קבוצת מטפרו תנהל את קו M1 של המטרו בגוש-דן, וקבוצת דן רייל תנהל את קו M2 - קובע סופית (6.5.24) בית המשפט העליון. בהמלצת השופטים דפנה ברק-ארז,
יעל וילנר ו
עופר גרוסקופף, משכה קבוצת מטרו דן את ערעורה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שאשרר את החלטת ועדת המכרזים של חברת נת"ע.
המטרו בגוש-דן מתוכנן לכלול שלושה קווים, אשר יחברו את תל אביב עם כפר סבא, רעננה, פתח תקוה, רחובות ונס ציונה. הקווים ישתרעו על פני 145 ק"מ ויהיו בהם 109 תחנות. התקציב הבסיסי של הפרויקט הוא 150 מיליארד שקל.
בניהול קו M1 (הגדול שבהם, מכפר סבא ללוד) זכתה קבוצת מטפרו ד.מ.י - יניב זוהר הנדסה, דנה הנדסה, MM S.P.A, לוי שטרק וזילברשטיין ייעוץ הנדסי. בניהול קו M2 (מסגולה לבת-ים) זכתה קבוצת דן רייל - דוד אקרשטיין, WSP UK ודקר בנייה והנדסה. בניהול קו M3 (הרצליה- נתב"ג) זכתה קבוצת Mlead - דבלמן-פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים, Arteli והוד הנדסה. מטרו דן מורכבת מ
קבוצת ברן, חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן (DB) וחברת התשתיות הלאומית הספרדית (Ineco).
עתירתה המקורית של מטרו דן הייתה נגד שלוש הזוכות, אך לאחר בירורים נוספים היא הסתפקה בעתירה נגד מטפרו בטענה להעדר ניסיון מספיק של מנהל הפרויקט מטעמה, יניב זוהר, ונגד דן רייל בטענה שיש להוריד את הניקוד שניתן לה ולהעלות את הניקוד למטרו דן עצמה, כך שהיא הייתה מוכרזת לזוכה במקומה. השופט המחוזי
קובי ורדי דחה בינואר השנה את העתירה, תוך ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על התנהלותה של מטרו דן בהליך.
ברק-ארז, וילנר וגרוסקופף אומרים, כי כבר בתחילת הדיון המליצו למטרו דן שלא לעמוד על הערעור. "לאחר נטילת שהות להתייעצות, הודיע בא-כוח המערערת כי היא מקבלת את המלצת בית המשפט ואף הגיעה להסכמה עם הצדדים האחרים באשר לסכום ההוצאות המופחת שיושת עליה". מטרו דן חויבה לשלם 25,000 שקל לנת"ע ומטפרו. את מטרו דן ייצגו עוה"ד
גיורא אונגר, דניאל פז ושחר אזולאי; את נת"ע ייצגו עוה"ד דורון קילשטיין ונדב פיינמן; ואת הקבוצות הזוכות - עוה"ד
זוהר לנדה,
שי אבניאלי, אביאל פלינט ובני שפר.