|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

הבחירות בליכוד: למעלה מ-90% <br>הצביעו לראשות מוסדות התנועה

המאבק הגדול: הנגבי מול לנדאו ליו"ר מרכז הליכוד, או - אנשי רה"מ מול "המורדים"; ניצחון ללנדאו - פירושו אי כניסת העבודה ופריימריז; אנשי מנהיגות יהודית מזהירים: אנשי שרון ינסו "לפוצץ" את הבחירות; מחר - כ-3,000 צירים בעלי זכות בחירה יקחו חלק ביום הגדול
21/11/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: רנית נחום-הלוי  |  

הנגבי, מועמד מועדף

לנדאו, מועמד לוחם

   רנית נחום-הלוי
לנדאו מתמודד ליו"ר מרכז הליכוד; האם המצודה תטרפד הבחירות?

   רנית נחום-הלוי
שרון: מוכן לתאם ההינתקות עם הנהגה שתילחם בטרור

   רנית נחום-הלוי
לנדאו: אנשי שרון-הנגבי מנסים לגנוב הבחירות למוסדות התנועה

   רנית נחום-הלוי
בית הדין של הליכוד יפרסם בבוקר החלטתו בעתירה שהגיש ח"כ לנדאו

ועידת הליכוד מתכנסת היום (א', 21.11.04) כדי לבחור את ראשי מוסדות התנועה. ההצבעה בגני התערוכה החלה בשעה 10:00 בבוקר ותנעל בשעה 22:00 בערב.

המועמדים לכהונת יו"ר מרכז הליכוד - השר צחי הנגבי וח"כ עוזי לנדאו; לתפקיד יו"ר מזכירות הליכוד - השר ישראל כץ, ח"כ אברהם הירשזון וח"כ מיכאל רצון; לתפקיד יו"ר לשכת הליכוד - השר דני נוה, ח"כ גלעד ארדן ופרופ' ולדימיר הרצברג.

על-פי החלטת ועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט [בדימ.] צבי כהן, לכל מוסד יהיה צבע משלו ולכל מועמד פתק הצבעה הנושא את שמו. כל מצביע ישים במעטפה אחת את כל פתקי ההצבעה של המועמדים בהם בחר.

המתח גובר

המתח לקראת הבחירות למוסדות תנועת הליכוד גובר. כ-3,000 צירים יוכלו לבחור את אלו שיעמדו בראש מוסדות הליכוד, שכמעט שותקו לחלוטין בשנים האחרונות. עד לשעה 21:00 בערב הצביעו 2,507 צירי ועידה שהם 86.39% מסך בעלי זכות ההצבעה.

המועמדים למוסדות תנועת הליכוד מתפלגים לאנשי ראש הממשלה, אריאל שרון, מול אלה המתנגדים לתוכנית ההינתקות. עם זאת, אלו ואלו לחוצים לקראת הבחירות, ועושים מאמץ לגייס כמה שיותר צירי ועידה בעלי זכות בחירה.

ההערכות הן, שהמועמד המנצח למזכירות הליכוד הוא די ידוע מראש - השר כץ, זאת בעוד שהניצחון למועמדים על התפקידים יו"ר מרכז הליכוד ויו"ר לשכת הבחירות - אינו צפוי. עשויה להיות תפנית חדה לטובת המתנגדים להינתקות - עוזי לנדאו וגלעד ארדן. משמעות הדבר - הפסד ברור לשרון והתקרבות לקראת בחירות.

מנכ"ל "מנהיגות יהודית", מיכאל פואה, מזהיר מפני פרובוקציות הצפויות לבוא מצד עמרי שרון ואנשיו. לדבריו, את חשדותיו הוא מבסס בעקבות מידע שהתקבל אצלו, לפיו אלה עלולים "לפוצץ" את הבחירות למוסדות התנועה, או לפחות לגרום לדחייתם, כדי להימנע מכשלון לראש הממשלה.

יו"ר מרכז הליכוד:
המועמדים - לנדאו, הנגבי

משרת יו"ר מרכז הליכוד היא השנייה בחשיבותה אחרי יו"ר התנועה. החשש של ראש הממשלה: אם לנדאו ייבחר, הוא עלול לחשק אותו בנושא כניסת "העבודה" לקואליציה, דבר העלול להוביל לפריימריז בליכוד. מכאן הלחץ מצד שני הצדדים.

הדבר בא לידי ביטוי בעתירה שהגיש בשבוע שעבר ח"כ לנדאו נגד המינהלת, ובה הוא מאשים את המנגנון בניסיון "לגנוב" את הבחירות [ראו קישור]. מנגד, קשה להתעלם מהלחץ בו נתון ראש הממשלה. ל- Nfc נודע, כי בידי ראש הממשלה סקר לפיו ח"כ לנדאו מוביל ב-4% על השר הנגבי. זו הסיבה, אומרים אנשי לנדאו, ששרון כינס בשבוע שעבר שתי מסיבות עיתונאים ובהן "התפרץ" למהדורות החדשות, כשהוא תוקף "קבוצה" בליכוד המנסה, לטענתו, המנסה "להשתלט על הליכוד מבחוץ, להפעיל לחצים ואיומים ופועלת בכנסת נגד החלטות הממשלה" [ראו קישור].

חבר מרכז בליכוד אומר ל-Nfc: "ללנדאו יש יתרון קל בסקרים. על-פי לנדאו יקום ויפול דבר. אם הוא מנצח, זה הפחד הכי גדול של שרון. ברגע שזה קורה, הוא איבד את המפלגה באופן סופי - זה סוף שרון בליכוד וזו הסיבה שהוא התפרץ בשבוע שעבר. אני חשבתי שמשהו קרה, שמישהו חדר לישראל - אחרת, מה הסיבה שיתפרץ ככה בשידור ישיר במהדורת החדשות הראשית של ערוץ 2?".

חבר מרכז אחר אומר: "הנגבי צריך עכשיו להתפלל לוועדת החקירה שתזמן אותו ביום ראשון לחקירה בנושא פרשת המינויים. זה יכול לחזק אותו ולהכריע את הכף".

לחצים על ביבי לתמוך בלנדאו

סוגיה פוליטית נוספת העולה על הפרק, היא תמיכתו הבולטת של שר החוץ, סילבן שלום, בלנדאו ליו"ר מרכז הליכוד. השר שלום, מתנגד חריף לכניסת "העבודה", בין היתר מתוך חשש שיאבד את תיק החוץ לטובת ח"כ שמעון פרס. על שר האוצר, בנימין נתניהו, הופעלו בימים האחרונים לחצים לתמוך בלנדאו.

לדברי חבר מרכז בליכוד, "המטרה היא להוכיח לשרון עד כמה הוא חלש. בימים האחרונים שרון נראה כאילו הוא מתחזק, הוא הצליח להעביר את תוכנית ההינתקות, תוך שהוא מכופף את ביבי, לבנת [השרה לימוד לבנת], ויתר השרים, כאילו הם לא הצליחו להיכנע ללחצים. זה הזמן של ביבי להחזיר לשרון. זו הזדמנות טובה".

עתירת לנדאו - מחכים להחלטה סופית

בינתיים, בכל הקשור למועמדות לנדאו-הנגבי, על בית הדין של הליכוד לפסוק הבוקר בנושא העתירה. עו"ד יריב לוין, סניגורו של לנדאו, אומר ל-Nfc: "אני מקווה שבית הדין לא חושב להגיש פסיקתו ביום שני בבוקר. באופן עקרוני, הנטייה היא שהבחירות יתקיימו במועדן. עם זאת, הבעיה של קיום בחירות ללא משקיפים זה מוזר, בלשון עדינה, ונראה רע ומסריח, בלשון פחות עדינה".

"אנו מנסים למצוא את שביל הזהב ומקווה שנמצא את הדרך. זה שמישהו ניסה לסדר להנגבי מקום עדיף יותר, זה חמור מאד ופוגע בשוויוניות הבחירות. גם אם מישהו היה מבטיח שמנצחים בוודאות, כך לא יכולה להתקיים תנועה וזו אחת הסיבות שהגשנו עתירה. אם יתברר שהצבעה התקיימה בצורה בלתי תקינה, לא רק לנדאו יזעק זעקה, אלא גם מועמדים אחרים".

ואכן, כבר שישה מועמדים מתוך השמונה (נוה, ארדן, לנדאו, הירשזון, רצון והרצברג) כבר חתמו על מכתב אותו העבירו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, בראשות השופט (בדימ.) צבי כהן, ובו הם מבקשים לקבל שלוש מתוך הדרישות שהעלה לנדאו בעתירה: הצבת משקיפים, מיקום שוויוני למועמדים ושימוש בספירת הקלפיות בספר בוחרים ידני.

המשמעות הפוליטית, של חתימת ח"כ הירשזון על מכתב זה, היא העברת התמיכה של מחנה שרון - לשר ישראל כץ לתפקיד יו"ר מזכירות הליכוד.

יו"ר מזכירות הליכוד:
המועמדים - כץ, רצון הירשזון

משרת יו"ר מזכירות הליכוד היא המשנית בחשיבותה אחרי יו"ר מרכז התנועה. תפקיד המזכירות הוא לבחור את מנכ"ל התנועה, מנהלי האגפים הביצועיים, ולהגדיר את סמכויותיהם ותחומי פעילותם. המזכירות רשאית לכונן ועדות משנה. בין היתר, היא אחראית על הקצאות מוניציפאליות לסניפים.

הניצחון בין המועמדים לתפקיד זה הוא די ברור, כך מעריכים חברי מרכז ליכוד, והם מצביעים על השר ישראל כץ. על אף שזה איבד את תמיכת "הפייגלינים", כאשר החליט להצביע בעד תוכנית ההינתקות וחוק פינוי פיצוי, הוא עדיין מוביל. גם מבחינת ראש הממשלה, כץ הינה אישיות מועדפת, והתמיכה בו מצד מנגנון שרון - בולטת.

נציין כי הערכות אלה סותרות את הסקרים שפורסמו בשבוע האחרון, לפיהם ח"כ מיכאל רצון שאיבד את משרתו כסגן שר התמ"ת, לטובת מצפונו נגד ההינתקות, מחזיק בכ-35%-40% קולות לטובתו. כץ, על-פי הסקרים מחזיק בכ-33%-36% קולות ואילו ח"כ הירשזון מחזיק בכ-18% כש-14% עדיין מתנדנדים.

ח"כ רצון נערך בשבוע האחרון לגייס תומכים. בכנס תמיכה שקיים, הציג לראשונה את תוכנית העבודה לשיקום מוסדות הליכוד. על התמיכה הבולטת של רה"מ במועמדים היריבים שלו, אמר ח"כ רצון: "אין זה ראוי שראש הממשלה המשמש גם כיו"ר תנועה, יתערב לבחירתו של מועמד כזה או אחר בבחירות למוסדות התנועה. על ראש הממשלה לאחד את השורות בליכוד ולא לפלגו, הרי הליכוד אינו תנועה של איש אחד".

לגבי הירשזון, יש לציין, תמיכתו ירדה פלאים בפריימריז והוא הגיע למקום ה-34. הערכות הן, כי הסיכוי של ח"כ הירשזון לנצח במערכה זו, קלוש. עם זאת, חברי מרכז מסבירים, כי הירשזון עצמו מאמין שהוא עשוי לנצח, מה שהביא אותו להחלטה להדוף ניסיונות שכנוע לוותר על מועמדותו.

חבר מרכז ל-Nfc: "נוצר מצב ששרון הולך בשני ראשים, כץ והירשזון, כך שהירשזון מונע מכץ לקבל קולות. הירשזון מנהל מטה בצורה הכי מקצועית, אבל עדיין אין לו סיכוי לנצח. הוא חושב וטוען שהוא מוביל ב-2% על כץ. הירשזון איבד נקודות מתי שהחליט לתמוך בגלוי בהינתקות וללכת עם אולמרט [השר אהוד אולמרט], והפופלאריות של אולמרט בתחתית".

יו"ר לשכת הליכוד:
המועמדים - נוה, ארדן, הרצברג

תפקיד יו"ר הלשכה הוא השולי בחשיבותו. לשכת הליכוד דנה בכל הנושאים המדיניים, הכלכליים והאקטואלים שעל סדר יומה של התנועה.

גלעד ארדן הוא חבר כנסת צעיר, שאת הפעילות הפרלמנטרית שלו הספיקו להעריך רבים, כמו-גם את האינטליגנציה, הידע והיושר שהוא מפגין. את ח"כ ארדן נוטים להציג כאיש מבטיח בליכוד, שדרכו הפוליטית סלולה ועשוי להגיע לתפקידים בכירים. ח"כ ארדן מהווה איום על המתמודד מולו - השר דני נוה.

ההערכות הן, כי על אף התמיכה שלה זכה נוה ממספר ראשי מועצות יש"ע - שהודיעו על תמיכתם בו (ראש העיר מעלה אדומים, בני כשריאל, ראש מועצת אלפי מנשה, אליעזר חיסדאי, ראש מועצת מעלה אפרים, דני ביטון, ראש מועצת קצרין, סמי בר לב וראש מועצת גבעת זאב, עמוס טרטמן), על אף שהם ממתנגדי ההינתקות, במבחן השטח, הפופולאריות של השר נוה, ירדה.

תאריך:  21/11/2004   |   עודכן:  21/11/2004
רנית נחום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"יורש אימפוטנט": ערב הבחירות לרשות הפלשתינית (ינואר 2005), מתגבשת אופוזיציה לאבו מאזן ולהנהגה הפלשתינית החדשה, בשטחי הרשות ומחוצה לה. ככל שמועד הבחירות קרב, עולה השאלה האם הרחוב הפלשתיני עם אבו מאזן באופן שיאפשר לו להוביל מהלכים דרמטיים בעתיד, במידה וייבחר. התשובה, כך מסתמן, נוטה יותר להיות "לא".
20/11/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
פנינה רוזנבלום (49) מתחתנת בפעם השלישית. הפעם - עם איש העסקים התל-אביבי, רוני סימנוביץ' (44), גרוש ואב לשלושה, שעמו היא יוצאת כבר שמונה חודשים.
20/11/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
"הביוגרפיה של בן", דרמה ישראלית חדשה בבימויו של דן וולמן - הגיעה לבתי הקולנוע ברחבי הארץ.
20/11/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
כוכבת הטלוויזיה האמריקנית אופרה ווינפרי הגיעה לרשימת 50 הנדבנים הבולטים בארצות-הברית. כך ציין שבועון העסקים "ביזנס וויק", המפרסם את הרשימה, כמדי שנה.
20/11/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
החוזים העתידיים על הנפט הגולמי בבורסת הסחורות של ניו-יורק זינקו בכמעט 5%, למחיר של 48.44 דולר לחבית. בכך נעצרה הירידה שרשמו מחירי הנפט, מאז הגיעו לשיא של 55.67 דולר לחבית בסוף חודש אוקטובר.
20/11/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il