|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ביידן עם זלנסקי. "זה יהפוך את העולם לבטוח יותר" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

המלחמה באוקראינה: ארה"ב מעניקה בחשאי לקייב טילים ארוכי טווח

כלי הנשק היו חלק מחבילת סיוע של 300 מיליון דולר (240 מיליון ליש"ט) שאושרה על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטילים כבר נעשה שימוש לפחות פעם אחת כדי לפגוע במטרות רוסיות בחצי האי קרים
25/04/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

אוקראינה החלה להשתמש בטילים בליסטיים ארוכי טווח שסופקו בחשאי על-ידי ארה"ב נגד כוחות רוסים פולשים, כך אישרו גורמים אמריקנים לרשת BBC.

כלי הנשק היו חלק מחבילת סיוע של 300 מיליון דולר (240 מיליון ליש"ט) שאושרה על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במרס והם הגיעו ליעדם החודש. בטילים כבר נעשה שימוש לפחות פעם אחת כדי לפגוע במטרות רוסיות בחצי האי קרים, כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

הנשיא ביידן חתם כעת על חבילת סיוע חדשה של 61 מיליארד דולר לאוקראינה. ארה"ב סיפקה בעבר לאוקראינה גרסה של מערכות הטילים הטקטיות של הצבא לטווח בינוני (ATACMS), אך נרתעה מלשלוח דבר חזק יותר, בין השאר בשל חשש לפגיעה במוכנות הצבאית של ארה"ב. עם זאת, נאמר כי הנשיא ביידן נתן בחשאי בחודש פברואר אור ירוק לשלוח את המערכת ארוכת הטווח - שיכולה לירות טילים למרחקים של עד 300 ק"מ (186 מייל).

"אני יכול לאשר שארצות הברית סיפקה לאוקראינה ATACMS ארוכי טווח בהנחייתו הישירה של הנשיא", אמר סגן דובר מחלקת המדינה של ארה״ב, ודנט פאטל. ארה"ב "לא הודיעה על כך בתחילת הדרך כדי לשמור על ביטחון מבצעי לאוקראינה לבקשתם", הוסיף.

לא ברור כמה מכלי הנשק כבר נשלחו, אך היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן אמר כי וושינגטון מתכננת לשלוח עוד. הטילים ארוכי הטווח שימשו לראשונה בשבוע שעבר כדי לפגוע בשדה תעופה רוסי בחצי האי קרים, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס שציטטה גורם אמריקני אלמוני. הטילים החדשים שימשו גם במתקפה על חיילים רוסים בעיר הנמל הכבושה ברדיאנסק שלשום בלילה, כך דיווח הניו-יורק טיימס.

בחודשים האחרונים הגבירה קייב את קריאותיה לסיוע מערבי מכיוון שמלאי התחמושת שלה התרוקן ורוסיה השיגה הישגים נוספים במלחמה. חבילת הסיוע החדשה הגיעה לאחר חודשים של עיכוב על-רקע התנגדות למתן סיוע של חלק מהקונגרס האמריקני.

"זה יהפוך את אמריקה לבטוחה יותר, זה יהפוך את העולם לבטוח יותר", אמר ביידן לאחר שחתם על החוק. בתגובה לאישור חבילת הסיוע החדשה אמר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי: "עכשיו נעשה הכל כדי לפצות על חצי שנה שהושקעה בוויכוחים ובספקות. "מה שהכובש הרוסי הצליח לעשות בזמן הזה, מה שפוטין מתכנן כעת, עלינו לפנות נגדו".

הנשיא זלנסקי הזהיר כי צפויה מתקפה רוסית בשבועות הקרובים לאחר אוקראינה איבדה את השליטה על העיר אבדייבקה במהלך החורף. הכוחות האוקראינים סבלו בחודשים האחרונים ממחסור בתחמושת ובמערכות הגנה אווירית, וגורמים רשמיים האשימו את העיכובים בסיוע הצבאי מארה"ב ובעלות ברית מערביות אחרות באובדן חיים ובשטח. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר ביום רביעי כי "בהחלט אפשרי שרוסיה תוכל להשיג הישגים טקטיים נוספים בשבועות הקרובים".

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, עשרות אלפי אנשים, רובם חיילים, נהרגו או נפצעו משני הצדדים ומיליוני בני אדם נמלטו מבתיהם.

תאריך:  25/04/2024   |   עודכן:  25/04/2024
מירב ארד
+ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4: "מחלימה מטראומה בלתי ניתנת לתיאור"
20:58 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני אירח בחדר הסגלגל את אביגיל עידן שנחטפה לרצועת עזה לאחר שהוריה נרצחו וישב עם בני משפחתה במשך יותר משעה  ▪  "הזמן שלנו יחד אתמול היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו כדי להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה שנותרו"
ביידן ואביגיל עידן, אתמול בחדר הסגלגל [צילום: מתוך חשבון ה-X של ביידן]
+18 מנהיגי מדינות קוראים לחמאס: שחררו את החטופים
16:48 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בהצהרה משותפת לנשיא ארה"ב, נשיא צרפת, קנצלר גרמניה, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת קנדה, נשיא ברזיל ורבים אחרים קוראים מנהיגי המדינות לחמאס לשחרר את כל החטופים לצורך סיום הסכסוך
בכיר בבית הלבן: לסרטון של הירש גולדברג פולין חלק ביוזמת ההצהרה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+בעקבות המחאה נגד ישראל: אוניברסיטת דרום קליפורניה סוגרת את שעריה
16:03 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משטרת לוס אנג'לס מסרה כי אדם אחד נעצר גם בגין תקיפה עם נשק קטלני במהלך ההפגנה, 93 נעצרו בגין הסגת גבול  ▪  מנהל האוניברסיטה, אנדרו גוזמן: "ההחלטה לסגור את שערי הקמפוס התקבלה במאמץ להגביל את התגברות המחאה ולשמור על רגיעה בשאר חלקי האוניברסיטה"
מפגין מאוניברסיטת דרום קליפורניה נעצר על ידי קציני המחלקה לבטיחות הציבור של האוניברסיטה במהלך ההפגנה [צילום: ריצ'רד פוגל/AP]
+פגישת העידכון הביטחוני בין לפיד לראש הממשלה ארכה 35 דקות
15:14 25/04/24  |  מירב ארד
פגישת העידכון הביטחוני בין ראש האופוזיציה לפיד לראש הממשלה נתניהו התקיימה הערב בקריה בתל אביב וארכה 35 דקות.
+קבינט המלחמה מכונס בשעה זו בקריה בתל אביב
12:35 25/04/24  |  מירב ארד
קבינט המלחמה מכונס בשעה זו (יום ה') בקריה בתל אביב. עכל הפרק - ניסיון להתניע מחדש את המו״מ לשחרור החטופים. הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב צפוי להתכנס בשעה 15:30.
+כסף קטן
12:34 25/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
קשה לא לחשוב על ביבי ושרה ש"מארחים" חיילים בודדים בערב הסדר, על חשבוני ועל חשבונכם במלון יוקרתי ויקר
הזוג נתניהו. על חשבוני [צילום: אריאל שליט/AP]
+שמונה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון
12:06 25/04/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ, ימ"מ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בפעילות הלילה במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב, שב"כ וימ"מ עצרו שישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. בעיר חברון שבחטיבת יהודה, עצרו הכוחות מבוקש נוסף. בפעילות יזומה בנבי צאלח שבחטיבת אפרים אמש, הלוחמים עצרו מבוקש, השמידו מטען והחרימו רובה מסוג קרלו. ברמאללה שבחטיבת בנימין מחבלים יידו אבנים לעבר כוחות שפעלו במרחב, הכוחות הגיבו בירי, זוהתה פגיעה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+מהלך סמוטריץ' לפעולות הרש״פ בהאג: הפסקת העברת כספי הסילוקין
11:59 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר האוצר הודיע לרה"מ: ״ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על-ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל אפסיק חד-צדדית ומיד את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ ואורה על ביטול השיפוי להעברת כספים לבנקים ביהודה ושומרון״
סמוטריץ' ונתניהו. "לא אתן את ידי להמשך קיומה של רשות עויינת" [צילום: עמית שבי/פול/פלאש 90]
+ממשל ביידן נגד ישראל - "אובמיסט"
11:07 25/04/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי  ▪  השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
ביידן. כמו אובמה [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+ועדה בצה"ל תבחן את ההכרה בחטופים ובאזרחים
10:10 25/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה המייעצת תבחן את הדרך הראויה להכרה והוקרה, לרבות הצורך בשינוי המצב הקיים, על-מנת לתת מענה למקרים הייחודיים בעת הזו  ▪  בראש הוועדה יעמוד אלוף מוטי ברוך
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נחש צפע
09:45 25/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי ראש, ביבי אשם  ▪  נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר  ▪  איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
נתניהו. האשם הראשי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חזיון תעתועים - הדמוניזציה של סינואר
07:51 25/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו  ▪  התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות מהותיות בעיקר בכל הקשור למהלכי המו"מ לשחרור חטופינו
סינואר. עכבותיו לא נודעו [צילום: אוסמה עבדול רחמן/AP]
+חיל-האוויר תקף תשתיות חיזבאללה במרון א-ראס
07:29 25/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הפציץ הלילה מן האוויר בניין בן שלוש קומות ותקף עמדת תצפית של חיזבאללה באזור הכפר מרכבא שבדרום לבנון  ▪  דובר צה"ל הגיב על הסרטון של החטוף הירש גולדברג פולין: טרור פסיכולוגי
אחד המבנים שהופצצו הלילה [צילום: דובר צה"ל]
+בשם אלוהים - לכו
07:28 25/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל הלוי. הגיע הזמן [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלחמה באוקראינה: ארה"ב מעניקה בחשאי לקייב טילים ארוכי טווח
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבש 44
25/04/24 16:49
2
כבש 44
25/04/24 16:54
3
כבש 44
25/04/24 16:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
קשה להשתחרר מתחושה שרוב אירועי המשבר החברתי בישראל בשנת 2023 תוכננו, אורגנו, הונחו ותוקצבו על-ידי גורמים פוליטיים בשמאל האמריקני, במיוחד במפלגה הדמוקרטית. בעיני זו קנוניית המשך למהלכיו של הנשיא אובמה בסוף תקופת כהונתו השנייה, שנקודת ציון מיוחדת בה הייתה החלטת מועצת הביטחון 2334, מ-23.12.2016, בשאלת ארץ ישראל, הסכסוך הישראלי-פלשתיני והתיישבות יהודים באיו"ש. במהלכים אלה שולבו גורמים מחוץ לישראל ובתוך ישראל ובכללם ה-BSD, השמאל הקיצוני בין הרפורמים האנטי-ציונים והשמאל הפוסט-ציוני בישראל בשיתוף עם המרכז שמאל הפוליטי בנוסח "יש עתיד"; השמאל הקיצוני בישראל הוא בעיני כבר תנועה אנטי-ציונית מובהקת וזו רק שאלה של זמן עד אשר הקיצונים המתארגנים עתה לבחירות הבאות בישראל יוכיחו זאת. ביידן ממשיך דרך זו גם תאורטית וגם מעשית בתוך ארגון האו"ם האנטישמי.
25/04/2024  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בהנחיית הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ובאישור שר הביטחון, יואב גלנט, מינה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף יניב עשור, ועדה מייעצת לרמטכ"ל לבחינת אופן ההכרה וההוקרה בחטופים ובאזרחים שהשתתפו בלחימה או בסיטואציות ייחודיות במלחמה. הוועדה מונתה על-רקע אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" אשר העלו סוגיות מורכבות וכואבות הנוגעות לשכול, לזיכרון ולגבורה.
25/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דעתי באורח כללי כי שרי הממשלה - נחשי הצפע של הפוליטיקה הישראלית בהנהגת בנימין נתניהו - סירבו לשעות לאזהרה הרשמית של צה"ל, שבמדיניותם הם מובילים את המזרח התיכון למלחמה, להתקפה על ישראל.
25/04/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
כתרים נקשרו לדמותו וכישוריו של יחיא סינואר, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, ובפועל המנהיג הבלתי מעורער של הארגון בחבל ארץ שנחשב להיות "בסיס האם" למדינה הפלשתינית.
25/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הלילה (יום ה', 25.4.24) תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרון א-ראס, ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.
25/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il