פגישה שגרתית בנושא המשך האלימות כלפי נהגי האוטובוס, שהתקיימה בין ראשי
משרד התחבורה לנציגי ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית, הסתיימה בתוצאה מפתיעה.
במשך שנים נאבק הארגון להכרה בנהגים כעובדי ציבור, מהלך שביקש להביא להעלאת רף הענישה כלפי תוקפי נהגים בתחבורה הציבורית. המטרה הייתה לתקן את חוק העונשין כך שתוכנס אליו התוספת "לרבות עובדי תחבורה ציבורית".
עו"ד חוה ראובני, סגנית בכירה בייעוץ המשפטי של משרד התחבורה, אמרה בדיון כי משרד המשפטים מתנגד לתיקון האמור, אבל לא משום שהוא מתנגד להכרה כזו, אלא מכיוון שהכרה כזו כבר קיימת. ראובני הסבירה, לתדהמת הנוכחים, כי על-פי פרשנות החוק הקיים, עובדי התחבורה הציבורית הם עובדי ציבור לכל דבר, ואין צורך להבהיר זאת בתוספת לחוק.
בעקבות ההבהרה המפתיעה, הנחה מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן את
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להכין מדבקות באוטובוסים, שנוסחן המדויק ייקבע בהמשך, המודיעות לנוסעים כי תקיפת נהג כמוה כתקיפת עובד ציבור. במקביל, הורה ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עידן מועלם, לקדם במהירות את הסכמי העבודה עם חברות האבטחה בתחבורה הציבורית.
יו״ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי הודה לשרת התחבורה
מירי רגב על כך ש"מיומה הראשון בתפקיד פעלה לטובת מעמד עובדי התחבורה הציבורית, שכרם ותנאיהם". שמחי הנחה את יו"ר ארגון הנהגים, ישראל גנון, ללוות כל עובד מותקף להגשת תלונה ולתת לו ליווי משפטי צמוד במידת הצורך, באופן שמעמדו ה"חדש" כעובד ציבור יובהר לבתי המשפט. גנון, שהודה גל למנכ"ל על המהלך, אמר כי מדובר ב"יום היסטורי".
בפגישה נכחו גם הסמנכ"ל אבנר פלור מנהל התשתיות חן גבע, המשנה למנכ"ל ההסתדרות הלאומית ששי שדה ויוני קריספין מארגון הנהגים.