|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

המפרסמים הגדולים בשנת 2004: <br>שטראוס עלית, פרוקטר אנד גמבל וסלקום

כך עולה מנתונים שהוצגו על-ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום בכנס השיווק והמדיה 2005; ההוצאה לפרסום בשנת 2004 הגיעה ל-784 מיליון דולר; סלקום היא מפרסם הסלולר הגדול ביותר; זינוק של 73% בפרסום באינטרנט
16/01/2005  |     |   חדשות   |   תגובות

מגמת הירידה בהוצאות לפרסום אשר החלה כבר בשנת 2000 נעצרה בשנת 2004 ו"עוגת הפרסום" של 2004 מלמדת על גידול של 5.1% בהוצאות לפרסום לעומת 2003. ההוצאה לפרסום בשנה החולפת הסתכמה ב-784 מיליון דולר לעומת 746 מליון דולר בשנת 2003. כך עולה מנתונים המתפרסמים היום (16.01.05) על-ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום בכנס השיווק והמדיה 2005.

מנכ"ל איגוד המפרסמים, עו"ד תלמה בירו, מדווחת כי ההוצאות לפרסום בשנה החולפת מחקו למעשה את הירידה המשמעותית בפרסום שהתרחשה בשנת המיתון הכבד של 2003. היא מציינת, כי בולטת העליה העקבית בחלקה היחסי של הטלוויזיה לעומת הירידה העקבית בחלקה היחסי של העיתונות.

ההוצאה לפרסום בשוק הישראלי בשנת 2004 בטלוויזיה עומדת על 274 מיליון דולר, עליה של 10 אחוזים לעומת 2003. לעומת זאת, ההוצאה לפרסום בעיתנות גדלה בשיעור של 0.3 אחוז, מ-393 מיליון דולר בשנת 2003 ל-394 מיליון דולר ב-2004. הפרסום ברדיו ירד בשנת 2004 ל-51 מיליון דולר לעומת 53 מיליון בשנת 2003. הפרסום באניטרנט ביצע זינוק של 73 אחוז - מ-15 מיליון בשנת 2003 ל-26 מיליון בשנת 2004.

"החלוקה הפנימית בעוגת הפרסום השתנתה משמעותית. בעוד שב–2002 היוותה העיתונות 56% מעוגת הפרסום היא מהווה כיום רק 50%, ולעומתה הטלוויזיה שהיוותה 30% מעוגת הפרסום, ב–2002 מהווה כיום 35% מסך כל העוגה ומקרבת את ישראל לממוצע העולמי העומד על כ–38%. פער של 26% לטובת העיתונות הצטמק בתוך שנתיים לכדי 15% בלבד", מציינת בירו.

שטראוס-עלית הוציאו 26 מיליון דולר על פרסום;
סלקום היא מפרסמת הסלולר הגדולה ביותר

"החיבור של שטראוס ועלית יצר לראשונה בישראל מגה מפרסם המוביל את טבלת המפרסמים בפער גדול על פני כל השאר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-26 מיליון דולר", אומר נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. חברת שטראוס עלית פרסמה בשנת 2004 כ-70 מותגים כאשר הבולטים שבהם הם דנונה, אחלה וקפה טורקי.

הוא מוסיף, כי סלקום היא מפרסמת הסלולר הגדולה ביותר בשנת 2004 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-17 מיליון דולר. כל תת ענף תקשורת סלולרית ממשיך להוביל את טבלת תתי הענפים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-54 מיליון דולר. משתתף שביצע קפיצת מדרגה גדולה הוא תת ענף כבלים/לווין שזינק השנה מהמקום השניים עשר אל המקום ה-6 עם השקעה ריאלית של 21 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי בשנת 2004 חל גידול של כ-122% במספר שקופיות החסות ששודרו במסגרת זמן הפרסום בטלוויזיה. הגידול היחסי המרשים ביותר נרשם בערוץ 9 של כ-340%. המותגים המובילים בפרסום במספר חסויות היו אשדר (1,338), מוטורולה (974) ואוטו סנטר (536).

המפרסמים הגדולים במשק:

1. קבוצת שטראוס עלית - 26 מיליון דולר
2. סלקום - 17 מיליון
P&G - פרוקטר & גמבל - 17 מיליון דולר
3. פלאפון - 15 מיליון דולר
4. פרטנר - אורנג' - 14 מיליון דולר
5. HOT (התאחדות הכבלים בישראל) - 12 מיליון דולר
תנובה - 12 מיליון דולר
6. אסם - 11 מיליון דולר
החברה המרכזית למשקאות - 11 מיליון דולר
7. בזק - 10 מיליון דולר
יוניליוור ישראל - 10 מיליון דולר
סנו - 10 מיליון דולר
8. מפעל הפיס - 9 מיליון דולר
קבוצת בנק לאומי - 9 מיליון דולר
9. שירותי טלוויזיה בלווין - יס - 8 מיליון דולר
סופר-פארם - 8 מיליון דולר
קבוצת בנק הפועלים - 8 מיליון דולר
שסטוביץ - 8 מיליון דולר
10. קו-אופ - הריבוע הכחול - 7 מיליון דולר
רשת שופרסל - 7 מיליון דולר

המותגים המובילים במשק:

1. סלקום - 17 מיליון
2. פרטנר - אורנג' - 14 מיליון
3. HOT - (התאחדות הכבלים בישראל) - 10 מיליון
4. פלאפון - 9 מיליון
5. YES - (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין - 8 מיליון
6. סופר-פארם - 7 מיליון
7. רשת שופרסל (רשת שופרסל) - 5.5 מיליון
8. בנק הפועלים - 5 מיליון
מפעל הפיס - לוטו - 5 מיליון
פלאפון - ESC - -"-
9. מגה - רשת מזון - 4.5 מיליון
10. מקדונלדס - 4.5 מיליון
קוקה-קולה - 4.5 מיליון
11. הום סנטר - 4 מיליון
המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) - 4 מיליון
12. בזק בינלאומי - אינטרנט - (ספק) - 3.5 מיליון
בנק לאומי - 3.5 מיליון
13. אייס - רשת - 3 מיליון
בזק - WOW - אינטרנט - 3 מיליון
חברת החשמל - 3 מיליון

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  17/01/2005
עומר שיקלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דירקטוריון חלל-תקשורת בע"מ, אישר בסוף השבוע את הגשתה של טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך על בסיס הדוחות הכספיים של ספטמבר 2004. בכוונת החברה לגייס את ההון הנדרש להתנעת פרויקט הלוויין עמוס 3, המתוכנן להצטרף ללוויין עמוס 2 בשנת 2007.
16/01/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
איגוד המפרסמים בחר בשאול שלח, מנכ"ל עלית ממתקים, כאיש השיווק של שנת 2004.
16/01/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
מדענים אמריקנים תכננו לפתח פצצת "תקוף אותי" אשר תמשוך צרעות ועכברושים לעבר חיילי האויב וחומר שיהפוך את עורם - לרגיש מאד לשמש. בנוסף תכננו פצצה מקורית ואולי אחת אשר תוכל לשמש גם בעיתות שלום - "פצצת אהבה" - אך זו תגרום לחיילי האויב להתאהב... אחד בשני.
16/01/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
בחמאס אומרים שהתפטרות חברי ועדת הבחירות המרכזית ברשות הפלשתינית מעלה שאלות נוקבות לגבי הליך הבחירות לנשיאות ותוצאותיהן. בכיר בארגון מתריע מפני הישנות אי סדרים גם בבחירות למועצה המחוקקת ב-17 ביולי וקורא לפתוח לאלתר בחקירה גלויה ש"תחשוף את האמת" מאחורי הבחירות. למותר לציין, כי מבחינת החמאס, עוד מלכתחילה, הבחירות נערכו ללא לגיטימציה והארגון אף החרים אותן בשל כך.
16/01/2005  |  גל ברגר  |   חדשות
הודו וסין יהפכו לשחקן המרכזי הגלובלי עד שנת 2020 וייהנו מכוח פוליטי וכלכלי חזק באופן יחסי לשאר העולם, כך עולה מדוח חדש של ה-CIA. הדוח צופה כי ארה"ב תעמוד בתחרות רצינית מול צמיחת הכלכלה באסיה ומול אתגרים פוליטיים מכיוון לא מפתיע - האיסלם.
16/01/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il