|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

רק כשליש מ-3,800 האסירים הביטחוניים פתחו בשביתה

בשב"ס שוקלים להשתמש במנגלים <br>כדי לגרום לאסירים הביטחוניים לאכול

בשב"ס החלו בסנקציות נגד השובתים ומצהירים: אין סיכוי לגישור, הם מבקשים להמשיך בהכוונת הפיגועים מהכלא; הפגנות תמיכה באסירים ברחבי השטחים; האסירים דורשים: פלאפונים, ביטול המע"מ בקנטינה ולבטל מחיצות הזכוכית בביקורים
15/08/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: נועם שרביט  |  

טלפון סלולרי שהוסלק בתוך ספר קוראן


מבקשים להמשיך להכווין פיגועים מהכלא. תת גונדר סביתי

עומר כרמון
החלה "שביתת הרעב" של האסירים הביטחוניים; שותים חלב ומיץ

עומר כרמון
השר הנגבי: "לא ניענה לאף דרישה של האסירים הביטחוניים השובתים"

עומר כרמון
כוננות בשב"ס לקראת שביתת הרעב של האסירים הפלשתינים

עם היכנס שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים ליומה השני (יום ב', 16.8.04), שוקלים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) להשתמש בדרך מקורית שאולי תגרום לאסירים להתחיל לאכול: שימוש במנגלים. הכוונה היא להציב כמה עמדות של מנגל ו"לנפנף" עליהן בשר צלוי כדי שהריח הטוב יגרה את האסירים וישבור אותם.

גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, פרסמו אמש כרוז בו קראו לחטוף חיילים ואזרחים ישראלים כהזדהות עם שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. בכרוז, קוראים הגדודים "ללוחמים בשטחים הפלשתינים לבצע פיגועים איכותיים ולהתרכז בחטיפת חיילים ואזרחים ישראלים כהזדהות עם מאבק האסירים".

רק שליש מהאסירים הביטחוניים משתתף בשביתת הרעב

משעות הבוקר (יום א', 15.8.04) החלו 1,485 מתוך 3,800 אסירים ביטחוניים, הכלואים ב-20 מתקני שב"ס ברחבי הארץ, בשביתת רעב בבתי הסוהר אשל, נפחא והדרים ובאגף אחד בכלא אהלי קידר. במסגרת שביתת הרעב, האסירים ניזונים רק מנוזלים כדוגמת מים, מרק וחלב.

במהלך חיפושים שערכו הסוהרים ולוחמי יחידת 'נחשון' בתאים, נמצא חומר מודיעיני רב, ובו הנחיות של מנהיגי האסירים לשובתים ולפעילים השונים על-גבי אשגרים, דוקרנים, טלפונים סלולריים ואתי חפירה, שהועברו כולם לבדיקה. לוחמי 'נחשון' הוציאו מהתאים מכשירי חשמל והפסיקו את חלוקת הסיגריות והותירו בתאים רק את המאווררים.

לפי שעה, לא נרשמו אירועים חריגים, ואחר הצהריים התקיימה הערכת מצב בכל מתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר.

נזכיר, כי כ-70% מהאסירים הביטחוניים מוגדרים כמחבלים "עם דם על הידיים", מתוכם 487 שפוטים למאסר עולם. כמות מאסרי העולם המצטברים אליהם נשפטו האסירים היא 1,683.

למרות כל אלה, שידרה היום רשת אל-ג'זירה ראיון טלפוני עם אסיר ביטחוני שהזדהה בשם "אבו ג'יהאד", הכלוא בכלא הישראלי... האסיר אמר, כי "לאורך כל המאבק של תנועת האסירים הפלשתינים, מעולם לא הורגלנו להפסיד ובעזרת השם, ננצח גם במערכת הזו".

ראו בהמשך את הרשימה המלאה של דרישות האסירים.

בכיר בשב"ס: המלחמה היא על השליטה בשטחים אחרי תוכנית ההינתקות

מפקד גוש שרון בשב"ס, תת-גונדר נזים סביתי, אמר כי "בעבר, הדרישות היו בנוגע לשיפור תנאי המחייה. פה אנחנו בוודאות יודעים שכל המאבק אינו על שיפור תנאי המחייה, אלא על המשך הפעלת טרור מחוץ לבתי הסוהר ולכך נועדו המחיצות והחיפושים".

לדברי סביתי, "יש התלבטות מאוד רצינית, בעיקר בקרב אסירי הפת"ח עליהם נכפתה השליטה בידי אסירי החמאס והג'יהאד האיסלמי. הם רוצים לשלוט בתוך בתי הסוהר ולהיערך לשליטה בשטחים ברגע שיפונו בתוכנית ההינתקות".

מפקד כלא אשל, אבי ביטון, אמר כי נמצאו פלאפונים מוסלקים בתוך ספרי קוראן, ריהוט, נעליים וחפצים אחרים, וזו בעצם התשובה לשאלה למה שמו זכוכית ולמה יש חיפושים ומדוע לא מאשרים להם פלאפונים.

הפגנות בשטחים: ישראל הכריזה מלחמה על האסירים

ברחוב הפלשתיני זועמים על ביטול הפריבילגיות לאסירים הפלשתינים, וטוענים כי ישראל הכריזה מלחמה על האסירים, בייחוד נוכח דבריו של השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, כי האסירים לא ישיגו דבר ומצידו הם יכולים לשבות עד מוות. אבו עלא אמר, כי שחרור הפלשתינים מהכלא הוא תנאי להתקדמות בתהליך השלום.

במרכזי הערים בגדה וברצועה הקימו אוהלי מחאה וערכו עצרות הזדהות. משפחות האסירים הגיעו עם תמונות קרוביהם לאוהלים ושלחו משם מסרים לאסירים. הפלשתינים מתעקשים, כי השביתה אינה פוליטית וכי הדרישות של האסירים הינן הומניטריות בלבד.

יו"ר הוועד למען האסיר הפלשתיני, עייסי קראקע, אמר כי "אנו מודאגים מאוד מההצהרות הגזעניות והמסוכנות שנשמעו מפיו של השר הנגבי. אנו רואים בהן הכרזת מלחמה נגד העצורים ומתן לגיטימציה להרג של האסירים השובתים רעב".

נציב שב"ס: הפסקת השביתה מבלי להיכנע לאסירים - תהווה הצלחה

"אני אראה כהצלחה בהפסקת ובאי קיום השביתה, לא במחיר הדרישות להמשך הכוונת הפח"ע וניסיון לשלוט בבתי הכלא". כך אמר הבוקר נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר יעקב גנות, בהערכת מצב מיוחדת שקיים. ‏

החל משעות הבוקר החלו האסירים הביטחוניים בהפרת המשמעת בתוך בתי הכלא. הפרת המשמעת כוללת הפסקת קבלת מזון וקבלת הארוחות הסדירות בבתי הסוהר. לעת עתה, שובתים אסירים בבתי הכלא נפחא, ואשל בדרום וכן בכלא הדרים שבשרון. ‏

בעקבות השביתה: בוטלו הפריבילגיות לאסירים

מייד עם קבלת ההודעה הרשמית של האסירים הביטחוניים, הוחלט בשב"ס לנקוט מספר פעולות ולבטל שורה של פריבילגיות להם זכו האסירים עם השנים, כמו צפייה בטלוויזיה וקליטת שידורי ערוצים מהעולם הערבי, רדיו, עיתונים, לימודים באוניברסיטה, תוספות מזון ייחודיות (תבלינים, סוגי בשר, מוצרי קנטינה), משחקים אלקטרונים וכו'.

כעת הוחלט בין היתר, להוציא את מכשירי החשמל מתאי האסירים ולבטל את הפריבילגיות שלא הוסדרו בחוק. כך הוחלט להפסיק את חלוקת מוצרי הקנטינה, הכוללים גם סיגריות ממתקים ושיפורי מזון.

שירות בתי הסוהר העביר הודעה למתאם הפעולות בשטחים לעצור את ביקורי המשפחות בבתי הכלא. הנציב גנות הורה בתום הערכת המצב לנקוט שורת פעולות בכדי להימנע מכל אירוע חריג או סיכון אנשי הסגל. ‏

סגלי הרפואה של שב"ס, בית החולים המיוחד שבשב"ס (מגן) וחיל הרפואה הועמדו בכוננות עליונה וכן תודרכו כל מנהלי בתי החולים הסמוכים לבתי הסוהר להיערך לאפשרויות השונות. ‏

שב"ס: אין סיכוי לגישור על הפערים

בשב"ס הדגישו היום, כי דרישות האסירים אשר מבקשים להמשיך להכווין פיגועים מתוך ולתוך בתי הכלא, אינן ניתנות לגישור כלל וסותרים את כל כללי הביטחון הקיימים.

מדוברות שב"ס נמסר, כי "שב"ס קיים ומקיים דיאלוג קבוע עם המחבלים בכדי לשמור על המסגרת והמשמעת בתוך בתי הכלא. במהלך השנה מנסים כל העת המחבלים להשפיע על הרחוב הפלשתיני ולהשפיע על מקבלי ההחלטות המושחתים ברשות. אחת הזעקות של המחבלים, בעיקר מהחמאס והג'יהאד האיסלמי, הוא לבחון לאן נעלמו עשרות מיליוני דולרים אשר היו מיועדים למשפחות האסירים, עורכי הדין ולמשכורות האסירים".

בשב"ס אומרים, כי לאחרונה התחזקה התארגנותם הפנימית של האסירים הביטחוניים הכלואים במתקני שב"ס, כנגד שלטונות בתי הסוהר. זאת למרות שיפורים רבים שחלו בתנאי המחייה שלהם והקלות בהוראות הביטחון. ‏האסירים הביטחוניים מקיימים קשר דו-סיטרי עם ארגוני הטרור מחוץ לכלא ומסייעים לביצוע פעילויות חבלניות. במקביל, התחזקה לאחרונה המגמה של תקיפת אנשי סגל השב"ס וניסיונות חטיפה. ‏

בשב"ס אומרים, כי השביתה באה כאמצעי במאבק על דעת הקהל ברחוב הפלשתיני ועל השחיתות בשלטונו של ערפאת, אשר אינו מעביר את סכומי הכסף הנדרשים להם.

גוש שלום: הנגבי מפיץ בציבור דמגוגיה זולה

תנועת השמאל הקיצונית 'גוש שלום' קראה היום לממשלה לפתוח מייד במו"מ עם נציגי האסירים על שיפור תנאי מאסרם. בתנועה אמרו, כי רבות מתביעותיהם של האסירים, כגון הדרישה לביקורי משפחות סדירים, הן הגיוניות וסבירות ואין כל סיבה "ביטחונית" ממשית למנוע אותן.

"עמדתו הקשוחה והיהירה של השר צחי הנגבי", אמרו בתנועה, "היא חלק ממדיניותה של ממשלה אשר אינה מוכנה לדבר עם פלשתינים, לא בכלא ולא בשטח, ומבקשת לכפות עליהם את מדיניותה באופן חד צדדי. השר הנגבי מפיץ דברי דמגוגיה על 'מחבלים' ו'דם על הידיים', ולציבור הרחב בישראל לא ידוע כלל, כי בבתי הכלא נמצאים יותר מאלף עצירים מינהליים נגדם לא הוכחה אשמה כלשהי, רבים מהם פעילים פוליטיים שנעצרו בגלל פעילותם הפוליטית. מבין האסירים שנשפטו, חלק גדול נשפטו במשפטי ראווה בהם התוצאה נקבעה מראש, כמו במשפטו של מרואן ברגותי".

"ישראל אינה יכולה להמציא מחדש את הגלגל. בעשרות ארצות ברחבי העולם נלחמו שלטונות דיכוי במחתרות שאותם הגדירו כרוצחים וטרוריסטים ואנשיהן ראו עצמם כלוחמי חופש, ובסופו של דבר נאלצו השלטונות לדבר עם אותם האנשים שהשליכו לכלא... המדובר במחתרות שביצעו פיגועים כדוגמת פיצוץ מלון המלך דוד בירושלים, בו נהרגו למעלה ממאה בני אדם – 'שיא' אשר שום ארגון פלשתיני לא השתווה או התקרב אליו עד היום".

הרשימה המלאה של דרישות האסירים הפלשתינים

ראשית, דורשים האסירים להפסיק את מדיניות ספירתם הנהוגה בשעות קבועות ומעת לעת וכן להשיב לתאים הרגילים את כל האסירים המוחזקים בבידוד. כן הם דורשים, כי האסירים הלנים במיטות העליונות, לא ייאלצו לרדת מהמיטה לספירת בוקר, וייספרו מתוך המיטות, וכן כי אסיר הנמצא בשירותים או במקלחת, לא יצטרך לצאת לספירה, אלא רק יוציא את ידו החוצה.

בתחום הביקורים, דורשים האסירים להוריד את מחיצות הזכוכית המפרידות בינם ובין המבקרים ולהחזיר את רשתות הברזל המאפשרות מגע פיסי; להאריך את זמן הביקור לשעה; לאפשר להכניס ילדים בביקורים, כבעבר; לאפשר ביקורים גם לקרובי משפחה מדרגה שניית ושלישית, כבעבר; לאפשר ביקורים תכופים יותר של אחים; לאפשר ביקורים אישיים בלא רשתות ברזל, בתנאים שהיו נהוגים בעבר; לאפשר לאסירים לעבור למתקן כליאה קרוב יותר למקום מגוריהם; לרכז אסירים מדרגה ראשונה בכלא אחד, כפי שהיה בעבר; לאפשר העברת חפצים ובגדים מהמשפחה, כבעבר; לאפשר להצטלם עם המשפחה והילדים; לאפשר הכנסת תמונות בלא הגבלת כמות, וכן להכניס גלאביות, כאפיות, שעונים וכו'; להשיב את כנם את ביקורי המשפחה בימי שישי; לבטל את נוהל בדיקת בני המשפחה לפני הביקורים; לפתוח את הקנטינות גם לבני המשפחות, מבלי לקבוע מכסות; להוציא למשפחות מגוון רחב של משקאות ולא רק "ספרייט"; להתיר שימוש במציתים, ולאפשר הכנסת כל סוגי הסיגריות וקלטות הווידאו.

בתחום הטלפונים הסלולריים, דורשים האסירים כי הנהלת הכלא תתקין טלפונים באגפים, בחצרות ובחדרים, או לחלופין תאפשר להם להחזיק טלפונים סלולריים; לאפשר להם להתקשר לארגונים שמסייעים להם, לעורכי דין, ולמשרד לענייני אסירים ברשות הפלשתינית; להפסיק את פעולת מכשירי המיסוך של הפלאפונים, הגורמים לטענתם לקרינה ולסרטן.

בתחום הארוחות, דורשים האסירים לקבוע רשימה של כמות המזון לה זכאי כל אסיר; לאפשר להם לקנות ירקות, פירות, בשר ודגים, מכל סוג, על בסיס חודשי קבוע; לאפשר להם לבשל אוכל בעצמם, לפי הידע שלהם ובהתאם למנהגיהם הדתיים; שהנהלת הכלא תשיב להם את כלי המטבח שנלקחו מהם; להחליף את ציוד המטבח בציוד חדיש יותר; לפתוח בכלא מאפייה, אותה הם יאיישו.

בתחום הבריאות, דורשים האסירים לשפר את המצב במרפאות בכל בתי הכלא ובמיוחד בכלא נפחא ורמלה וכן להחזיק רופא תורן בכל ימות השבוע; לא לדחות ניתוחים של אסירים ולאפשר ניתוחי השתלות איברים; לאשר הכנסת רופאים מומחים מתחומים שונים למרפאות; לאשר ביצוע השתלות שיניים על-ידי רופאים פרטיים, על חשבון האסירים (שיטה בדוקה להברחת אשגרים; נ.ש.); למכור בקנטינה תחבושות, תרופות וציוד רפואי; לערוך בדיקה רפואית כוללת לאסיר לפחות פעם בשנה; לבצע בדיקות עיניים לאסירים מידי חצי שנה; לאפשר לאסירים להחזיק מכשיר לבדיקת לחץ דם וסוכר.

בנושאי המשמעת, דורשים האסירים להפסיק לנקוט בענישה קולקטיבית נגדם; לבטל את העונשים של הטלת קנסות, החרמת ציוד וביטול ביקורים; להשיב להם את הכספים שהוחרמו מהם, כדי שישמשו לשיפור התנאים הבריאותיים והלימודיים שלהם; לקצוב לשבוע ימים ענישה על תא של אסירים.

בתחום החינוך והלימודים, דורשים האסירים לאפשר להם ללמוד באוניברסיטאות ערביות וזרות; לבטל את העונש של שלילת זכות הלימודים; לאפשר הכנסת עיתונים ומגזינים ללא עיכוב; לאפשר הכנסת מילון אלקטרוני; לכונן פרוייקט "מחשב לכל תא"; להקצות חדרי לימוד ולפתוח את הספריות מחדש; לאפשר הכנסת מכשירי כתיבה מסוגים שונים; לאפשר שימוש במכונות צילום.

בכל הנוגע לקנטינה, דורשים האסירים לאפשר להם לרכוש מוצרים מתוצרת ערבית וכן מנורת קריאה, מילון אלקטרוני, מכונת גילוח חשמלית ומאוורר; לבטל את המע"מ בסך 17% על המוצרים בה; לקבוע מחירים אחידים בקנטינות שבכל בתי הכלא; להקים ועדה שתבחן את חוקיות הטלת המע"מ על מוצרי הקנטינה ואת האפשרות שהאסירים ישתמשו ברווחים מהמכירות בה.

בתחום החופש הפנימי בכלא, דורשים האסירים כי הטיולים בחצר יארכו 4 שעות כבעבר; לאפשר להם לבקר בתאים ובאגפים אחרים בכל שעות היום; להשאיר את דלתות התאים פתוחות; לאפשר לאסירים שהם סטודנטים לבחור את שעות ההפסקה הנוחות להם; לאפשר לנציגי האסירים ולגורמים מטעם ועדת האסירים לבצע מלאכתם בלי פיקוח של נציג שב"ס; לפתוח את השער לחצר בכל חצי שעה עגולה; לאפשר חופש תנועה בתוך האגף, ללא הגבלת שעות; להתקין "קולרים" באגפים; לא להעביר אסירים מהכלא שלהם אלא לאחר שנתיים; לאפשר לדרשני יום השישי לנוע בין האגפים השונים; לאפשר להם לארגן סימפוזיונים ועצרות במהלך ההפסקה, כבעבר; לאפשר להם להתאמן בקראטה במהלך שעות הספורט.

בתחום תנאי הכליאה, דורשים האסירים להתקין מגזנים בתאים, באגפים, בחדר הביקורים ובחדר ההמתנה; לחלק להם תרמוסים לתה חם; להציב בכל חדר פלטה חשמלית ומיני-בר; להציב מכונת צילום בכל אגף; להתקין אנטנה לקליטת שידורי רדיו; לאפשר להם ללבוש מעילי פרווה ולהשתמש בחבל קפיצה לשם אימון; להתיר להם להחזיק מצלמות; לאפשר החזקת סכין לחיתוך פירות בכל תא.

בנוגע לבידוקים הביטחוניים, דורשים האסירים לבטל את החיפוש הידני על האסירים ומשפחותיהם, ולהסתפק בחיפוש באמצעות מגנומטר; לא לבצע חיפוש על ילדים מתחת לגיל 14; לבטל את נוהל החיפוש בעירום לאחר שובם של האסירים מחוץ לכתלי הכלא; לבטל את נוהל החיפוש הלילי; לפרק לאלתר את יחידת "מצדה"; לבטל את אמצעי הענישה של החרמת ציוד אישי במהלך החיפוש; לקבוע כי החיפוש ייערך רק פעם אחת ביום, בזמן שהאסירים שוהים בחדר; לקבוע כי החיפוש הכללי בתאים ייערך רק פעם בחצי שנה.

בנוגע לעבודת האסירים בכלא, הם דורשים להגדיל את כמות העובדים בכניסה לכלא ובמקומות אחרים; לאפשר גם להם לעבוד במטבחים ובמכבסות; להשיב את תקן "עובד חצר"; לקבוע תקן של אסיר עובד מרפאה; להשיב את התקן של אסיר-טכנאי, המתקן את מוצרי החשמל בכל אגף; להעניק להם מכשירי גילוח ולהחליפם מידי חצי שנה.

בתחום הסעת האסירים וחדרי ההמתנה, דורשים האסירים לאפשר להם שימוש בקנטינה בעת נסיעה לבית המשפט; להוציאם ישירות ל'פוסטה' (רכב ההסעה בין הכלא לבית המשפט) מבלי להמתין בחדר ההמתנה; להתקין כיסאות מרופדים ב'פוסטה'; להחליף את האזיקים בשרשראות; לשפר את תנאי חדרי המעבר בכלא אשקלון, רמלה ובאר שבע; לתלות דגל שחור על חלונות ה'פוסטה'.

דרישות נוספות שמעלים האסירים הן לשוב ולאפשר להם לערוך טורנירים בתחומי ספורט שונים בכלא אשקלון ונפחא; לאפשר להם לעסוק בעבודת יד; להסיר את לוחות האזבסט בתאים ובאגפים; להשיב להם את חומרי הניקוי שהוחרמו מהם; לתלות לוח נהלים בערבית בכל אגף בכלא; להגדיל את מספר ערוצי הטלוויזיה; להציב רק סוהרות באגפי הנשים; לשפר את תנאי המחייה של האסירים הצעירים; להקפיד על יישום אמנת ז'נבה והסכמים אחרים לזכויות אדם; להשתמש באוטובוסים בתור 'פוסטה'; לאשר ביקורים לרגל אירועים דתיים ולהגביר את תכיפות הביקורים בתקופות החגים; לאפשר להוציא שירים וסיפורים שכתבו האסירים בעת הביקורים; לא להעניש את דרשני יום השישי בשל דברי הסתה.

תאריך:  15/08/2004   |   עודכן:  16/08/2004
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסיטקום האמריקני מהדור שלפני הריאליטי, "Happy Days", מ-1970 אשר עוסק באמריקה של 1950 חוגג 30 שנה מאז הושקה התוכנית הראשונה. בחדשות BBC התפנו לעדכן את הצופים שמתרפקים על העבר, במעלליהם של השחקנים מהימים הטובים - היום.
15/08/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
השריף של סנטה מוניקה ביקש רשות מהשופט במשפטו של מייקל ג'קסון לפרסם את פרטי החקירה של הזמר, במסגרתה נחקרה תלונת ג'קסון לפיה הוא הוכה על-ידי השוטרים.
15/08/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
מדד המחירים לצרכן בחודש יולי ירד ב-0.2% - כך מסרה (א', 15.8.04) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. שיעור הירידה במדד נמצא בטווח תחזיות האנליסטים, שצפו כי המדד ירד בשיעור של 0.1%-0.3%.
15/08/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
דרמה על הכביש: תינוק הגיח לאוויר העולם בסביבות השעה 08:30 בבוקר, על כביש 6, ליד מחלף חורשים. ההורים היו בדרך לאופקים, כאשר באמצע הנסיעה תקפו צירי לידה עזים את האישה 3 שבועות לפני המועד המתוכנן.
15/08/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
המועצה לשלום הילד פונה (יום א', 15.8.04) באגרת לתלמיד לקראת פתיחת שנת הלימודים. באגרת מזכירה המועצה לילד את האחריות המוטלת עליו במסגרת בית הספר ומצד שני גם את הזכויות המגיעות לו.
15/08/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il