|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ביבנה יחל ניסוי מחשב נייד לכל תלמיד; <br>הוקם מרכז מדעי טכנולוגי לגיל הרך

בשנה הבאה יפתח מסלול לימודי להשלמת תעודת הבגרות לפני הגיוס; תופעל תוכנית לאיתור תלמידים עם ליקויי למידה; מרכז חינוך עירוני יסייע לתלמידים בשיעורי הבית; התלמידים ייהנו מפרויקט השאלת ספרי לימוד
23/08/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מירב לוי

"שנת הלימודים תפתח כשלכל המוסדות יהיו אישורי הבטיחות הנדרשים ותלמידי יבנה ייהנו מסביבת לימודים משודרגת יותר", כך הבטיח השבוע ראש העיר של יבנה, צבי גור-ארי במסגרת ביקורו במוסדות חינוך בעיר.

לדבריו, בכל בתי הספר והגנים, ביצעה עיריית יבנה "בדק בית" ועבודות שיפוץ שכללו צביעה מחודשת של המבנים, הוספת תאורה, תיקון ליקויים, הסרת מפגעים ועוד.

מסיכום ההשקעה הכוללת בחינוך בשנים 1999-2004 עולה, כי העלות התפעולית של העירייה עמדה על 372 מיליון ש"ח, זאת בנוסף לחידוש ואחזקת מבנים שעלותם הסתכמה בכ-35 מיליון ש"ח. בעיריה מדגישים, כי מדובר בהשקעה אדירה לעיר המונה 35 אלף תושבים בלבד, וסעיף החינוך בתקציב הרשות המקומית מהווה 38% מסך תקציבה השנתי של העיריה.

כמו כן, השקיעה העיריה בתיכון המקיף הדתי סכום של כ-650 אלף ש"ח בחידוש והתאמת כיתות לימוד ומתחמים בבית הספר, זאת כחלק מתוכנית רב-שלבית שכללה תוספות בנייה של כ-730 מ"ר, הקמת 4 מעבדות חדשות ומתקדמות לפיזיקה, ביולוגיה ומחשבים ובניית חדר לוגיסטי לשימוש סגל המורים.

ההשקעה הכוללת בתיכון הדתי מסתכמת בכ-9.2 מיליון ש"ח. בבתי הספר 'רמות ויצמן' ו'ביאליק' הקימה העיריה מעבדות מחשבים חדשות. בביה"ס פרדס צפוני מבצעת העירייה בימים אלה קירוי למגרש הכדורסל.

סל העשרה בגני הילדים

החל מהשנה תפעיל העיריה סל העשרה בכל גני הילדים בעיר. התוכנית כוללת מערך הזנה אחיד, הפעלת סל תרבות מגוון הכולל צפייה בהצגות ילדים, מופעי תנועה ומחול ושיעורי ריתמוסיקה לפיתוח אישיותו של הילד/ה דרך תנועה והאזנה פעילה.

העיריה מקיימת יום פתוח להורים

החל מהשנה תפעיל העיריה מסגרת של "יום פתוח להורים". לרשות ההורים יעמדו פסיכולוגים וצוותים מקצועיים מהשירות הפסיכולוגי חינוכי בעיר בנושאים מגוונים הקשורים בהתפתחות הילדים.

הכשרת דרכי גישה לנכים:

בשנה האחרונה הוכשרו דרכי אמצעי נגישות לנכים ומוגבלים בבתי הספר התיכוניים בעיר. את התקציב לביצוע הפרויקט בסך של כ-800 אלף ש"ח גייס ראש העיר ממקורות חיצוניים.

במרכז המשאבים בעיר ובבניין המעבדות בתיכון המקיף הדתי הותקנה מעלית אשר תאפשר לנכים תנועה נוחה יותר, וכן שירותי נכים הכוללים אבזור מתאים. בנוסף בוצעו שבילי גישה למעבר נוח יותר בין המפלסים ומעקות בטיחות לנוחיות נכים על כסאות גלגלים.

בשנים האחרונות שמה העיריה דגש מיוחד על שיפור דרכי הגישה לנכים, כולל ביצוע שיפועים בסמוך למעברי חצייה בקרבת בתי ספר, הוספת מקומות חנייה לנכים ותכנון מבנים חדשים תוך מתן מענה לאוכלוסיה זו.

גידול במספר הזכאים לבגרות

בשנה שעברה (תשס"ג) חל גידול משמעותי במספר הזכאים ביבנה לתעודות בגרות. 65.9% מכלל הלומדים הצליחו במבחני הבגרות, זאת לעומת 62.9% בשנה"ל תשס"ב.

בעיריה אומרים, כי העליה בסך הזכאים מהווה תוצאה ישירה להשקעה העירונית בחינוך ומציינים, כי בשנים האחרונות מושם דגש על איכות תעודת הבגרות כערך עליון על-מנת לספק בידי התלמידים את "ארגז הכלים" הטוב ביותר לקראת לימודים אקדמאים במוסדות להשכלה גבוהה.

בעיריה מציינים, כי בתי הספר העל-יסודיים מציעים לתלמידים מגוון איכותי של מגמות לימוד ברמה של 15 יח"ל כגון רובוטיקה, טכנולוגית מידע-מחשבים, ביוטכנולוגיה, אדריכלות, עיצוב גרפי, תקשורת טכנולוגית ועוד.

יש לציין, כי כ-30 מבוגרי תיכון "האורן" ו"האלון" ביבנה אשר סיימו השנה את לימודיהם בהצטיינות יתרה זכו לקבל לאחרונה מכתבי הערכה משרת החינוך, ח"כ לימור לבנת. התלמידים נבחרו על הצטיינותם המיוחדת בתחום הלימודים וציון לשבח על פעילות ערכית.

משרות ניהול בבתי-ספר

עפרה ברוך תשוב השנה לנהל את ביה"ס ביאליק לאחר שנת שבתון. בלה פרנס זכתה במיכרז משרד החינוך לניהול ביה"ס מעיין וזוהי לה השנה השנייה בתפקיד. ביתר בתי הספר, חטיבות הביניים והתיכונים לא חלו שינויים פרסונליים בסגל המנהלים, דבר המצביע לדברי העיריה, יותר מכל על יציבות של מערכת החינוך.

המשך מסורת תלבושת אחידה:

בכל מוסדות החינוך ביבנה, יסודי ועל-יסודי, תמשך גם השנה מסורת תלבושת אחידה. בעיריית יבנה מציינים מספר יעדים עיקריים בנושא זה כגון יצירת הזדהות של התלמידים עם המוסד החינוכי, צמצום תחרות המותגים הפרועה וההוצאות הכספיות הכרוכות בשל כך וכמובן הידוק הפיקוח והבטיחות בשטח ביה"ס וצמצום כניסת גורמים זרים.

"כוח עוצמה" תספק שירותי אבטחה

חברת השמירה "כוח עוצמה" תמשיך גם השנה לספק שירותי אבטחה למוסדות החינוך בעיר. ראש העיר אמר בנושא זה כי "לאור המצב הביטחוני, הפיקוח סביב בתי הספר יהיה הדוק יותר. הכנסנו בבתיה"ס חידושים שונים בתחום האבטחה למתן פתרון מיידי על כל מקרה חריג. כל עוד יהיו תלמידים בשטח בית הספר, יוצב שומר בשער".

רכב אבטחה יסייר בכל שעות הלימודים בין מוסדות החינוך בעיר. מערכות המיגון שודרגו ובעיריה מציינים כי מספר הפריצות צומצם במידה נכרת.

כנס הצדעה למערכת החינוך

ערב פתיחת שנת הלימודים (31.8.04) תקיים עיריית יבנה כנס הצדעה מיוחד למערכת החינוך בעיר. הכנס נערך כאות הוקרה לאנשי סגל ההוראה על פועלם לקידום וטיפוח נושאי החינוך בעיר והערכה על הישגי מערכת החינוך בעיר בשנת הלימודים החולפת.

ביומיים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים יתייצבו המנהלים הבכירים בעיריית יבנה במעברי החצייה הסמוכים לבתי הספר ויסייעו למשמרות הזה"ב בהעברה בטוחה של התלמידים. ראש העיר יחנוך את פתיחת שנת הלימודים בסיור בכל מוסדות החינוך בעיר ובין היתר יעניק מערכת שעות לכל תלמידי כיתות א', שזהו להם היום הראשון על ספסל הלימודים.

בשנת הלימודים הקרובה יופעלו במערכת החינוך העירונית מספר תוכניות חינוכיות:

ניסוי - מחשב נייד לכל תלמיד

עיריית יבנה החליטה להשתתף בניסוי חינוכי במהלכו יצוידו התלמידים והמורים במחשב אישי נייד. בפרויקט משותף לעיריה, מכון וייצמן ומשרד החינוך ילמדו התלמידים כיצד ניתן לנצל את המחשב ככלי לימוד ולשפר את תהליך הלמידה. הניסוי יתקיים באחת מכיתות שכבה ז' בביה"ס התורני-מדעי כאשר כל התלמידים והמורים בכתה יצוידו במחשבים ניידים וישתמשו בהם באופן יומיומי.

השימוש במחשב ייעשה בהוראת כל המקצועות ובמקביל יפותחו תוכניות וחומרי למידה אשר יותאמו לשיטת הלימוד תוך ניצול מרבי של האפשרויות הטמונות במחשב. ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי, אמר כי "אין ספק כי בעוד מספר שנים יגיע כל תלמיד לבית הספר כאשר בתיקו מחשב אישי. המחשב הוא מכשיר רב גוני אשר שימושיו השונים יכולים להועיל וככל שיתברר לנו שאכן טמונה במחשב תועלת לימודית רבה, תהיה הצדקה להרחבת הפרויקט לבתי ספר נוספים. מדובר בניסוי חינוכי עם הפנים אל המחר".

"הזדמנות שנייה" לפני הגיוס לצה"ל

עיריית יבנה החליטה לפתוח מסלול לימודי נוסף המאפשר לתלמידים אשר סיימו השנה את מסלול הלימודים להשלים את לימודיהם עד לתעודת בגרות מלאה וזאת בטרם יתגייסו לשירות בצה"ל. 38 תלמידים מיבנה יקבלו "הזדמנות שנייה" ויוכלו להגיע לתעודה הנכספת.

הפרויקט מיועד לתלמידים החסרים עד חמישה מקצועות לימוד. העיריה פנתה לאחרונה לאגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א) בבקשה לדחות בשנה אחת את שרותם הצבאי של תלמידים. התוכנית תופעל במרכז המשאבים ביבנה ואת התלמידים יילמדו מורים המנוסים בהגשה לבחינות הבגרות, וכן סטודנטים תושבי יבנה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ויכולים לקדם את התלמידים. הלימודים מתקיימים במסגרת קבוצתית.

תוכנית לאיתור תלמידים בעלי ליקויי למידה

בכל בתי הספר היסודיים ביבנה ובחטיבות הביניים (שכבות ז'-ח') תפעיל העיריה בשנת הלימודים הקרובה תוכנית לאיתור וטיפול בילדים בעלי קשיים בלמידה בשיתוף משרד החינוך.

מדובר בתוכנית עירונית רב-שנתית לטשטוש הפערים והעלאת רמתם הלימודית של התלמידים. במסגרת הפרוייקט נערכים בבתי הספר אבחונים לימודיים לאיתור תלמידים בעלי קושי בקריאה ובכתיבה, קושי בחשבון, בקשב או בריכוז. הפעלת התוכנית אף חוסכת מההורים הוצאות כספיות גבוהות כתוצאה מביטול הצורך באבחונים פרטיים. הפרויקט פועל ביבנה זו השנה הרביעית ובתי הספר מדווחים על תוצאות חיוביות במיוחד.

בקרב למעלה מ-80% מהתלמידים בכיתות ג'-ה' ובשכבה ז' בחטיבות הביניים אשר אובחנו בשנת תשס"ד כליקויי למידה חל שיפור בתוצאות הלימודים. צוות ההוראה בביה"ס מגבש תוכנית לימודים אישית לתלמידים שאותרו כליקויי למידה ומפתח את הקשר עם ההורים במטרה להביא לשיתוף פעולה והובלת התלמיד למסגרת מתאימה.

ראש העיר אשר אישר את הפעלת הפרויקט בעיר ואת מימונו הביע שביעות רצון מתוצאותיו. גוב-ארי אמר כי "קשיים בלמידה לרוב אינם גלויים לעין. אנו נחשפים כיום ליותר ילדים עם קשיי למידה והמודעות לקשייהם גוברת. אני רואה בתכנית ערך חינוכי רב מעלה שכן בדרך זו אנו מגדילים את סיכויי תלמידינו להשתלבות עתידית מועילה בחברה". יש לציין כי על-פי נתוני משרד החינוך, 10% מהתלמידים בישראל סובלים מקשיים בלמידה.

הקמת מרכז חינוך עירוני

עיריית יבנה תפעיל בשנת הלימודים הקרובה מרכז חינוכי עירוני המיועד ל-75 תלמידים מכיתות ז'-ט'. במסגרת המרכז ייהנו התלמידים מסיוע לימודי ועזרה בשיעורי הבית, שיעורי העשרה וחוגים, ארוחת צהריים וערב ועוד. המרכז יפעל ברחוב שבזי בכל ימות השבוע בשעות 13:30-19:30 ובשיתוף עמותת "קדימה".

מרכז מדעי טכנולוגי לגיל הרך

כל תלמידי גני החובה יבקרו במרכז שהוקם על-ידי העיריה ברחוב אהרון חגג' וייהנו מחוויה טכנולוגית מדעית. המרכז כולל מחשבים מתקדמים, פינות אלקטו-אופטיקה, העברת דואר באמצעות מפוח טכנולוגי, משחקי חשיבה מתמטיים ומשחקי הרכבה, כולל חיבורים חשמליים. כל גן ילדים יקיים כ-5 ביקורים במרכז המדעי.

פרויקט עיר עם מעו"ף

עיריית יבנה והקרן הקיימת לישראל מפעילות זו השנה השלישית מפעל חינוכי לחיזוק זיקת התלמידים לארץ ישראל והמולדת. הפרויקט יפעל בכל בתי הספר בעיר והוא תולדה של שיתוף הפעולה הפורה שנרקם בין העירייה וקק"ל.

בפרויקט לומדים התלמידים נושאים כמו ערכים של עזרה לזולת ונתינה לכלל, הידוק הזיקה לארץ ישראל ונוף המולדת, בעלות לאומית על הקרקעות, ייעור ונטיעות, שיקום נחלים, הגנה על שטחים פתוחים, סיוע למשק המים ועוד.

תוכנית פל"א:

פרויקט לשיפור והגברת מוכנותם של כ-150 תלמידים מהתיכון הדתי להצלחה בכל המקצועות המופיעים במבחני הבגרות. התלמידים זוכים למסגרת לימודית פרטנית עם צוות מורים מלווה.

פרויקט צהל"ה

עיריית יבנה "גייסה" לפרויקט מספר קציני צה"ל בכירים במילואים תושבי העיר אשר הביעו נכונות לתרום מזמנם ומרצם לחנוך קבוצות תלמידים לפעילויות חינוכיות ערכיות. בכל בתי הספר התיכונים בעיר יפעלו השנה קבוצות לימוד המפעילות כ- 200 בני נוער מכיתות ט'-יב' במטרה לחזק ערכים של אזרחות טובה, שירות משמעותי בצה"ל ועוד.

השאלת ספרי לימוד:

העיריה מפעילה פרויקט אספקת ספרי לימוד לתלמידים, זאת על בסיס של השאלה. הפרויקט מיועד לכלל תלמידי חטיבות הביניים בבתי הספר העל-יסודיים. לפרויקט מתלווה עקרון חינוכי המחייב את התלמיד לשמור על שלמותו וניקיונו של הספר על מנת שבסוף השנה יועבר לשימושו של תלמיד אחר. בשיטה זו קיים חסכון ניכר בהוצאות ובעירייה מקווים כי הפרויקט יקטין את הוצאות ההורים בגין רכישת הספרים. בימים אלה סיימו התלמידים את ההצטיידות בספרים החדשים.

בשנת הלימודים הבאה ילמדו בעיר כ-9,000 תלמידי תיכון, בתי ספר יסודיים וילדי גני הילדים ב-10 בתי ספר יסודיים, 3 בתי"ס על-יסודיים ו-51 גני ילדים. בבתי-הספר היסודיים ילמדו השנה כ-3,800 תלמידים ב-150 כיתות לימוד.

בבתיה"ס העל-יסודיים ילמדו 3,700 תלמידים ב-127 כיתות וכ- 1,500 ילדים ילכו השנה לגני הילדים.

תאריך:  23/08/2004   |   עודכן:  23/08/2004
מירב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספיידר-מן 2 יוצא על DVD וקלטות וידאו ב-30 בנובמבר, עם עשר שעות של קטעים נוספים כבונוס. הלהיט, בכיכובם של טובי מגוויר וקריסטן דאנסט, יגיע באריזה של שני DVD שכוללים 12 חלקים דוקומנטרים על עשיית הסרט ו"מאחורי הקלעים" כנהוג. כך מסרה (יום ב', 23.8.04) חברת Columbia Tri-Star Home Entertainment.
23/08/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בקניה התפרסמו אמש (א', 22.8.04) מכתבים אישיים של נשיא קניה, ג'ומו קנייאטה, שנפטר לפני 26 שנה.
23/08/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מכירה פומבית לגיטרות החתומות על-ידי כוכבים, בהם בריטני ספירס וקני רוג'רס, תתקיים ברשת במטרה לגייס כספים למען קורבנות ההוריקן צ'רלי.
23/08/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
פסטיבל הסרטים היהודיים ייצא לדרך בחודש אוקטובר. הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב ויוצגו בו עשרות סרטים מ-17 מדינות. הנעילה ב-3 בנובמבר. בנוסף להצגת הסרטים תיערך תחרות רשמית בשלוש קטגוריות שונות ופאנלים בהשתתפות יוצרים מהארץ ומחו"ל.
23/08/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
שלמה אהרונישקי, מפכ"ל המשטרה היוצא, יעמוד בראש וועדת ההיגוי בבית הספר לממשל ולמדיניות באוניברסיטת תל-אביב למיגור האלימות בחברה הישראלית.
23/08/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il