גידול של כ-5% במספר עוברי דרך שנהרגו כתוצאה מתאונות הדרכים שאירעו בשנת 2004 - 511 הרוגים. כך עולה (יום ה', 6.1.05) מסיכום ראשוני של נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2004.
הולכי הרגל מהווים כשליש ממספר ההרוגים בדרכים.
מקום המדינה ועד סוף 2004 נהרגו בתאונות דרכים 28,334 עוברי דרך ונפצעו כ-1,200,000 בני אדם. עיקר העלייה במספר ההרוגים בתאונות הקטלניות הוא בתחום הבינעירוני, בעיקר בשל מעורבותן של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות.
כמו-כן, חל גידול במספר ההרוגים בקבוצות הגיל: 5-14, 15-19 ו-55-64. לעומת זאת, בקבוצת הגיל 25-39 חלה ירידה של 21% במספר ההרוגים.
פרקי הזמן שגבו את מספר ההרוגים הגבוה ביותר הוא: ליל שישי וליל שבת, בין השעות 18:00 ועד למחרת בשעה 6:00. מבחינת שעות התאונה הקטלניות ביותר נרשמו: 19:00-20:00, בתחום העירוני ו-7:00-8:00, בתחום הבין-עירוני.
הצומת בעל מספר הנפגעים הגבוה היותר הינו צומת מורשה, בו נפגעו 108 בני אדם בתאונות דרכים. כמו-כן, כביש 25 (בקטע מצומת הערבה ועד באר שבע) היה הכביש הקטלני ביותר בשנת 2004. בקטע זה נהרגו 11 עוברי דרך ו-14 בני אדם נפצעו קשה.
יחד עם זאת, ניתן לציין כי ניכרת מגמת ירידה במספרי ההרוגים החל מחודש יוני. מגמה זו התחזקה מחודש ספטמבר ועד לסיום השנה,(חודשים נובמבר ודצמבר היו החודשים בעלי מספר ההרוגים הנמוך ביותר השנה). בעיר קלאנסוה לא נהרגו בני אדם ולא היו תאונות עם פצועים קשה.
יצוין, כי במגזר הלא יהודי נפוצה התופעה של "תאונות חצר" (תאונות כתוצאה מנסיעה לאחור בחצר הצמודה לבית, המשמשת במקביל כמגרש משחקים לבני הבית ולסביבה וכו'). מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי מכלל הילדים (גילאי 0-4) שנהרגו כהולכי רגל, 12 מתוכם הינם מהמגזר הלא יהודי, ו-2במגזר היהודי.
בעיר קלאנסוה לא נהרגו בני אדם ולא היו תאונות עם פצועים קשה.
במספר ערים הסתמנה מגמת עלייה במספר ההרוגים, בהשוואה לשנת 2003. בירושלים מספר ההרוגים שנרשם ב-2004 הינו 29, לעומת 15 הרוגים ב-2003. באשדוד מספר ההרוגים ב-2004 היה 11 לעומת 3 הרוגים ב-2003.
לעומתן, נרשמה ירידה חדה במספר ההרוגים במספר ערים, ביניהן: תל אביב - 14 הרוגים ב-2004 לעומת 28 הרוגים ב-2003; בעיר לוד - ב-2004 נהרגו 2 בני אדם לעומת 10 הרוגים ב-2003; בקריית גת בשנת 2004 לא דווח על הרוגים כתוצאה מתאונות דרכים, לעומת 3 הרוגים ב-2003.