ביוני 2021 החל
משרד התחבורה להפעיל ביקושיות גם בצפון לב השרון ובעמק חפר. מדובר במערך של מיניבוסים משודרגים, לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות ישומון בטלפון הנייד של הנוסע, המופעל ליעדים: תחנת הרכבת חדרה, פארק תעשיות עמק חפר, מרכז אקדמי רופין, תחנה מרכזית נתניה, תחנת רכבת נתניה וצומת השרון ובת חפר. מדובר במודל הפעלה שהופעל לראשונה במגזר הכפרי, ובזמנו נטען שאם יצליח יורחב למקומות נוספים בארץ.
את הביקושיות המכונות "קוויקר" (Quicker) מפעילה
חברת קווים, ולצורך הפעלתן אישרה
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לחברה לבטל 15 קווי תחבורה ציבורית. אולם בעוד שביקושיות אחרות שהופעלו בחיפה, בירושלים ובגוש-דן על-ידי חברות אגד ודן ("טיק טק" ו"באבל") נכשלו כלכלית ונסגרו, המשיך משרד התחבורה את הניסוי ב"קוויקר".
לטובת השירות הוקצה צי רכב של 22 מיניבוסים, ונקבע כי הצלחתו תימדד בשלושה תבחינים: עלות ההפעלה לעומת המצב היום; מספר הנוסעים (בניכוי תקופת הקורונה) וסקר שביעות רצון בקרב התושבים במרחב הכפרי בשרון.
משרד התחבורה אף הוזיל משמעותית את תעריפי הביקושיות. הוראת השעה בעניין הסתיימה בסוף אוגוסט 2023, והוחלט להאריכה בכמה חודשים עד סוף שנת 2023, תוך קביעה שוועדת המחירים תקיים דיון נוסף בהארכת הניסוי עד...(תחזיקו חזק) - 31 בדצמבר 2025. כלומר, הארכה של שנתיים תמימות. המשמעות היא שניסוי שהיה אמור להסתיים מזמן אמור להימשך ארבע שנים וחצי, זמן לא סביר בעליל לניסוי שבוחן ביקוש.
ועדת המחירים נימקה כי כי ההארכה נדרשת "לשם המשך בחינת השירות כשלעצמו ובחינת שילוב השירות הגמיש עם השירות הרגיל".
בעקבות שיתוף ציבור שערכה המועצה האזורית עמק חפר וסקר צרכנים שנערך ע"י חברת קווים (מפעילת השירות), גובש מודל חדש לקוויקר, שבמסגרתו העמק חולק לשני מתחמים בלבד באופן המאפשר נסיעות ארוכות יותר. עוד שופרה האפשרות להגיע לתחנות הרכבת נתניה וחדרה. בנוסף, קיימים שני ממשקים בין המתחמים - במתחם המסחרי משמר השרון ובבת חפר, מה שמאפשר לעבור ביניהם בקלות.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה ל-News1: "הארכת הוראת השעה נועדה לצרכים מקצועיים ותפעוליים, במטרה להמשיך ולבחון את הפעלת מערך שירות גמיש באזור הכפרי ושילובו עם המערך הסדיר של קווי השירות.
"באשר למערך השירות הגמיש בעמק חפר, בוצעו מספר עידכונים למודל ההפעלה, בעקבות הפקת לקחים מההפעלה הראשונית. בחודשים אלה, משרד התחבורה מבצע עידכונים נוספים שהתעכבו במעט בשל מצב המלחמה.
"בכוונת המשרד להמשיך ולבחון שינויים במודל לצורך צורות הפעלה שונות ובמטרה עיקרית לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל".
במשרד התחבורה סירבו להשיב מדוע ההארכה היא לשנתיים (סוף 2025) ולא לחצי שנה או שנה כמקובל, ולא הסכימו למסור פרטים באשר נתוני הביקוש לשירות הביקושיות, שהוביל להחלטה האמורה.