קבוצת ערוץ המוסיקה הישראלי, המתמודדת במכרז להקמת ערוץ ייעודי של מוסיקה ישראלית וים תיכונית, השלימה את היערכותה השיווקית לקראת הגשת המכרז. במסגרת היערכות זו נבנה בחודשים האחרונים, בליווי חברת המיתוג YYY, המותג 972, אשר ישמש כמטריית הפעליות לכל השידורים בערוץ.
הקבוצה חושפת עתה לראשונה את השם והלוגו אשר ישמשו אותה במידה ותזכה במכרז והערוץ יעלה לאוויר. במרכז הלוגו מוצבת הקידומת הבינלאומית של ישראל, 972. השימוש בסימן הזיהוי הבינלאומי מבליט את ייחודה של המוסיקה הישראלית והים תיכונית, הבקשר הבינלאומי.
הספרות 972 נשענות על צורה המסמלת איקווילייזר, כלי ליצירת מוזיקה. השימוש בכלי נגינה מסמל את הערוץ עצמו ככלי ליצירת חוויה מוזיקלית.
דרי רכטר-שי, אשר הובילה את מהלך המיתוג בסיוע חברת YYY, מסרה, כי הכוונה בבחירת השם היתה לציין את המוסיקה הישראלית והים תיכונית כמזוהה ומובחנת בהקשר הבינלאומי. היא הוסיפה, כי על-רקע ההיצע הרב של מאות ערוצי טלוויזיה בינלאומי, 972 הוא צירוף מוכר, זכיר ובעל משמעות.
הלוגו החדש מאופיין בדינמיות, התחדשות ושינוי מתמיד, אשר הם חלק מערכי המותג של ערוץ המוסיקה הישראלי.
הלוגו הוא מודלרי והצבעוניות שבו וקצב התנועה של האקווילייזר, משתנים בהתאם לסגנון התוכנית או הסגנון המוזיקלי שישודרו. "אם יש דבר אחד עקבי במוזיקה, זה השינוי שלה בקצב, בעצמה ובסגנון.
השפה הטלוויזיונית של ערוץ המוסיקה הישראלי חייבת להתאים לכך, ועל כן בחרנו בלוגו שיוכל להוות חלק אינטגרלי מהאווירה המוסיקלית בכל הגוונים והסגנונות", אמרה רכטר-שי.
על קבוצת ערוץ המוסיקה הישראלי
קבוצת ערוץ המוסיקה הישראלי, בראשות המפיק חיים סלוצקי והעיתונאי גדי סוקניק, השלימה לאחרונה את היערכותה לקראת הגשת הצעתה לוועדת המכרזים, היערכות אשר נמשכה כשנתיים. הקבוצה מתמודדת על קבלת רישיון מיוחד למשרד ערוץ ייעודי של מוסיקה ישראלית וים תיכונית. זאת במסגרת מכרז אשר פרסמה המועצה לשידורי כבלים ולווין.
בראש הקבוצה עומד איל העסקים הישראלי עזרא הראל. עוד בין בעלי המניות, האלוף במיל. יוסי פלד, יהודה טלית (טלית הפקות), טמירה ירדני (טדי הפקות), דרי רכטר-שי, עו"ד חיים סאמט, רו"ח יוסי שחק, שלמה ארצי וערוץ המוסיקה האירופאי MTV.
כאמור, את ההערכות למכרז ניהל בוריס קז, לשעבר סגן נשיא M.T.V אירופה ומקים ערוץ MTV ברוסיה. קז ישמש סמנכ"ל השיווק של הקבוצה. לקז ניסיון רב בהקמה וניהול של ערוצי M.T.V בארצות שונות בעולם, והוא משמש איש קשר מרכזי בין הקבוצה לבין M.T.V, אשר מחזיקה ב-5% ממניות הקבוצה. MTV תעמיד לרשות הקבוצה את הידע והניסיון שלה בניהול ובהקמה של ערוצי מוסיקה ייעודיים בכל העולם.