בחודש אוגוסט 2004 נצפתה ירידה בשיעור של כ-10% במספר פניות הגולשים לפורומים לצרכנות ברשת האינטרנט. זאת לאחר עלייה משמעותית, בשיעור של כ-30%, שנרשמה בחודש שעבר. כך עולה (יום ד', 1.9.04) מסריקת הפורומים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
בחודש אוגוסט נרשמו כ-700 פניות וכ-5,000 תגובות לפניות, לעומת כ-780 פניות וכ-6,000 תגובות לתלונות ביולי. הירידה מוסברת בירידה בפעילות באינטרנט כתוצאה מיציאתם של הישראלים לחופשות בחודש זה.
באוגוסט נצפתה עלייה במספר הגולשים המבקשים לקבל עצות בפורומים לצרכנות. מתוך 700 פניות באוגוסט כ-380 היו שאלות ובקשות למתן עצה צרכנית (כ-55% מסה"כ הפניות) לעומת כ-355 פניות ביולי וכ-250 פניות ביוני. מדובר בתופעה הנצפית במגמת עליה בארבעת החודשים האחרונים.
ביולי נרשמה עלייה, בשיעור של כ-4%, במספר התלונות כנגד חברות הכבלים והוא הסתכם בכ-7% מסך התלונות (לעומת כ-3% ביולי). רוב הקטגוריות נותרו ללא שינוי משמעותי לעומת חודש יולי.
הקטגוריה 'שירות לקוי' רשמה עלייה בשיעור של כ-7% (סך הכל: 34% מכלל התלונות) ואילו הקטגוריה 'הטעיית צרכנים' רשמה ירידה בשיעור של 4% והסתכמה בכ-7%.
בחודשים האחרונים נצפתה תופעה ההולכת ומתגברת של גולשים המבקשים לקבל עצה מחבריהם לפורום בנושאים צרכניים ובעיקר בקבלת החלטות לפני קניה. כ-55% מסך פניות הגולשים בפורומים לצרכנות באוגוסט היו לבקשת המלצות מהמשתתפים הפעילים בכלל וממנהל/ת הפורום בפרט (לעומת 45% בחודש יולי ו-40% ביוני).
השאלות, ככל הנראה, מהוות קשת רבגונית של בקשות מידע בנושאים צרכניים, כגון: איזו חברה מספקת שירות טוב יותר, האם המחיר המוצע כדאי, האם החברים הפעילים בפורום ממליצים על מוצר כזה או אחר וכיו"ב. השפעתן של התגובות לשאלות אלה ניכרת, ובדרך כלל השואלים מתייחסים ברצינות לתשובות שקיבלו וגם חולקים מסקנות סופיות עם משתתפי הפורום.
להלן התפלגות פניות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet ,b.s.h, דוח שירות, כלבוטק ו-nrg (מעריב) לחודש אוגוסט:
שירות לקוי - 34%. מוצר פגום - 14%. קניות ברשת - סה"כ: 13%, מתוכן: 4% תלונות כלליות, 3% נגד נטאקשן, 3% נגד סקאל, 1% נגד p1000, 1% נגד וואלה שופס ו-1% נגד אולסייל. הטעיית צרכנים - 7%. חברות הכבלים - סה"כ: 7%, מתוכן: 3% נגד YES, 3% נגד הוט ו-1% תלונות כלליות. חברות הסלולר - סה"כ: 6%, מתוכן: 3% נגד סלקום, 2% נגד orange ו-1% נגד פלאפון. הפקעות מחירים - 5%. חברות גז - 3%. בנקים - 3%. חברות ביטוח - 2%. קופות חולים - 2%. בזק - 2%. אינטרנט - 1% תלונות נגד אינטרנט זהב. פרסומות - 1%.