|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מיכאל שפיצר וברק לייזר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"הזיה", "כשל ערכי": ח"כים על מינוי צוות הבדיקה בידי פוגלמן

רוטמן טוען שאין למ"מ נשיא העליון סמכות להקים צוות חקירה להדלפת טיוטות פסק הדין וכי יש לבדוק את ניגוד העניינים של חברי הצוות ח"כים אחרים סבורים שהיה ראוי לעדכן את שר המשפטים בהקמת הצוות ושהבדיקה צריכה להתבצע ע"י הנהלת בתיהמ"ש ראש צוות הבדיקה, השופט מיכאל שפיצר: הצוות לא חקר חשדות פליליים אלא התמקד בבדיקת נהלים פנימיים ומניעת הדלפות עתידיות
19/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה התכנסה השבוע (18.4.24) לדיון המשך שיזם היו"ר שמחה רוטמן לפיקוח בנושאי מעורבות יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר (עו״ד אפי נוה) בהליכי מינוי נשיאי ומ״מ נשיאי בתי משפט והתנהלות צוות חקירה שהוקם על-ידי מ"מ נשיא בית המשפט העליון לחקירת הדלפות טיוטות עמדות שופטי העליון בבג"ץ עילת הסבירות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

חבר הכנסת רוטמן פתח את חלקו של הדיון שעסק בחוקיות צוות חקירת ההדלפות שמינה ממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון: "לאור כך שמ"מ נשיא העליון הודיע כי לא יוכל להגיע בשל טקס בבית הנשיא, אומר כי כאשר מדובר בתפקיד ניהולי של בית המשפט ודווקא בשל כך, מערכת בת המשפט היא מערכת ככל המערכות, וכאשר מי שעומד בראש הפירמידה הניהולית, או כחלק ממנה, לשיטתי, נשאל לגבי החלטות ניהוליות שלו, דינו כדין כל עובד. הכלל הזה מופיע בסמכויות הזימון כולל צו הבאה בוועדה לביקורת המדינה, על שופט ביחס לשפיטה. שופטים אינם חסינים".

בנוגע לצוות חקירת ההדלפות, אמר: "הופתעתי מכך שנציגות הנהלת בתי המשפט בדיון הקודם לא ידעה על כך ששניים מחברי הצוות ביקשו להיות צד לתיק, אחרי פנייה אזרחית ואחרי פרסומים בעיתונות, למרות שבחיפוש גוגל פשוט מצאתי עובדה זו - אבקש לדעת האם אין חיפוש מידע על מועמדים וכן, האם זו פרקטיקה מקובלת שלא עוצרים ועושים חישוב מסלול מחדש? כמו-כן, אבקש תשובה לגבי התשובות הוולונטריות שנדרשים לענות לצוות, זו מציאות בלתי אפשרית".

ח"כ משה סעדה: "כמי שעבד בגוף מבקר, אני לא מכיר גוף הבודק עצמו בעבירות פליליות. אם יש חשד להדלפה, זו עבירה פלילית או משמעתית, ובדיקה עצמית זו פריבילגיה שלא מוענקת לאף גוף אחר. אם יתברר שמ"מ נשיא העליון שמינה את הצוות או מי מצוותו הדליפו, מה אמור לקרות? למי הוא אמור לתת דין וחשבון? האם אתם חושבים שאתם מעל כולם?".

ח"כ גלעד קריב התייחס תחילה לדברי היו"ר בנוגע להתייצבות מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון: "זה רק חלק מסדר יום פונדמנטליסטי שלך ולא חלק מתיקון. מכיוון ששר המשפטים הפסיד בבחירות ללשכת עורכי הדין, הוא משבש את סדר הבחירה של השופטים. כל עוד הוא לא יכול לכפות דעתו הוא גורם לעיכובים ולאי-מינוי שופטים".

לנושא הצוות אמר: "אני לא מקבל את התזה הפרשנית שהציג היו"ר לגבי הסמכויות הניהוליות של שר המשפטים במערכת בתיהמ"ש. לא נדרשה כאן הסכמה של השר מתוקף החוק, אך ראוי היה לעדכנו. נכון היה שכתב המינוי ייצא על-ידי מנהל בתי המשפט ולא על-ידי מ"מ הנשיא. הצעתי שתהיה הוצאה מחודשת של כתב מינוי. דווקא בגלל שאנחנו באירוע שיש בו פן משמעתי פלילי, אך גם פן ניהולי מובהק, צריכה להיות הבחנה - אם מטרת ההליך היא מציאת מקור ההדלפה במהלך חקירתי ענישתי, זה לא תפקיד הנהלת בתי המשפט, ואם המטרה היא לבדוק כשלים ניהוליים - זה בוודאי תפקידה. כתב המינוי הלך בכיוון זה, והייתה זליגה למרחב החקירתי ועל כך יש לשמוע התייחסות".

ח"כ טלי גוטליב: "טעות כזו של הדלפת פסק דין לא קורית. ברור שזה בכוונת מכוון. אם הייתה סמכות לוועדה, היה צריך לבדוק שיחות טלפון ותכתובות דואר אלקטרוניים. אני מגיעה לפה בצער, כי כשממנים שופטים זה לא שיח פוליטי וכן כי מתוך 15 שופטים ההנחה היא שאחד הדליף, וזה מטיל כתם על כלל השופטים. אחרי שזה הודלף, אסור היה לפרסם את פסק הדין. זו הפרת אמונים של הציבור. ההדלפה נועדה לגרום להתססה וזה כואב. המסר שצריך לצאת הוא שזה דבר שאסור שיקרה".

ח"כ יעקב אשר: "הליכים כאלו צריכים להיעשות בצורה שקופה ונכונה. גם אם יש דבר שהוא ליד-מנהלי אך משליך על המנהלי, הכל משליך על הכל. ונאה דורש נאה מקיים הוא כלל ברזל. איך אפשר לבדוק את הנהלים ואפשרות המניעה מבלי לדעת מי ומה, יש קורלציה בין הנהלים לפרקטיקה".

ח"כ עופר כסיף: "בסעיף 6 נכתב בפירוש שהצוות לא הוסמך לבדוק עבירת משמעת או עבירה פלילית. לכן, האמירה מלכתחילה שהמערכת בודקת עצמה בנושאים אלה אינה נכונה. האמירות הללו הן המשך של ההפיכה המשטרית שהחלה ממשלת הזוועות לפני חודשים. זה ממשיך גם פה בוועדה בדה-לגיטימציה למערכת המשפט לגווניה ולשופטים, הכל כדי להפוך את הממשלה לרשות היחידה בפועל. זה לא יעזור לכם. ככל שתעשו זאת, הדה-לגיטימציה שלכם גוברת וזמנכם קצוב".

ח"כ עמית הלוי: "השאלה מה מקור סמכות צוות החקירה והאם הוא חריגה מהסמכות בפועל. כמו-כן, מה הייתה הפרוצדורה. בחנתם את האנשים? מה הכישורים הנדרשים? מי גייס את הצוות? קול קורא? איך הגענו לכך שיש בצוות שני אנשים שברור לכולם שלא ראויים להיות בו".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו': "לפני כחודשיים, פנה אליי אביעד ויסולי והציע שנפנה להנהלת בתי המשפט בנושא, ובדיון לפני שבוע אמרו הנציגים שאינם מכירים את הפנייה או את הכתבה בעיתון, וזה מחדל עוד יותר גדול, כי יש זלזול בפניות שלנו. לא 'סופרים' אותנו".

השופט מיכאל שפיצר, ראש צוות הבדיקה, לשעבר מנהל בתי המשפט: "אני מדגיש את המילים צוות בדיקה. לא התבקשנו לעסוק ב'מי' אלא ב'מה' וב'איך'. לבחון נהלי עבודה פנימיים, לבדוק איך יכול היה לדלוף פסק הדין ולהציע פתרונות איך למנוע. לא עסקנו בפרסונות. הבדיקה הייתה נטולת סמכויות. בשונה מפסק דין הנבצרות, שם דלפה התוצאה, פה דלפו טיוטות וציטוטי טיוטות, דבר שמעולם לא קרה. טיוטות של פסקי דין אסור שייצאו מהסיבה הפשוטה שפסק דין, כל עוד אינו חתום, הוא אינו פסק דין.

"ההליך וולונטרי לחלוטין כמילה מובהקת. שוחחנו עם כל השופטים, צוותי הלשכה, מתמחים, עוזרים משפטיים. איש לא התבקש להצביע על חשודים או אם זה הוא או לא הוא. בדקנו נהלי לשכה, מצאנו שונוּת בנהלי העבודה של הלשכות והשיח היה נינוח מאוד. הבסיס לעבודה הוא האמון בין השופט לצוות שלו, תחושת השליחות, האחריות והמחויבות של הסגל שעובד עם השופט היא זו שכנראה קצת הביאה להתרופפות הברגים מבחינת נהלים. התבקשנו לבחון את התקלות והכשלים באבטחת המידע. בחנו את שגרת העבודה בבית המשפט העליון ומה קיים לגבי מניעת דלף מידע. הצוות סיים את מלאכתו, הדוח בהגהות אחרונות ונשתדל במסגרת ביעור חמץ להעבירו למ"מ נשיא העליון עוד לפני החג". עוד אמר: "אי אפשר לחסום לחלוטין מישהו שנחוש להדליף".

לשאלת הח"כים לגבי מינוי יוצאי השב"כ אמר: "חיפשנו מומחים לאבטחת מידע, אנשים שזה עיסוקם לאורך שנים ומבינים בזה, שחיו את המטריה של אבטחת מידע ומניעת דלף והגענו לשני האנשים האלה. מדובר בשני ראשי אגפים בשב"כ ששירתו עשרות שנים את המדינה ביושר ונאמנות, ושניהם מאז 7.10 לא פועלים בשום הקשר פוליטי ציבורי ואחד מהם מיל'. ראינו את התקלה בצורה קשה מאוד, ורצינו את טובי המוחות לטפל בכך.

"מספר המלצות שכבר העברנו למ"מ הנשיא: שבמערכת נט המשפט שתעלה בעתיד לביהמ"ש העליון יהיה תיעוד מי נכנס לתיק והדפיס או לא. דיברנו על הכשרת העובדים ביחס לביטחון-מידע, החתמתם על הצהרת סודיות, ריענון נהלים באופן עתי. מבחינת אמצעי אבטחה פיזיים אנחנו בוחנים נעילה של הלשכות, קודן ועוד. בחינת אמצעי אבטחה מחשוביים, מגרסות ועוד. כל הדברים הללו הוטלו על צוות הבדיקה.

"בעניין המשמעתי פלילי - מאליו מובן שאם היה מגיע מישהו לצוות ואומר שהמצפון הורג אותו והוא זה שהדליף, באותה שנייה היינו עוצרים את העבודה ומעבירים לגורם המשפטי המשך טיפול. זו הייתה כוונת ההנחיה ולכן שמו לנו גדרות ברורים מאוד לכיוון הטכני-ניהולי-פנימי".

היו"ר ח"כ רוטמן: "יש שאלת וולונטריות - כשניגשים לאדם שלושה נשואי פנים עם כתב מינוי מנשיא העליון. מאחר שנאמר שנלקחו מומחים לאבטחת מידע - לנושא זה יש בעל תפקיד בבית המשפט העליון שמוזכר בחקיקה - שמו תפקידו ומעמדו בכל התהליך נעלם. אם יש בעל תפקיד כזה, למה אינו באירוע?"

שפיצר: "כל אחד שהגיע, הובהר לו שאינו חייב להגיע או לענות לשאלות, והוא רשאי לצאת, והעובדה היא שכל המשתתפים הגיעו ברצון טוב וכך גם השופטים - כולם הופיעו בפני הצוות".

רוטמן: ["זה בדיוק פוסל את הפרקטיקה שטבע השפט פוגלמן בבג"ץ החמץ בבתי החולים. הפרקטיקה שניגשים באופן וולונטרי מאבטחים בבית החולים שאומרים שמדיניות בית החולים היא לא להכניס חמץ נפסלה ע"י בית המשפט. אין כזה דבר להזמין עובדים לבדיקה וולונטרית".

קריב: "זו מניפולציה. היו תקלות בדרך הקמת הצוות, אבל אנחנו לא בדיון הזה. אלא בשאלה האם מערכת שהתגלה בה כשל יכולה להקים צוות בדיקה. היה ראוי שזה ייעשה על-ידי הנהלת בתי המשפט. אבל לומר שאי אפשר לקחת אנשים עם ידע רלוונטי מבחוץ?"

יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר: "בנוגע לזימון מ"מ הנשיא לדיון, אנחנו מדברים על תיאום בטרם הזימון מתוך מקום ראוי ומכבד, וגם לעצם הנושא שיידון. הפרקטיקה הנוהגת לאורך השנים היא שזימון ראשי המערכת לדיונים בכנסת שמורה למקרים חריגים העוסקים בליבת העשייה של מערכת בתי המשפט. היה חשוב לנו שכבוד השופט שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר ויו"ר הצוות, יגיע לדיון ותשמעו במישרין ממנו את כל הדברים.

"גם לגבי שאלת הסמכות וניגוד העניינים, ובהמשך למה שציינתי, ניתן לראות שהמערכת בדקה את הדברים מתוך כוונה רצינית ואמיתית שהדברים לא יישנו. בתוך מערכת יחסי עבודה אני מזכיר שמ"מ נשיא העליון הוא ראש הרשות השופטת וגם נשיא בית המשפט העליון עצמו.

"הדברים שהציג השופט שפיצר מכניסים את העניין להקשר המתאים - לא הייתה כוונה להצביע על אדם מסוים, ולכן כל רטוריקת החקירה מיותרת לחלוטין. אנשים לא מעמידים עצמם בפני סכנה או הפללה עצמית. החשש היה שיש תהליכי עבודה שמאפשרים הדלפת מסמכים. ברור לכולם שמצופה ממ"מ הנשיא כי המערכת תבדוק עצמה. כל ארגון - בטח כמו שלנו - מחויב לבדוק עצמו כדי לוודא שהדברים הללו לא קורים".

לשאלת היו"ר בנוגע לממונה על אבטחת המידע אמר: "הסמכויות הסטטוטוריות של ממונה אבטחת המידע הן בתחום המידע המסווג - מסמכים ברמת ביטחון המדינה. עם זאת, אחת ממסקנות הצוות היא לערב גם את הממונה על אבטחת מידע גם בתהליכים הפנים ארגוניים בנוגע למסמכים אחרים. עיקרי ההמלצות נמסרו למ"מ הנשיא ולאחר שהדוח יימסר במלואו ויפורסם, הוועדה תוכל לקבלו לעיונה".

חברי הכנסת עסקו בניגוד העניינים של חברי צוות הבדיקה. ח"כ קריב: צוות בדיקה הוא דבר שצריך להיות מוסדר ויש למסד מנגנון כזה דרך נציב שירות המדינה". ח"כ הלוי: "נדרשים סטנדרטים להקמת ועדת בדיקה. מה הקשר לכך שהיה איש שב"כ לפני 30 שנה? אין קשר לתכ"ם או לשעת מומחה. ביקשת ממנו ייעוץ. הוא יכול לבדוק ולמצוא חשד לפלילים ולהעביר לרשויות. לא ככה מקימים צוות בדיקה. יש סטנדרטים מינימליים".

רוטמן: "השאלה מה הם עושים מה-7.10 לא רלוונטית. אם אתם חושבים שאדם שהפגין נגד הרפורמה או הפגין בעד הרפורמה, אף ללא מעורבות בתיק, יכול לבדוק את השופטים לתשאל אותם באופן וולונטרי על פסק דין שעומד במוקד המחלוקת הציבורית, ואין בעיה משפטית או למראית עין, זה אירוע הזיה".

עו"ד לייזר: "לאחר הדיון הקודם, כשהתברר הדבר, נדרשנו לסוגיית ניגוד העניינים. בדקנו שוב את הטפסים שמילאו המועמדים. ביררנו מה שלב עבודת הוועדה כדי לתת את הדעת אם לעצור את העבודה, ונאמר שהעבודה הושלמה, ולכן לא מצאנו לנכון לעצור את פועלה, זה לא היה נדרש. גילינו מספר תקלות בסוגיית ניגוד העניינים - החתמנו אותם על טפסים שמשרדי ממשלה עושים בהם שימוש, שם הרטוריקה היא בקשר לשרים. בדיעבד ראינו לנכון שביחס לבעלי תפקידים ברשות השופטת, יש לחדד בטפסים את הנושא של הליכים תלויים ועומדים בבית המשפט. הגם שהדברים פורסמו, הסתבר בדיעבד שהם היו חלק מ-89 בעלי דין שהגישו בקשה להצטרף כבעלי עניין. הבקשה נדחתה סמוך לאחר הגשתה, מבלי שהתבקשה תשובה. לא נעשה הקישור המתאים ולא ניתן היה לדעת לגלות את המידע הרלוונטי בזמן אמת באופן יזום".

היו"ר: האם חוות דעת אומרת שלא הייתה מניעה למנותם מלכתחילה או שלא לעצור את התהליך?" לייזר: "מבחינה משפטית, לא הייתה מניעה למנותם בשים לב לתפקידי הצוות. עם זאת אין ספק שהמידע על הרקע שלהם היה אמור להיות בידינו מבעוד מועד". ח"כ סעדה: יש לכם כשל ערכי מוסרי"

היו"ר רוטמן: "האם משרד המשפטים - ואשמח לשמוע אם זה אושר על-ידו - באחד מהנושאים שקרעו פה מדינה שלמה, בצדק או שלא, ולראשונה היה בה הרכב 15 שופטים וניתן פסק דין שביטל חוק יסוד בצדק או שלא, כשעמדתי בשלושת הסוגיות ידועה, אם אתם חושבים שאדם שהפגין בקפלן או הפגין בעדי, אף ללא מעורבות בתיק, יכול לבדוק את השופטים לתשאל אותם באופן וולונטרי על פסק דין שמבחינתו משמיד את המדינה, שהוא היחיד שיכול לעשות זאת ואין בעיה משפטית או למראית עין, אם זו עמדתך המשפטית כל השאר כבר מיותר. זה אירוע הזיה".

עו"ד שירה עמנואל משרד המשפטים: "הנהלת בתי המשפט נדרשה לסוגיה ולה יש את העובדות. העקרונות הכלליים שהוצגו ביחס לבחינה לעניין ניגוד העניינים מקובלים עלינו". לשאלת היו"ר רוטמן אם היו ידועות העובדות נכון להיום האם היה נכון למנותם? השיבה כי תבדוק את התשובה, ובסיום הדיון שבה ואמרה כי עמדתם היא כשל הנהלת בתי המשפט.

ח"כ קריב: "יש הבדל בין נושא של ניגוד עניינים משפטי לבין מראית עין, ושני הערכים חשובים ביחס לרשות שלטונית. מותר גם למערכת שלטונית לומר בדיעבד מבלי הזירה המשפטית, שנכון היה שלא לעשות זאת ועדיף היה שצוות הבדיקה יוקם עם הרכב שונה".

תאריך:  19/04/2024   |   עודכן:  19/04/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביעד ויסולי / Aviad Visoli   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אפי נוה / Efi  Nave   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   ברק לייזר   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל שפיצר   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניגוד עניינים   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הזיה", "כשל ערכי": ח"כים על מינוי צוות הבדיקה בידי פוגלמן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
אחת הידיעות במהדורת קול ישראל (17.4.24) שערכו רמי עדן וזוהר סדן עסקה בדבריה של ניצולת מסיבת הטבע שטענה כי מישיבת הוועדה לביקורת המדינה אתמול נעדרו נציגי הקואליציה.
17/04/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
ועדת הכספים אישרה (16.4.24) תיקון לתקנות התעבורה (אגרת רישוי לרכב חשמלי), הקובע ביטול של ההפחתה על אגרת רישוי לרכב חשמלי עד 3,500 ק"ג, לעומת האגרה לכלי רכב דומים המונעים בבנזין או בדיזל.
17/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט קיימה (יום ג',16.4.24)) דיון הנוגע לאי השתתפות של חלק מהמוסדות חרדיים בחלק מהמבחנים הארציים של משרד החינוך ובמבחנים בינלאומיים. זאת בהמשך למסמך שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת המראה כי 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת הלימודים הקודמת.
16/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
"יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, זה מספר שהיה נכון ללפני חודשיים" - כך סיפר (יום ג', 16.4.24) גיא בן שמעון, שורד מהמסיבה, בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא מצוקת שורדי הטבח במסיבות ה-7 באוקטובר ומשפחותיהם. "יש עוד המון מאושפזים בכפייה. לא נצליח לחזור לעבוד במאי. המדינה צריכה לתת מענה"", הוסיף בן שמעון.
16/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
רשם העמותות פתח בהליכי פירוק של עמותת ״סיוע 48״ של רע״ם וכן נגד עמותה נוספת עם זיקה למפלגה. הממצאים העלו חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי-סדרים ועוד.
15/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il