נגבי, בן 57, מעין השלושה, רבש״צ היישוב, נפל בתאריך 08/10
+חיזבאללה ירה לעבר מצלמות צה"ל בין מנרה למטולה
19:53 15/10/23  |  עידן יוסף
חיזבאללה מנסה לעוור את צה"ל. הוא ירה מוקדם יותר בין מנרה למטולה לעבר מצלמות הצבא (כאן חדשות).
+כוח יוניפיל בדרום לבנון הודיע שרקטה פגעה באחת ממפקדותיו
19:37 15/10/23  |  עידן יוסף

+ירי בוצע לעבר היישוב זרעית בגליל
19:19 15/10/23  |  עידן יוסף
ירי בוצע לעבר היישוב זרעית. צה"ל משיב באש. לא נמסר על נפגעים.
+90 מבין 369 הפצועים המאושפזים במצב קשה
19:17 15/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 369 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 90 קשה, 191 בינוני ו-89 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,842 פצועים, מהם: 26 אנוש, 313 קשה, 699 בינוני, 2,471 קל, 194 חרדה ו-139 בהערכה רפואית.
+סמפכ"ל המשטרה: אם אשתי דורשת נשק - זה אומר הכל
19:04 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון מוכנות כיתות הכוננות אמר ניצב אבשלום פלד: "איום הייחוס בבניית כיתות הכוננות היה שריר וקיים בעיקר בנושא של חדירת מחבלים ופיגועי טרור, הכל השתנה והאיום הזה הלך לקצה והוחמר מאוד"  ▪  הוסיף: "המטרה - לסיים בתוך שישה שבועות את בניית מאות כיתות הכוננות בכלל היישובים. סדר גודל של כ-20 אלף כלי נשק"  ▪  יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "לא התכוננו לתרחיש הייחוס הזה והמשימה שלנו היא ששום תרחיש דמיוני לא יתפוס אותנו לא מוכנים"
ניצב אבשלום פלד [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]
+המסבירות הלאומיות מהקומה השנייה
19:02 15/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
לאחר שירת "שלום עליכם" מהירה כי ביקשנו ממלאכי השרת שימהרו לשמור על מגיני הארץ בכל מקום שהם, שרנו כמנהגנו את "אשת חיל" והפעם בשורת: "רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנו", מנהגנו כל איש מצביע על אשתו במילה - "ואת", שרנו הפעם: "ואתן כולכן עליתן על כולנה"
שבת שלום [צילום: יעקב כהן/פלאש 90]
+מטח טילים נורה למרכז הארץ
18:56 15/10/23  |  עידן יוסף
לפחות 7 יירוטים נשמעו במרכז. לא דווח על נפגעים בגוף.
+בוטלה פעילות שישה קווי תחבורה ציבורית באזורי ספר בצפון
18:50 15/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות אילוצי המצב הביטחוני בגזרה הצפונית, והגבלות הנסיעה בצירים בהנחיית משרד הביטחון, משרד התחבורה מעדכן כי על ביטול קווי התחבורה הציבורית ביישובים צמודי גדר בצפון הארץ, וזאת עד להודעה חדשה בנושא. רשימת הקווים:

1. קו 20/20א' (אגד) - מקרית שמונה למטולה וכפר יובל.
2. קו 24 (אגד) - קריית שמונה-כפר גלעדי- משגב עם- מרגליות- מנרה.
3. קו 34 (אגד) - מקרית שמונה - יפתח - רמות נפתלי- דישון - מלכיה.
4. קו 35 (אגד) - תל חי - קריית שמונה - קיבוץ דפנה.
5. קו 36 (אגד) - תל חי - קריית שמונה- מעיין ברוך- דן- שניר.
6. קו 24 (נתיב אקספרס) - עראמשה - נהריה.

+כיצד נמנע את שיקום צבא עזה
18:40 15/10/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
מה יקרה בסוף המלחמה? החמאס מחזיק בחטופים  ▪  לכן סביר שתושג עסקה מעין זו: ישראל תשחרר את כל האסירים הביטחוניים, החמאס ישחרר את החטופים ותוכרז הפסקת אש
יקומו מחדש [צילום: וישאם השלמון/פלאש 90]
+המדד לצרכן ירד ב-0.1% בחודש ספטמבר
18:37 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירדה ל-3.8% לעומת 4.1% באוגוסט  ▪  המחירים צפויים לעלות בצורה משמעותית באוקטובר ובחודשים הבאים בשל המלחמה
זינוק במחירי הירקות והפירות [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+ניתן להגיש בקשות למענק סיוע לתושבי העוטף המפונים
18:17 15/10/23  |  יפעת גדות
בהמשך להודעת שר האוצר על תשלום מענק לתושבי העוטף שפונו או התפנו מבתיהם ובהמשך להחלטת הממשלה בעניין, פתחה היום רשות המיסים את האפשרות להגשת בקשות מקוונות למענק הסיוע. המענק נועד לסייע למפונים בהתארגנות ראשונית בשל מהירות הפינוי. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק יעמוד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה וסה"כ המענקים נאמדים ב-80 מיליון שקל.

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם החל ב-7.10.2023. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, אחד מבני הזוג ימלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, יגישו בקשה נפרדת למענק.

הבקשות למענק יוגשו באתר רשות המיסים ויטופלו תוך 3 ימי עסקים מהגשתן, ולאחר שהרשות תאמת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה.

יודגש כי המענק אינו מהווה תשלום פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לרכושם של תושבי העוטף ולא יקוזז מסכום הפיצויים.
+חיי חיילינו קודמים!
18:12 15/10/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
זוועות שמחת תורה תשפ"ד שינו את התודעה של רבים ביחס לאויבינו  ▪  הנחנו שמדובר בסכסוך טריטוריאלי, ושההיגיון והכלכלה יניאו אותם מלהתאבד על מזבח חורבננו  ▪  טעינו, חטאנו, זמן לשינוי תפיסת הקיום הישראלי
לשטח את עזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נשיא מצרים תוקף: תגובת ישראל הפכה לענישה קולקטיבית
17:43 15/10/23  |  עידן יוסף
נשיא מצרים א-סיסי בהתבטאת חריגה: "התגובה הנוכחית של ישראל חרגה מעבר להגנה עצמית והפכה לענישה קולקטיבית כלפי הערבים בעזה. למשבר הנוכחי עלולות להיות השלכות בכל המזרח התיכון, עושים מאמצים כדי לעצור את ההסלמה".
+חיזבאללה: תקפנו חמישה מוצבים צבאיים
17:36 15/10/23  |  עידן יוסף
חיזבאללהנוטל אחריות לתקיפת חמישה מוצבים צבאיים בגבול לבנון.
+בלחץ אמריקני: ישראל מחדשת אספקת המים לדרום הרצועה
17:35 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד לתדרוכים, ההחלטה שסוכמה בין ביידן ונתניהו לא נועדה כדי לעודד מעבר פלשתינים דרומה  ▪  שר האנרגיה אומר שההחלטה תואמת את המדיניות הישראלית למחיקת החמאס
חלוקת מים ממכולה לתושבי הרצועה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אשליות ועובדות = תפיסה שגוייה
17:28 15/10/23  |  זאב בן-יוסף   |   לרשימה המלאה
הגיע הזמן להבין שהישלו אותנו במשך מאה שנים בדבר יחסינו עם ערביי ארץ ישראל ומעתה עלינו להתאחד כולנו סביב קיר ברזל כדי לנצח במאבק על מולדת היהודים
שלום עם חמאס? [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+מסוקי קרב תוקפים בלבנון
17:27 15/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בראיון ל-ABC: ממליץ בחום לחיזבאללה לצפות מקרוב במה שקורה לחמאס, צריך להיזהר מ"חציית הסף".
+מטולה: נשלל החשד לחדירת מחבלים
17:15 15/10/23  |  עידן יוסף
תושבי מטולה נקראו להסתגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים. כעבור זמן קצר נשלל החשד.
+אירן מצהירה שלא תוכל לעמוד מנגד
17:13 15/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני לאל-ג'זירה: אירן לא יכולה להמשיך להשקיף מהצד במצב הזה.
+ביידן: לרוב הפלשתינים אין קשר למתקפות החמאס
17:11 15/10/23  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן: "לרוב המוחץ של הפלשתינים לא היה קשר למתקפות המחרידות של החמאס, והם סובלים כתוצאה מהן". לאחר סבב פגישות במדינות ערב: שר החוץ האמריקני בלינקן יחזור מחר לישראל.
+איך לדבר עם הילדים
17:09 15/10/23  |  שירלי הרשקו   |   לרשימה המלאה
איך לדבר על המלחמה בלי להחדיר פחד?  ▪  משפטים כמו "הכל בסדר" לא יעזרו כשהילדים רואים שהמצב אינו כמו תמול שלשום  ▪  הם גם לרוב מפרשים את המצב נכונה ממסרים שהם קולטים מהסביבה
פעילות מבורכת במקלטים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+ראשוני: חילופי אש ברמת הגולן
17:09 15/10/23  |  עידן יוסף
ירי מקלעים ונשק קל לעבר מוצב ברכס רמים. כוחותינו משיבים באש.
+המפכ"ל במסר לערביי ישראל: "לא ממליץ לאיש לנסות אותנו"
17:06 15/10/23  |  עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על המצב בקרב ערביי ישראל: "במצב מלחמה הכללים משתנים, לא ממליץ לאף אחד לנסות אותנו".
+מג"ד 66: "אנחנו נכשלנו כעם ואנחנו נכשלנו כצבא"
17:05 15/10/23  |  עידן יוסף
מפקד גדוד 66 סא"ל אופיר עדני לקח אחריות בפני חייליו בליל שבת האחרון: "אנחנו נכשלנו כעם ואנחנו נכשלנו כצבא וצריך להסתכל על זה בעיניים. אנחנו נשמיד את המפלצות האלו ואנחנו הולכים לנצח ולבנות את העם שלנו מחדש. דתיים וחילונים, שמאלנים וימנים, כולנו אחים" (כאן חדשות).
+בבתי החולים נרשמה ירידה של כ-30% בתפוסת המבקרים מתחילת המלחמה
17:03 15/10/23  |  עידן יוסף
בבתי החולים נרשמה ירידה של כ-30% בתפוסת המבקרים מתחילת המלחמה. גם בבתי החולים שבהם משרד הבריאות לא הנחה על צמצום פעילות אמבולטורית, מטופלים לא מגיעים לטיפולים לא דחופים, ומנסים לדחות תורים לניתוחים.
+8 פצועים מהירי לגליל המערבי, בהם 4 קשה
16:54 15/10/23  |  עידן יוסף
מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר על שמונה פצועים מהגליל המערבי. ארבעה מהפצועים הוכנסו לחדר הלם ומצבם מוגדר כעת קשה (בטרם ביצוע בדיקות הדמיה). שאר הפצועים מוגדרים במצב קל ועוברים בדיקות בחדר המיון.

+"סטלינגארד" של רוצחים
16:47 15/10/23  |  מטי דרויש   |   לרשימה המלאה
אני מציע שבמקום לקצץ בתקנים של רכזי ביטחון לקצץ בתקנים "בצבא הגדול" של רבנים  ▪  אני מציע בכסף שמתפנה להקים יחידת כוח חוץ צבאית שכל מטרתה הגנת ההתיישבות ביהודה ושומרון ושהצבא יתמקד במשימות שלהן הוא נועד
מלחמה בלתי נמנעת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+צה"ל תוקף בארטיליריה את המרחב ממנו בוצע ירי חיזבאללה
16:42 15/10/23  |  עידן יוסף
הצבא מעדכן כי זיהה תשעה שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה שיגורים על-פי המדיניות. צה"ל תוקף כעת בארטילריה את המרחב ממנו בוצע הירי מלבנון. חיזבאללה נטל אחריות לירי לעבר חניתה. הארגון קיבל מסר עקיף מישראל שלא לחצות את הסף.
+הביטוח הלאומי יעביר מקדמות לאזרחים פצועי המלחמה
16:38 15/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשלב הראשוני, תועבר מקדמה בסך 5,000 ש"ח להתארגנות ראשונית. במקביל, הביטוח הלאומי יעביר מקדמה נוספת בין 3,500 ש"ח ל-6,000 ש"ח, בהתאם למצב ולצורך המשפחה
פצוע באיכילוב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ת"א: ירי משטרתי ברחוב עורר בהלה
16:23 15/10/23  |  עידן יוסף
ברחוב יוניצמן בתל אביב נשמעו קולות ירי שעוררו בהלה. בדיעבד התברר שמדובר בירי משטרתי שבוצע במהלך מעצרם של כמה חשודים ערבים.
+אזעקות בשלומי, בצת, ראש הנקרה, חניתה ונהריה
16:08 15/10/23  |  עידן יוסף
תושבי הישובים 0-2 ק"מ מתבקשים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (5)
15:52 15/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
ועדת אור יצרה סטנדרט עקום ולא-מוסרי לחלוטין לטיפול בהפרות-סדר של אזרחים ערביים, שכובל קשות את ידי המשטרה  ▪  כתוצאה מכך, ניתנה יד חופשית למתפרעים ערביים - כפי שנוכחנו ב"שומר החומות" לפני כשנתיים ולפניו  ▪  אי-אפשר להתמודד עם אי-ודאות בלי מסגרת תיאורטית (קונצפציה)
פריצה קלה של הגדר [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+חמאס מתאם את מהלכי המלחמה עם אירן
15:37 15/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
שר החוץ האירני נועד בדוחא בירת קטר עם הנהגת חמאס כדי לתאם עמה מהלכים לקראת הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה. בפגישה נקבעו "הקווים האדומים" החדשים של חמאס והובעה אכזבה מהעמדה המהססת של חיזבאללה
פעילי חמאס. ממתינים לכניסה הקרקעית של ישראל [צילום: עבד אחים חטיב/פלאש 90]
+נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן
15:06 15/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני תומך בתגובה צבאית של מדינת ישראל, שחייבת לבוא לנוכח מעשי הפשע הבלתי אנושיים, שבוצע בימים אלו בנגב  ▪  אך אינני מוכן לקבל את התגובה של מדינתי, המפציצה שכונות מגורים בלב עיר ערבית
תגובה מוצדקת [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+"החמאס חשב שנתפרק - אנחנו נפרק את החמאס״
14:57 15/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השרים התבקשו לקום לדקת דומיה ל"זכר אחינו ואחיותינו שנרצחו בדם קר, ולוחמינו הגיבורים שנפלו בקרב"  ▪  לדברי ראש הממשלה, "הלוחמים בחזית יודעים שהעם מאחוריהם ומבינים את גודל המשימה"
נתניהו. "פועלים סביב השעון" [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+"להשעות את מנהלת לשכת שרה נתניהו"
14:44 15/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנציבות דורשת להשעות את ציפי נבון נוכח פוסטים שפירסמה בימים האחרונים שבהם כינתה גורמים שונים בשמות כגון: "בוגדים", "יהודונים בוגדים", "חלאות"
שרה ובנימין נתניהו [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+מד"א: לא התקבלו דיווחים על נפגעים במטח לגוש דן
14:01 15/10/23  |  מירב ארד
דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
+אזעקות בגוש-דן והרצליה
13:56 15/10/23  |  מירב ארד
צבע אדום: מטח רקטות לעבר גוש-דן והרצליה.
+ראשוני: חשד לחדירת מחבלים לאופקים
13:54 15/10/23  |  מירב ארד
דיווח ראשוני על חשד לחדירת מחבלים לאופקים., כוחות הביטחון הוזנקו לאזור לבצע סריקות.
+"אוגדת עזה לא הייתה ערוכה להגנה ולא עמדה בקריטריונים"
13:45 15/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק על טבח התושבים ביישובים בעוטף עזה, הטוען ש"אוגדת עזה לא הייתה ערוכה להגנה ולא עמדה בקריטריונים"
מחבלי חמאס חודרים לשטח העוטף [צילום: שימוש לפי סעיף 27א']
+״העולם חייב לתת לנו לנצח אחרת הטרור האיסלאמי יגיע אליהם״
12:59 15/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שני שרי החוץ ערכו סיור במרכז הרפואי ברזילי שם שוחחו עם נפגעים המאושפזים במקום, בהם ילדים שנפגעו בנתיב העשרה  ▪  שרת החוץ של צרפת, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, התחייבה לסייע בהשבת החטופים
השר כהן עם השרה קתרין קולונה [צילום: משרד החוץ]
+אחרי המלחמה תהיה לנו מדינה אחרת
12:33 15/10/23  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
באוקטובר ובנובמבר צפויה מלחמה קשה, הקלה יחסית צפויה רק מדצמבר. בינתיים, אסור לרחם ומי שמרחם מפסיד!  ▪  הכוכבים נותנים תחושה של גורל וקארמה  ▪  על הצטרפות בני גנץ לממשלה ועל צה"ל שמוצא פתרונות  ▪  שיחה עם גילה בויום
זרים בהר הרצל [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מי הברז בארץ ראויים לשתיה
12:16 15/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות מבהיר (יום א') בעקבות פניות אזרחים כי מי הברז בארץ ראויים לשתייה ונמצאים תחת בקרה שגרתית.
+ארה"ב תעניק דחייה לתושבי ישראל במועד הגשת הדו"ח השנתי לרשויות המס
12:12 15/10/23  |  מירב ארד
תושבי ישראל המדווחים לרשויות המס בארה"ב יזכו לאורכה של כמעט שנה (עד ה-7 באוקטובר 2024) במועד הגשת הדו"ח השנתי לשנת 2022. האורכה ניתנה על ידי שרת האוצר של ארה"ב ג'נט ילן, בעקבות פנייה של מנהל רשות המסים בישראל, שי אהרונוביץ', למקבילו האמריקני דניאל ורפל, במקביל לפנייה של הציר הכלכלי בוושינגטון, נח הקר, למשרד האוצר של ארה"ב. האורכה ניתנת ביחס לכל פעולה הנדרשת מכוח חוקי המס, כולל דיווח על הכנסה, נכס, מתנה, כספי ירושה או תשלום של מסים.
+"העולם חייב ללחוץ על חמאס לשחרר את החטופים"
11:56 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
120 מומחים למשפט בינלאומי מרחבי העולם קובעים שהחטיפה מהווה פשע נגד האנושות ופשע מלחמה, ושעל כל המדינות והארגונים לפעול לשחרורם ולקבלת מידע עליהם
משפחות החטופים אתמול [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+דובר צה"ל: אין חשש לחדירה במטולה
11:50 15/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי עדכן כי אין חשש לחדירת מחבלים במטולה שבגבול לבנון.
+אקונומיסט: ישראל צריכה לחשוב כעת על חיים לצד הפלשתינים
11:38 15/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון מצביע על הסכנות שבכניסה קרקעית לרצועה, במיוחד התרחבות המלחמה ללבנון ואולי גם לאירן  ▪  יש צורך בריסון עצמי ויש לתכנן כעת את היום שאחרי, כדי למנוע חלופה רצחנית לחמאס
לרפא את הפוליטיקה הפנימית [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+בנט ל-CNN: "חמאס שרפו תינוקות על אימהותיהם"
11:37 15/10/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה נפתלי בנט בראיון מיוחד לתוכנית הדגל של רשת CNN: ״חמאס שרפו תינוקות על אימהותיהם. כל עם ישראל מאוחד במטרה להביס את אויבינו. ישראל אינה אחראית לספק מזון ומים לעזה. כל מדינה שרוצה לעשות זאת, מוזמנת״.
+רש"ת: משבת שעברה נכנסו לישראל 165,574 ישראלים
11:22 15/10/23  |  מירב ארד
רש"ת מעדכנת (יום א') כי נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל החברות. משבת שעברה (7.10) ועד יום שבת (14/10) נכנסו לישראל 165,574 ישראלים. היום, יום ראשון (15.10), יעברו בנמל התעופה בן גוריון 41,200 נוסעים ב-290 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. מתוכם 18,100 נוסעים יכנסו היום לישראל ב-128 טיסות בינלאומיות, בכללן טיסות חילוץ. בנוסף, ינחתו בנתב"ג 8 טיסות פרטיות להבאת נוסעים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניו-יורק טיימס: רבבות חיילים ייכנסו בקרוב לעזה וסביבותיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד
15/10/23 09:42
2
לא להכנס
15/10/23 13:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בתמונה: עדות לזוועה שהתרחשה בקיבוץ בארי לאחר שהמחבלים הסתערו על הקיבוץ וטבחו במקום ב-100 איש לפחות.
15/10/2023  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
מה יש בו באיש הציבור הגרוע הזה, שכל נושא וכל מגע וכל דין ודברים המגיעים לשולחנו עובר הליך של קלקול? אין משא-ומתן חלק, אין דרך המלך. אמש הודיע הליכוד כי אביגדור ליברמן וסיעת "ישראל ביתנו" מצטרפת לממשלת החירום. זמן קצר, והתברר שלא. עדיין לא.
מתחילת הלחימה, יותר מ-18 אלף ישראלים הגישו בקשה לנשיאת נשק. במטווחים בכל רחבי הארץ נמשכו לאורך כל השבת אימונים.
15/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשבת בין אזעקה לאזעקה מצאתי עצמי מרותק לפרשת השבוע "פרשת בראשית". חשתי התרוממות רוח מהביטוי "כִּי טוֹב". הביטוי "כִּי טוֹב" חוזר ונשנה בתיאור הבריאה בפרשת השבוע שלנו שש פעמים. אני סבור, שהחזרה אינה רק קישוט לשוני, אלא היא נועדה להבליט ולהדגיש את תכלית הבריאה - התכלית היא לברוא עולם שכולו טוב. הטוב וערכיו המוסריים הם המנווטים את חיי הבריאה.
משרד הכלכלה והתעשיה הודיע על הקלות ליבואנים בהליכי יבוא מוצרים בעלי תקן רשמי. במסגרת זו, יבואנים יהיו פטורים מהמצאת אישור עמידה בתנאי התקן, לו הם מחויבים בשגרה, כתנאי לשחרור משלוח מפיקוח המכס והכנסת היבוא לארץ.
15/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il