רוב המפרסמים מתנגדים להחלטת הרשות השנייה האוסרת צירוף תוכן שיווקי לתוכניות בטלוויזיה. רובם מביעים עמדה שלילית כלפי האפשרות שמנהל/בעל משרד פרסום יהיה בעל מניות בטלוויזיה המסחרית.
כך עולה מממצאי סקר שערך איגוד המפרסמים, באמצעות מכון המחקר
TNS/טלסקר לקראת כנס השיווק והמדיה 2005 של האיגוד אשר ייערך ביום ראשון הקרוב בתל-אביב.
הסקר בוצע בקרב עשרות מנהלים בכירים (מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק ופרסום וכו'), המהווים מדגם אקראי-הסתברותי של כלל חברי איגוד המפרסמים.
לשאלה: האם אתה מסכים או לא מסכים עם החלטת הרשות השנייה האוסרת על צרוף תוכן שיווקי לתוכניות טלוויזיה? ענו 39.6% "לא כל כך מסכים" ו-29.2% נוספים ענו "כלל לא מסכים", דהיינו כ-69% מתנגדים להחלטת הרשות השנייה האוסרת על צירוף תוכן שיווקי לתוכניות בטלוויזיה. כ-27% מהנשאלים ענו כי הם מסכימים עם החלטת הרשות.
לשאלה: לאחרונה דובר על מספר מנהלי ובעלי משרדי פרסום המעוניינים ברכישת מניות בזכייני הטלוויזיה המסחרית. האם אתה תומך או מתנגד לרכישת מניות על-ידי פרסומאים אצל זכייני טלוויזיה מסחרית או שאתה אדיש וזה כלל לא משנה לך? ענו 77.1% מהמפרסמים כי הם מתנגדים לאפשרות שמנהלי/בעלי משרד פרסום יהיו בעלי מניות בטלוויזיה המסחרית. כ-20.8% השיבו כי הם אדישים.
המפרסמים אף נשאלו איזה אחוז מתקציב הפרסום שלהם יופנה להערכתם לתוכן שיווקי, מה יהיה "הנושא החם" של 2005, מה יהיה חלקו של האינטרנט בסך כל ההוצאות לפרסום בשנה הבאה, האם יגדלו תקציבי מחקרי השוק ועוד.
תשובות המפרסמים לשאלות אלה ושאר ממצאי הסקר ייחשפו במהלך הכנס בפאנל שעניינו: TREND WATCH - מגמות ותחזיות בעולם השיווק והפרסום 2005. את הפאנל ינחה עופר בלוך, מנכ"ל חברת הלווין YES ויו"ר איגוד המפרסמים וישתתפו בו: אורי אדוני - מנכ"ל MSN, אלון הוכדורף - מנכ"ל זניט מדיה, מודי כידון - יו"ר קבוצת גיתם BBDO, ניר למפרט - מנכ"ל ערוץ 10, עו"ד יורם מוקדי - יו"ר מועצת הכבלים והלווין, חיים רומנו - משנה למנכ"ל פרטנר ומוטי שקלאר - מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.