|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ביידן בביקורו בארץ בשבוע השני של המלחמה [צילום: חיים צח, לע"מ]

ביידן: רוצה לחזור לישראל ולנאום בכנסת; מחריף ביקורתו על נתניהו

מסרב לומר האם אפשרות זו נדונה בפועל והאם יהיה צורך בהזמנה של נתניהו או של הרצוג "נתניהו מזיק לישראל יותר מאשר עוזר לישראל, בכך שהוא גורם לעולם לראות את ישראל בצורה הפוכה לעקרונותיה" סבור שניתן להשיג הפסקת אש ביממה הקרובה ואומר שעושה כל שביכולתו כדי להפסיק את סבל האזרחים ברצועה
10/03/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
אחד החשודים, מחמד חאלד חלאילה, עמד בקשר עם תשתית חמאס מרצועת עזה

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מעוניין לבקר בישראל ולנאום בכנסת. הוא אמר זאת (10.3.24) בראיון לרשת NBC בעקבות נאום מצב האומה. הוא תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שעדיין יש אפשרות להפסקת אש ביממה הקרובה והצהיר שלא ימנע מישראל נשק דוגמת כיפת ברזל.

ביידן למעשה מבקש לעשות את מה שעשה נתניהו עצמו ב-2015, כאשר הגיע לקונגרס בהזמנת יו"ר בית הנבחרים, ג'ון בוהר, מעל ראשו של הנשיא ברק אובמה (כאשר ביידן היה סגנו) ונאם נגד הסכם הגרעין עם אירן. עוד יש לשים לב, כי ביידן הזכיר את כיפת ברזל - מערכת הגנתית - בנוגע למגבלות אפשריות ולא הזכיר נשק התקפי דוגמת פצצות ופגזים.

לאחר נאום מצב האומה נשמע ביידן אומר לשר החוץ, אנתוני בלינקן, ולסנאטור מייקל בנט: "אמרתי לו [לנתניהן] שנקיים שיחה של Come to Jesus". הוא הסביר בראיון: "זהו ביטוי שמשתמשים בו במדינה שלי [דלאוור] לשיחה רצינית. אני מכיר את ביבי 50 שנה והוא ידע למה אני מתכוון. יש לו הזכות להגן על ישראל והזכות להמשיך ולרדוף את חמאס. אבל הוא חייב, חייב, חייב לתת יותר תשומת לב לאובדן חייהם של חפים מפשע כתוצאה מהפעולות שננקטות.

"לדעתי, הוא מזיק לישראל יותר מאשר עוזר לישראל, בכך שהוא גורם לעולם לראות את ישראל בצורה הפוכה לעקרונותיה. אני חושב שזו טעות גדולה. אני רוצה לראות הפסקת אש, ואני מתחיל עם חילופי אסירים משמעותיים מאוד, שישה שבועות עם התחלת רמדאן, שלא יקרה דבר [בלחימה] וצריך לבנות על בסיס הפסקת האש הזאת. דיברתי עם רוב מנהיגי המדינות הערביות, עם סעודיה ומצרים וירדן - כולם מוכנים להכיר בישראל ולבנות מחדש את האיזור. זה המוקד: מה בא אחרי עזה, מה הלאה. זו החלטה קשה, אבל אפשר לעשות הרבה".

ג'ונתן קייפהרט שאל את ביידן האם יש סיכוי שהפסקת האש תושג עד רמדאן, המתחיל הלילה. הוא השיב: "ראש ה-CIA [ויליאם ברנס] נמצא ברגע זה באזור ומשוחח על זה. אני חושב שזה אפשרי. אני לא מוותר על זה". קייפהרט: "האם יש לך קו אדום עם נתניהו? למשל: האם פלישה לרפיח תהיה קו אדום?" ביידן: "לעולם לא אנטוש את ישראל. ההגנה על ישראל עודנה חיונית, כך שאין קו אדום בו אחתוך את אספקת הנשק כך שלא תהיה להם כיפת ברזל להגן עליהם.

"אבל יש קווים אדומים", החל ביידן לומר ושינה: "אי-אפשר שייהרגו עוד 30,000 פלשתינים. יש לזה השלכות. יש דרכים אחרות להתמודד עם הטראומה שחמאס גרם. בפעם הראשונה שישבתי איתו ועם קבינט המלחמה, אמרתי להם: אל תעשו את הטעות שארה"ב עשתה. רדפנו את בן-לאדן עד שהשגנו אותו, אבל לא היינו צריכים להיכנס לכל העסק בעירק ובאפגניסטן. זה לא היה נחוץ. זה גרם יותר בעיות מאשר פתר".

מבין את הצבעת המחאה במישיגן

קייפהרט שאל מי מכשיל את העסקה, וביידן השיב: "אני חושב שחמאס רוצה הפסקת אש מוחלטת, כי זה ישפר את סיכוייו לשרוד ואולי להשתקם". אבל הוא עבר לדבר על ההפצצות הישראליות: "תראה מה קרה במלחמת העולם השנייה, עם הפצצות השטיח [על גרמניה]: סיימנו בזה ששינינו את כללי המלחמה [והפצצות כאלה נאסרו]. זה מה שצריך להדריך אותנו".

במה שנראה כשאלה מוזמנת, אמר קייפהרט: "יש האומרים שעליך לחזור לישראל ולנאום בכנסת. אתה רוצה לעשות את זה?" ביידן: "כן". קייפהרט: "האם זה צריך להיות בהזמנתו של ראש הממשלה או בהזמנתו של הנשיא?" ביידן: "אני מעדיף לא להרחיב בזה". קייפהרט: "זאת אומרת שזה נדון?" ביידן: "בוא נדבר על המצב הנוכחי".

על הסיוע לעזה אמר ביידן: "אנחנו עושים כל שביכולתנו. אנחנו מקווים לפתוח גישה מישראל בצפון [הרצועה]. אנחנו מצניחים [סיוע]. אנחנו פועלים עם ידידינו הערבים כדי למצוא כמה נוכל להכניס. המצב נואש. מזון, תרופות, כל מה שנחוץ ביותר - נחוץ עכשיו".

ביידן התייחס לכך שלמעלה מ-100,000 מצביעים במדינת המפתח מישיגן, בה מתגוררת האוכלוסייה הערבית והמוסלמית הגדולה בארה"ב, הטילו פתק לבן בבחירות המקדימות. הוא אמר: "אני לא מאשים אותם שהם מודאגים. יש להם שם קרובי משפחה גוועים והם רוצים שייעשה משהו. הם אומרים: ג'ו, תעשה משהו, תעשה משהו. אבל הטענה שזהו רצח עם - המצב שונה. אני יכול להבין לגמרי: יש להם שם משפחות נצורות שאולי יהפכו לקורבנות, מובן מדוע ירגישו כך. ולכן אני עושה כל שביכולתי כדי לנסות לעצור את זה".

תאריך:  10/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
איתמר לוין
+צה"ל ושב"כ מעריכים שהשנה ייעצרו אלפי מחבלים
19:39 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאז פרוץ המלחמה נעצרו כבר כ-4,000 מחבלים, מרביתם בעזה  ▪  נתניהו הנחה את משרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי להכין בדחיפות אלפי מקומות כליאה
כלא עופר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו משיב לביידן: "רוב הציבור בישראל תומך במדיניותי"
19:28 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש בראש מול נשיא ארה"ב, אומר ראש הממשלה נתניהו בתגובה לביקורת כלפיו מצד ביידן: "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על-ידי הרוב המכריע של הישראלים - תמיגה בהשמדת החמאס ודחיית כל ניסיון לכפות עלינו מדינה פלשתינית"
נתניהו. מבינים מה טוב לנו [צילום: נמרוד קליקמן/פול פלאש 90]
+משלחת משפחות חטופים בראשות שר החוץ יוצאת לדיון במועצת הביטחון
17:13 10/03/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת, בנימין נתניהו, שוחח עם שר החוץ ישראל כ"ץ ואיחל לו הצלחה לקראת נסיעתו הלילה לניו-יורק, לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ממצאי הדוח על הפשעים המיניים של החמאס ב-7 באוקטובר. נתניהו הדגיש בשיחתו כי בקשתן של ארה"ב, בריטניה וצרפת לכנס את מועצת הביטחון מיד היא הישג מדיני חסר תקדים, שהושג בזכות מאמצים דיפלומטיים נרחבים בהובלת השר כ"ץ.

כ"ץ הודה לראש הממשלה על הגיבוי והסיוע, והתייעץ עימו על אודות דרכי הפעולה שיש לנקוט כדי לקדם הכרזה רשמית של האו"ם על חמאס כארגון טרור ולהטלת עיצומים אישיים על ראשי חמאס. עוד אמר כי ישראל לא תעצור עד אשר יוכרז חמאס ארגון טרור.

למשלחת בראשות כ"ץ יתלוו עשרות בני משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס, וישתתפו בדיון במועצת הביטחון. נקבעה להם פגישה עם פרמילה פאטן, הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית באזורי עימות ומחברת הדוח. אל הביקור יתלווה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש.
+התרעה הופעלה במג'דל שמס
16:41 10/03/24  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן.

אלמיאדין הלבנוני: למעלה מ-30 רקטות נורו מלבנון לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. מדובר צה"ל נמסר כי תצפיתניות באוגדה 210 זיהו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט במרחב שבעא שבדרום לבנון.

זמן קצר לאחר הזיהוי, הכווינו התצפיתניות מטוסי קרב של חיל-האוויר וכלי טיס נוסף אשר תקפו את החוליה במרחב וזאת בטרם הצליחה לבצע את השיגור.

הבוקר זוהה כלי טיס של חיזבאללה שנפל בשטח פתוח במרחב החרמון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, מוקדם יותר זוהה שיגור נ״ט משטח לבנון למרחב מלכיה. אין נפגעים ונזק נגרם לכלי רכב צבאי.
+הותר לפרסום: לוחם מילואים נהרג בקרב ברצועה
16:26 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג הוא רס"ל (מיל') מיכאל גל (29) מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ״ח (828)  ▪  זהו החלל ה-248 מתחילת התמרון
רס"ל (מיל') מיכאל גל
+ח'אן יונס: הותקפה תשתית טרור ששימשה מחבלים ב-7.10
14:33 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעת המחבלים שהסתתרו במבנה חוסלו  ▪  בדירת מסתור של פעילי חמאס איתרו הכוחות: פגזים, מטענים, ארגזי תחמושת
[צילום: דובר צה"ל]
+הגרעון התקציבי בחודש פברואר: 5.6% תוצר
13:52 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכנסות הממשלה כמעט ולא השתנו, אך ההוצאות זינקו בחודש שעבר ב-43.5% - ולא רק בשל המלחמה: ההוצאות שאינן נובעות מן המלחמה עלו ב-16%  ▪  הגרעון מתחילת השנה: 10.9 מיליארד שקל
הגרעון השנתי המתוכנן: 6.6% תוצר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+התחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון
12:24 10/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק ביני ובין לוחם סיירת מטכ"ל, המהנדס והוגה הדעות יצחק סיבוש, והד"ר לכלכלה ופילוסוף אלדד שידלובסקי, לשעבר ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר. שוחחנו מדוע אין מפיקים לקחים בצה"ל כפי שנחשף בטבח 7 באוקטובר.
[צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ בן ברק: אם לצאת למלחמה בצפון לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו
10:58 10/03/24  |  מירב ארד
ח"כ רם בן ברק התייחס בראיון לרדיו צפון 104.5FM למתיחות בגזרה הצפונית: "יש מלחמה בצפון, אנחנו צריכים להתנהל נכון, ואם לא תהיה לנו ברירה לצאת למלחמה אז נצא למלחמה ואנחנו צריכים לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו. סביר להניח שגם הם מרגישים יותר ביטחון כשהמשענת שלנו מתערערת".

+פורים בלי יין: לוחמים, שימו לב להנחיות!
10:29 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנחיות ענף ההלכה ברבנות הצבאית: חיילים המעוניינים לצום בתענית אסתר רשאים לעשות זאת, למעט חיילים העוסקים בלחימה או בפעילות ביטחונית  ▪  קריאת המגילה בשטח אויב תתבצע רק בהתאם להנחיות המפקדים ובחלק מהמקרים ניתן להקדימה  ▪  חייל שלא יוכל להעביר מתנות לאביונים יפריש את הכסף עבורם ויתן להם כשיתאפשר  ▪  לוחמים אסורים בשתיית יין בפורים, כיוון שעליהם לשמור על צלילות דעת
מאות שאלות מחיילים בשטח [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
+קונספציה ממלחמת העולם השנייה
09:39 10/03/24  |  מוטי הרכבי   |   לרשימה המלאה
הנחה שחיל-האוויר יכריע את המלחמה היא קונספציה ממלחמת העולם השנייה  ▪  הדבר הנכון הוא להקים חיל טילים ואז יהיה מקום לוויכוח בין מפקד חיל הטילים לבין מפקד חיל-האוויר  ▪  כל צד יתמוך בגירסה שלו וכך ורק כך נגיע למינון נכון
מטוס ללא טיס [צילום: פלאש 90]
+צה"ל חיסל את המחבל שהרג את רס"ן עמישר בן דוד
09:27 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך בלחימה במרכז רצועת עזה וחיסל ביממה האחרונה 13 מחבלים באמצעות ירי צלפים, הכוונת מטוס קרב, כלי טיס וירי טנקים
[צילום: דובר צה"ל]
+35 שיגורים לעבר מירון; מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה
09:23 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים  ▪  מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה  ▪  חיזבאללה לקח אחריות על המטח למירון
מטח רקטות כבד באזור מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נחוץ: פסיכולוג במשרה מלאה
08:17 10/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לפני שנים לא מעטות בהיותו עדיין שר תחבורה הציע השר כ"ץ שישראל תבנה נמל בחופי עזה  ▪  היא תבדוק שהייבוא לרצועה אינו כולל נשק לארגוני הטרור, אבל תאפשר לעזתים לנהל את חייהם האזרחיים ללא תחושת המצור והחנק שכפתה עליהם ישראל  ▪  מי ששמע את הרעיון הנבון של כ"ץ ידע כי לא יתגשם לעולם
הצעה של ישראל כ"ץ [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+הגרי: ערוכים לצאת להתקפה רחבה יותר בצפון בהינתן פקודה
22:46 09/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביידן: רוצה לחזור לישראל ולנאום בכנסת; מחריף ביקורתו על נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחדות
10/03/24 06:41
2
במ
10/03/24 06:57
3
חרד
10/03/24 11:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר כי לצד המאמץ להביא למצב ביטחוני שבו תושבי הצפון יחזרו לבתיהם, באמצעות פגיעה במערכים הצבאיים של חיזבאללה, ממשיך הצבא להאיץ את המוכנות שלו למלחמה, אם יידרש אליה. "אנחנו ערוכים לצאת להתקפה רחבה יותר בהינתן פקודה", הבהיר.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הותר לפרסם כי רב סרן (מיל׳) עמישר בן דוד הי"ד מעֵלי נפל בדרום רצועת עזה. בן דוד, שהיה מפקד חפ"ק של מפקד חטיבת הקומנדו, נהרג במהלך היתקלות (יום ו', 8.3.24) עם מחבלים בשכונת חאמד בח'אן יונס. בן 43 היה בנופלו.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשנים שלפני י"ב בתשרי תשפ"ד (7 באוקטובר 2023) בנימין נתניהו השקיע מאמצים רבים ליצור חלופה לרשות הפלשתינית. והחלופה שהייתה נראית אידאלית לראש הממשלה הזדקרה במלוא הדרה בדמות ארגון החמאס העוין לרשות הפלשתינית. התפיסה שהשתרשה במדיניות ממשלת ישראל הייתה - כל מה שנראה עוין לרשות הפלשתינית ראוי לחלופה ואת החלופה יש לטפח ויש להעצים.
יש בו משהו שבמבט ראשוני, שטחי גורם לך התחבר אליו, לקבל אותו, להרגיש בנוח ואף בטוח בחברתו, יש לו את כל מה שדמות הצבר הישראלי ביקשה להצמיח כאן עוד טרם כור ההיתוך שהותך אל הכישלון. הוא נועז, הוא תמיר, גזרתו נאה, עיני תכלת לו ושאריות בלורית מתבדרות ברוח, דיבורו מהוקצע, האנגלית שלו מחוספסת, הוא נמצא במקום הנכון של הלב, כמעט בכל צומת במסע חיינו במדינת ישראל.
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שב והשתלח (שבת, 9.3.24) בראש הממשלה. "נתניהו וחברי ממשלתו הרוויחו את מקומם לצד היטלר, מוסוליני וסטלין כנאצים של זמננו עם פשעים הומניטריים נגד עזה", אמר בנאום שנשא.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר למורשת ישראל, עמיחי אליהו, רואה בפצצת אטום אופציה לפעולה במלחמה שנכפתה עלינו, ושר האוצר והשר לביטחון לאומי מדרבנים את ראש הממשלה ליישם בעזה את הוראות ההשמדה המוחלטת של העם העמלק...
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
קשר מיוחד וחזק יותר, קיים בין החדשים ניסן ואייר    הדבר מתבטא בין השאר בכך שבשניהם יש חג "פסח"    בניסן חל חג הפסח (פסח ראשון), ובאייר - פסח שני
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il