רשת שופרסל ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה ברבעון השני של השנה. כך עולה מנתוניה המתפרסמים היום (ג', 3.8.04).
מן הנתונים עולה, כי הרווח התפעולי של הרשת ברבעון השני הסתכם בסך של 29 מיליון ש"ח, זאת בהשוואה להפסד תפעולי בסך 2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל הסתכם הרווח התפעולי בחציון בסך של 56 מיליון ש"ח, זאת בהשוואה להפסד תפעולי בסך 6 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-3 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד נקי בסך 19 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2004 הסתכם ב-7 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד הנקי בסך של 22 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד עולה מנתוני הדוח, כי מכירות הרשת ברבעון השני של שנת 2004 הסתכמו ב-1.52 מיליארד ש"ח - ירידה של 4.7%, בהשוואה ל-1.59 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות קטנו ברבעון השני ב-1.9%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מנמקת את הירידה במכירות, בעיקר בכך שברבעון האחרון של שנת 2003 וברבעון הראשון של 2004, נסגרו סניפים של החברה ובכך שחג הפסח חל השנה ב-5 באפריל, ולפיכך מכירות החג נכללו ברובן בתוצאות הכספיות של הרבעון הראשון. בשנת 2003 חג הפסח חל ב-16 באפריל, כך שמכירות החג נכללו בתוצאות הכספיות של הרבעון השני של 2003.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-397 מיליון ש"ח בהשוואה ל- 395 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מסך המכירות ברבעון היה 26.1% בהשוואה ל-24.8% אשתקד. שופרסל מסבירה כי הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע מיישום מדיניות התמחור ושיפור בתנאי הסחר.
ברבעון השני אשתקד, עקב השפעת ירידת מדד המחירים לצרכן על הדוחות הכספיים, עלה ערכו הריאלי של המלאי ברבעון בסך 6 מיליון ש"ח והרווח הגולמי עלה בהתאם. החל מהרבעון הראשון של שנת 2004, לא נרשמת בדוחות הכספיים התאמה אינפלציונית של יתרת הפתיחה של המלאי לאור המעבר להצגת הדוחות הכספיים בערכים נומינליים.
הוצאות הפעלה, מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון השני הסתכמו ב-380מיליון ש"ח, המהווים 24.8% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-409 מיליון ש"ח, אשר היוו 25.5% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהוצאות נבע מהתייעלות בסניפים הקיימים ובמטה החברה, וכן מסגירת סניפים.
שופרסל מסבירה כי השפעת סגירת סניפים ברבעון האחרון של שנת 2003 וברבעון הראשון של שנת 2004, בניכוי השפעת פתיחת סניפים בשנת 2003, הביאה לחסכון בסך 15 מיליון ש"ח בהוצאות החברה ברבעון השני השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
בסך הכל הסתכם הרווח התפעולי של הרשת ברבעון השני ב-29 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי של 2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי הגיע ל-1.9%, בהשוואה להפסד בשיעור 0.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
עוד מדווח כי הוצאות המימון, נטו של החברה ברבעון השני של שנת 2004 הסתכמו ב- 15 מיליון ש"ח, בהשוואה ל- 16 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של שנת 2004, לחברה היו הוצאות שונות, נטו בסך 5 מיליון ש"ח, בעיקר בגין הפרשה לירידת ערך חלק מהרכוש של החברה ושל חברה מאוחדת. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הוצאות שונות, נטו בסך 5 מיליון ש"ח, שנבעו ברובן מהפסדי הון.
ברבעון השני של שנת 2004 רשמה החברה הוצאות מס של 5 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות מס של 6 מיליון ש"ח בעיקר עקב רישום הטבת מס לקבל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור המס האפקטיבי של החברה ברבעון היה 49.1%, בהשוואה להטבה של 23.8% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המס האפקטיבי הגבוה נבע בעיקר מהמעבר לדיווח כספי נומינלי בעוד שהדיווח לצרכי מס הכנסה נותר מתואם להשפעת האינפלציה ומהוצאות שאינן מותרות בניכוי לצרכי מס הכנסה.
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-3 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד הנקי בסך 19 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ל- 0.1 ש"ח ערך נקוב של מניה, בסיסי ומדולל, ברבעון השני הסתכם ב- 0.02 ש"ח למניה, בהשוואה להפסד הנקי של 0.09 ש"ח למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
תוצאות לששה חודשים שנסתיימו ביום 30 ביוני 2004
מכירות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-3.07 מיליארד ש"ח, קיטון של 1.8%, בהשוואה ל-3.13 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות החברה בחנויות זהות עלו במחצית הראשונה של השנה ב-0.1%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-801 מיליון ש"ח, גידול של 4.2%, בהשוואה ל-769 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הגיע ל-26.1% בחציון, בהשוואה ל- 24.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע מיישום מדיניות התמחור ושיפור בתנאי הסחר.
הוצאות הפעלה, מכירה, הנהלה וכלליות בחציון הראשון של השנה הסתכמו ב-770 מיליון ש"ח, המהווים 24.9% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-799 מיליון ש"ח, אשר היוו 25.3% מסך ההכנסות, בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהוצאות נבע מהתייעלות בסניפים הקיימים ובמטה החברה, וכן מסגירת סניפים.
השפעת סגירת סניפים ברבעון האחרון של שנת 2003 וברבעון הראשון של שנת 2004, בניכוי השפעת פתיחת סניפים בשנת 2003, הביאה לחסכון בסך 25 מיליון ש"ח בהוצאות החברה בחציון הראשון השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-56 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד התפעולי בסך 6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי הגיע ל-1.8% בהשוואה להפסד בשיעור 0.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון, נטו של החברה במחצית הראשונה של שנת 2004 הסתכמו ב-22 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-13 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות המימון, נטו של החברה בחציון הראשון של שנת 2004 בהשוואה לחציון המקביל אשתקד הינו תוצאה של קיטון בהכנסות מימון עקב הקטנת תיק ההשקעות של החברה ומהמעבר לדיווח נומינלי. החל מהרבעון הראשון של שנת 2004, לא נרשמים בדוחות כספיים שחיקות של פריטים כספיים והפרשי מדד בגין-ידוע.
במהלך החציון הראשון של שנת 2004 לחברה היו הוצאות שונות, נטו בסך 16 מיליון ש"ח, בעיקר בגין פיטורי עובדים המתבצעים במהלך שנת 2004 כחלק מתוכנית ההבראה של החברה ובגין הפרשה לירידת ערך חלק מהרכוש של החברה ושל חברה מאוחדת. בתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה הוצאות שונות, נטו בסך 6 מיליון ש"ח, שנבעו ברובן מהפסדי הון.
בחציון הראשון של שנת 2004 רשמה החברה הוצאות מס של 9 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות מס של 6 מיליון ש"ח בעיקר עקב רישום הטבת מס לקבל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור המס האפקטיבי של החברה בחציון היה 50.0%, בהשוואה להטבה של 23.9% בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור המס האפקטיבי הגבוה נבע בעיקר מהמעבר לדיווח כספי נומינלי בעוד שהדיווח לצרכי מס הכנסה נותר מתואם להשפעת האינפלציה ומהוצאות שאינן מותרות בניכוי לצרכי מס הכנסה.
בסך הכל הסתכם הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2004 ב-7 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד הנקי בסך 22 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.