ועדת הערר לפרסומות של מועצת הרשות השנייה קבעה אמש, כי ניתן לשדר שניים מתשדירי חברת האופנה סקצ'רס, בהם משתתפת השחקנית אגם רודברג, לאחר שמשרד הפרסום מידן-שנהב ביצע בהם תיקונים מהותיים לשביעות רצונה.
הוועדה דנה אמש בערר שהגישה חברת "סקצ'רס", באמצעות עו"ד אורן הלפרין ממשרד הלפרין, פיצ'ון עורכי דין, בנושא פסילת תשדירי הפרסומת בכיכובה של אגם רודברג, לאחר שבג"צ הורה לצדדים להגיע להסכמה בעניין.
כזכור, לאחר שדחתה בעבר הוועדה את בקשת חברת "סקצ'רס" לבטל את החלטת הרשות השנייה ולהתיר את שידור התשדירים, עתרו חברת MGS ספורט טריידינג ומשרד הפרסום לבג"צ נגד ההחלטה. בדיון לפני 3 שבועות, קצבו השופטים טירקל, פרוקצ'יה ורובינשטיין, לצדדים 14 יום להידברות ולנסות להגיע לפתרון מוסכם (בג"צ 5082/04).
במידה ולא יצליחו להגיע לנוסח מוסכם, ציינו השופטים, ישוב העניין וידון בפניהם. במהלך הדיון, רמזו השופטים כי התשדירים בעייתיים ונראה שעמדתה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שפסלה אותם, מוצדקת. השופטים הדגישו, כי הבעייתיות בתשדירים מתחדדת נוכח העובדה שמדובר בתשדירים המופנים לבני נוער.
כעת, כאמור, לאחר הצפייה בתשדירים המתוקנים, החליטה הוועדה להתיר את שידורם בנימוק שהם עולים בקנה אחד עם רוח החלטת הוועדה: בתשדירים המתוקנים הוסרו רמיזות מיניות, העוברות את גבול המותר ושונתה הצגה של נער בצורה שיכולה להתפרש כהחפצה של הנער. "סקצ'רס" ויתרה על שידור התשדיר השלישי, "בליינד דייט", בכל נוסח שהוא.
העותרים, המיוצגים על-ידי עו"ד אורן הלפרין, אמרו כי הם מברכים על הפשרה שהושגה ומתכננים להעלות לאוויר את תשדירי הפרסומות בהקדם. העותרים צפויים להודיע לבג"צ על מחיקת העתירה.
הוועדה שבה וקראה אמש למפרסמים ולפרסומאים לגלות רגישות רבה יותר ואחריות ציבורית-חברתית, ביחס לתכני הפרסומות המשודרות בערוצים המסחריים. במיוחד יפים הדברים, כאשר מדובר בפרסומות המופנות לקטינים או שמופיעים בהן קטינים (או כאלה המתחזים לקטינים).