|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

"לא אתן לגורמים קיצוניים <br>זרים להכתיב דרכנו"

אמר גם כי החלטות הממשלה והכנסת יבוצעו כפי שהוחלט; נתניהו: אסור שתהיה מלחמת אחים; השר שלום: הצעתי משאל עם למטרה אחת - מניעת מלחמת אחים; לנדאו: חשוב שעמדת הליכוד בנושא משאל העם תהיה ברורה; ועידת הליכוד החליטה לאשר את ההצעה לקיים משאל עם
03/03/2005  |     |   חדשות   |   תגובות

משאל העם למטרה אחת - מניעת מלחמת אחים

נתניהו: רוב ברור בציבור למען משאל עם

מפגינים נגד שרון

חשבו מה חשוב למדינה ולעם

   יואב יצחק
שרון יתמוך בקריאה למשאל עם; יתנגד לחקיקה בכנסת

מרכז הליכוד החליט הערב לפעול במטרה לקיים משאל עם ליישום תוכנית ההינתקות. הנושא הוכרע בהצבעה (ה', 3.3.05) בגני התערוכה בתל אביב.

שרון: החלטות הממשלה והכנסת יבוצעו

הקהל קיבל את ראש הממשלה, אריאל שרון, בקריאות רמות: בעיקר נגדו. שרון תקף את המורדים במפלגתו, והזהיר אותם כי הם יביאו להפלת הממשלה במידה ויתנגדו לתקציב. "דווקא בתקופה זו מתכננת קבוצה בליכוד להפיל את הממשלה בהצבעה. אם התקציב לא יעבור, הממשלה תיפול ונצטרך ללכת לבחירות בזמן קצר ביותר". שרון הזכיר לקהל כי גורמים במפלגה הם שהביאו להפלת ממשלות שמיר ונתניהו.

שרון התייחס לאיומים ולהסתה הנשמעים בחברה. "מי שמבקר היום בכנסת לא יכול שלא לראות את הלחצים ואת האיומים על החברים", נאומו שוסע בקריאות ביניים. יו"ר המרכז, ח"כ צחי הנגבי, ניסה להרגיע את הקהל והודיע כי במידה וההפרעות לנאום יימשכו – תפוזר הישיבה ולא תתקיים הצבעה. שרון המשיך ואמר, "החלטות הממשלה והכנסת יבוצעו".

"אני רואה בחומרה את הניסיונות של גורמים קצוניים זרים להשתלט על המפלגה", אמר. הוא פנה למתיישבים בנימה פייסנית וציין: "בדרך כלל המעטים היו המובילים. בעשור האחרון אתם הובלתם את פרויקט ישוב הארץ. לצערי נשמעות קריאות כאילו אתם גורמים לביזבוז כספים", אך לא כך, הוא ציין. שרון חזר על קריאתו ואמר: "החלטות הממשלה והכנסת יבוצעו כפי שהוחלט". בפנותו למתיישבים אמר: "לכולנו היה חלום לשמור את כל חלקי ארצנו, אך לא הצלחנו לממש את כל חלומנו. ניסיתי לפעול למען זאת כל ימי חיי".

"חשוב היום", הדגיש שרון, "גם בשיא המחלוקת הפנימית, להביט קדימה ליום שאחרי. מתיישבי יש"ע הובילו בהתיישבות בביטחון. יש לנו משימות דומות ויש לפעול למענם. אני לא אתן לשוליים הקיצוניים להכתיב את דרכנו. אני לא אתן להם להכתים ציבור שלם. על סרבנות ואלימות נגיב ביד חזקה".

"יחד, רק יחד נפעל, נעשה ונצליח", כך סיים את נאומו.

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, הודיע בנאומו במרכז, על קידום הצעת חוק יסוד: משאל עם. לדברי איתן, הוא הגיש את הצעת החוק להצבעה עקרונית בוועדת החוקה להכנתה לקריאה ראשונה במליאה "בימים הקרובים ממש".

לנדאו: חשוב שעמדת הליכוד בנושא משאל העם תהיה ברורה

אחד מראשי המורדים, ח"כ עוזי לנדאו, אמר מעל דוכן הוועידה: "התכנסות זו חשובה, ראשית חשוב שעמדת הליכוד בנושא משאל העם תהיה ברורה כבדולח". לדבריו, "שרון הישן היה נלחם על משאל עם. אני פונה אליכם, חברי המרכז: הדיון הוא לא בעד או נגד ההינתקות, אלא בעד המאבק על הדמוקרטיה ועל אחדות הליכוד". "עזבו את המחנאות", אמר, "חשבו מה חשוב למדינה ולעם, האזינו לצו הלב והצביעו בעד משאל".

שלום: הצעתי את משאל העם למטרה אחת - מניעת מלחמת אחים

שר החוץ סילבן שלום אמר בנאומו, כי "הטרור נכשל במשימתו". הוא ציין כי זוהי שעתה הגדולה של הדמוקרטיה בישראל. "אני חושש מפני הבאות. אירועי השבועות האחרונים הראו את עוצמת הרגשות", אמר.

לדברי שלום, כבר לפני מספר שבועות קרא לקיום משאל עם כדי למנוע את הקרע. "הצעתי את משאל העם למטרה אחת - מניעת מלחמת אחים. לא הצעתי את זה נגד ראש הממשלה". לדבריו, ניתן לקיים את המשאל תוך 60 יום מרגע קבלת ההחלטה, ולכן זה לא יפגע בלוח הזמנים. הוא הדגיש, כי רוב העם תומך הן בביצוע תוכנית ההינתקות והן בביצוע משאל העם.

שלום ענה לאיום מפלגת העבודה לעזוב את הממשלה במידה ויתקיים משאל עם, והזכיר כי גם ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, וגם אהוד ברק, הודיעו כי יקיימו משאל עם לפני הסכם עם סוריה.

נתניהו: צריך ללכת למשאל עם

שר האוצר, בנימין נתניהו, פתח את דבריו ואמר, כי "לא קל להיות ראש ממשלה בשום תקופה ובוודאי לא בתקופה זו". לאחר מכן הקריא קטע מעיתון מעריב מלפני מספר שנים, בו מצוטטים דבריו בעד תוכנית ההינתקות. "לא היה מדובר בעקירת ישובים ונפש אחת, ובכל זאת חשבתי שחובתי להביא את הדברים להחלטה הדמוקרטית הרחבה ביותר".

בהמשך, הוא סקר החלטות של מדינות נוספות ביחס לפשרות טריטוריאליות, והדגיש כי "צריך ללכת למשאל עם". הוא הזכיר כדוגמא את ארה"ב עצמה, ואמר כי שם צריך תמיכה של שני שליש מהקונגרס והסנאט כדי למסור שטחים. הוא המשיך ואמר, כי הדרך היחידה בה ניתן לעשות מהלך קשה כמו עקירת ישובים ואנשים מבתיהם צריכה להיות במשאל עם. "מכל הטעמים צריך ללכת למשאל עם... יש רוב ברור בציבור למען משאל עם. יש אולי מחלוקת אחת שאני מכבד אותה. ראש הממשלה טוען שמשאל יסעיר את הרוחות. אני טוען שהוא יצנן את הרוחות".

נתניהו המשיך והזכיר את בגין ב-48' באלטלנה: "בגין אמר כי מלחמת אחים לא תהיה"; "בגין ידע שעם הקמת המדינה אנו יכולים להמית אסון על המפעל הלאומי ולכן אמר את שאמר. אני אומר לא תהיה מלחמת אחים - אסור שתהיה מלחמת אחים". בסיום דבריו פנה למשתתפי הוועידה וקרא להם לתמוך במשאל ולתמוך בתקציב המדינה.

מחוץ לוועידה הפגינו חברי המפקד הלאומי תחת הכותרת: "ליכודניקים אל תתנתקו מהעם". אורני פטרושקה, ופעילי המפקד, הניפו שלטים הנושאים את המסר הנ"ל.

תתקיים הצבעה גלויה

על אף שיו"ר מרכז הליכוד, צחי הנגבי, החליט יום קודם כי ההצבעה תהיה גלויה, שרון צפוי לספוג מפלה. חברי המרכז עשויים להכריע בעד קיום משאל עם על ההינתקות, ואף לחייב את חברי הכנסת של סיעת הליכוד לפעול בכנסת לקיום משאל עם.

כפי שמסרנו כאן [ראו קישור], שרון הסכים להצעת פשרה, שעיקרה: הצעת-החלטה שבה קורא מרכז הליכוד לפעול למען משאל עם. ואולם, שרון נתן למעשה צ'ק ללא כיסוי, שכן הוא לא התחייב להצביע בעד הצעת-החלטה זו, ויתירה מכך: הוא לא התחייב לפעול לשם כך בנסת כדי להעביר חוק משאל עם. המורדים דוחים בתוקף טקטיקה זו, ודורשים משרון להתחייב להצביע בכנסת בעד משאל עם, שאם לא כן, הם מאיימים, נפעל להפלת הממשלה.

השבוע הגיע ראש הממשלה להסכם ראשון עם המורדים כאשר החליט לקבל את הצעת הפשרה שגיבש הנגבי. על-פי נוסח הצעת הפשרה, יקרא מרכז הליכוד לפעול לחקיקה מיידית של חוק משאל עם. "קיומו של משאל עם בשאלת תוכנית ההינתקות ירכך את המחלוקות בציבור ויחזק את האחדות בחברה הישראלית. מפאת זאת, קורא המרכז לחברי סיעת הליכוד בכנסת ולסיעה לפעול לחקיקה מיידית של חוק משאל עם", נוסח ההצעה.

הערכה בטרם החלה הוועידה הייתה כי ההצעה צפויה לזכות לתמיכה רחבה בקרב חברי המרכז ונאמני הליכוד המתנגדים להינתקות. שר התמ"ת, אהוד אולמרט, המקורב לראש הממשלה, הודיע אתמול כי יצביע נגד הצעת הפשרה. בראיון לערוץ הכנסת אמר עוד אולמרט, כי גם ראש הממשלה יצביע נגד הצעת ההחלטה שגובשה: "ראש הממשלה לא שינה את דעתו והוא מתנגד לקיום משאל עם על ההינתקות", כך לדבריו.

תגובות לאישור ההצעה

בעקבות החלטת מרכז הליכוד הערב הודיע יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, כי לאחר התייעצות שקיים עם חברי ועדת הליכוד למשאל עם גלעד ארדן, רוני בראון וגדעון סער, סוכם שתוגש בימים הקרובים הצעת חוק יסוד משאל עם להצבעה עקרונית בועדה לחוקה.

בוועדה לחוקה מסתמן רוב שיתמוך בהצעת החוק: שישה ח"כים מהליכוד, אחד מהמפד"ל, אחד מהאיחוד הלאומי וח"כ אברהם רביץ מיהדות התורה וכן ח"כ מסיעת ש"ס שעשוי להמנע בהצבעה. חשוב להדגיש, כי האישור הסופי של הצעת חוק יסוד משאל עם הוא במליאת הכנסת שם יחסי הכוחות שונים מהוועדה.

שרת התקשורת, דליה איציק, אמרה בתגובה כי "החלטת מרכז הליכוד היא חסרת משמעות. לא יהיה משאל עם משום שאם שרון יכנע לימין הקיצוני מפלגת העבודה תעזוב את הממלשה ויהיו בחירות".

מנהיג קבוצת המורדים בליכוד, ח"כ עוזי לנדאו, אמר: "רק משאל עם ישמור על אחדות העם והליכוד". הוא הביע תקווה, כי ראש הממשלה יפעל לקיום משאל עם ויכבד את החלטת המרכז על-מנת שנאמני הליכוד יוכלו לתמוך בתקציב.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בני אלון, הודיע, "מי ששיקר לעם ואמר 'דין נצרים כדין תל אביב', ממשיך לשקר כשאומר שימשך לשמור על גושי ההתישבות ועל ירושלים. שרון, אולמרט ופרס יחלקו את ירושלים ויחזירו את ישראל לקווי 67'".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל אמר בתגובה לנאום ראש הממשלה, "כואב הלב לראות את המנהיג של המחנה הלאומי קורא לאנשים הנאמנים לדרכו 'ימין קיצוני' וזאת כדי להיחלץ באור שיניו ולהצדיק את סטיתו מהדרך הלאומית".

מחכים להחלטת סיעת ש"ס

חברי מרכז הליכוד מקווים, כי הכרעת המרכז לקיום משאל עם תוביל לשינוי עמדה בקרב תנועת ש"ס ומנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף, לעניין תמיכה במשאל עם. עם זאת, גורמים בכירים בש"ס אומרים היום: "גם אם נהווה משקל ביחס למשאל עם, איננו מתכוונים לעשות בזה שום שימוש. מדובר בסוגיה הלכתית עקרונית ואנו לא ממסחרים בעמדות הלכתיות. אנו נחושים בעמדתנו ובשום פנים לא ננסה להתנדנד ולנסות להשיג דבר מה בתמורה".

השלב הבא: אישור התקציב

הקרב הבא, אותו ינסה ראש הממשלה לצלוח, בגיבוי שר האוצר, בנימין נתניהו, הוא הקרב על אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים. הממשלה פנתה ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, וביקשה ממנו להניח את חוק התקציב לשנת התקציב 2005, על שולחן הכנסת ביום שני, ג' באדר ב', 14.3.2005.

מנהיג המורדים, ח"כ עוזי לנדאו, כבר הודיע כי רק אם שרון יתחייב שיבוצע משאל ויפעל בנחישות ובנמרצות לקידומו, 13 חברי הכנסת הנמנים על קבוצת המורדים יתמכו בתקציב. יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר היום כי חרף היותה המפד"ל באופוזיציה, ארבעת חברי הסיעה יתמכו בתקציב המדינה אם ראש הממשלה יתמוך במשאל עם לביצוע תוכנית ההינתקות. לדברי ח"כ אורלב, "נעשה זאת כדי למנוע קרע נוראי ומחריד בעם".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, בעמדה ביקורתית נגד ראש הממשלה, קורא לו לפרק ממשלת האחדות הנוכחית ולהקים ממשלה ללא חרדים עם שינוי בפנים. לדבריו: "הכניעה של ראש הממשלה למרכז הליכוד בעניין משאל העם מצטרפת לפחד שלו להתעמת עם חברים במפלגתו ולהקים ממשלת ליכוד-העבודה-שינוי. בכך שרון מתחיל את הדרך שבסופה תטורפד תוכנית ההינתקות. על ראש הממשלה לבצע באמת את מה שהוא מאמין בו ומה שרוב הציבור באמת רוצה ולהקים ממשלת אחדות אמיתית שתבצע את תוכנית ההינתקות ואת התוכנית הכלכלית".

תאריך:  03/03/2005   |   עודכן:  03/03/2005
רנית נחום-הלוי, עומר שיקלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתונאי המדיני הבכיר הנריקה צימרמן, ראש דסק הטלוויזיה הספרדית אנטנה 3 בישראל, התבשר באחרונה על זכייתו בפרס, שמוענק לדמויות בינלאומיות, על פעילותו ככתב במזרח התיכון, החוצה גבולות בין ישראל לרשות הפלשתינית ולמדינות ערב.
03/03/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
איש העסקים אילן בן-דב, בעלי חברת סאני, ירכוש כ-20% בהכשרת היישוב של משפחת נמרודי. בכך ירכוש בן דוב את אחזקות גיבור ספורט, שבבעלות צמד היזמים הצעירים איתן אלדר ורועי גיל, בהכשרת היישוב,
03/03/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
קבוצת כנפיים, בבעלות האחים בורוביץ' בעלי חברת התעופה אל-על מלפני כחודשיים, הודיעה (ה', 3.3.05) על קיום משא-ומתן מתקדם למכירת אחזקותיה בחברת ממ"ן (25%) לקבוצת תעבורה ולקבוצת האחזקות של אודי רקאנטי. על-פי הערכות, סכום העיסקה נע סביב 10 מיליון דולר. ככל הנראה, רקנאטי חוזר אפוא להשקעות בישראל.
03/03/2005  |  אורלי ממן  |   חדשות
רשויות הונגריה הוציאו צו מעצר בינ"ל לאדם אשר גר באוסטרליה וחשוד כי הוא נאצי לשעבר.
03/03/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
כמאה נוסעים הפתיעו אתמול (ד', 2.3.05) כ-500 נהגים העובדים בחברות פרטיות ברחבי הארץ ומסרו לכל אחד מהנהגים מעטפה סגורה ובה מכתב אישי מטעם יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ ו"פנקס זכויות" תחת הכותרת - "שמים ברקס להשפלות, נותנים גז לזכויות".
03/03/2005  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il