משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה (התמ"ת) הגיש נגד חברת "גורי -ייבוא והפצה בע"מ" ונגד מנכ"ל החברה עודד גורי כתב אישום בגין הקטנת נפח אריזת אבקת הכביסה מסוג "קולון" ללא יידוע הציבור ותוך הטעיית הציבור.
הפרשה נחשפה בשנת 2003 בעקבות תלונה של המועצה לצרכנות לממונה על סחר פנים במשרד התמ"ת נגד החברה בגין הקטנת האריזה מ-1.5 ק"ג ל- 1.25 ק"ג ללא יידוע הציבור. בעקבות פעילות המועצה לצרכנות הכריז הממונה על הגנת הצרכן שמדובר בעבירה לכאורה והורה על קיום חקירה פלילית. כמו כן הודיע הממונה על כך שהמשרד שוקל הליכים נוספים על אלו הפליליים.
מחשש שהחקירה לא תמצה את הדין עם החשודים, פנה ב- 24.01.2005 ח"כ ברונפמן (יח"ד-הבחירה הדמוקרטית) בשאילתא ישירה לשר התמ"ת בנושא הקטנת מוצרים ללא יידוע הציבור ושאל את השר
"מהם הצעדים שנקט משרד התמ"ת לטיפול בפרשה?". ח"כ ברונפמן הוסיף כי להערכתו מדובר בנזק של מיליוני שקלים לציבור הצרכנים.
ב-24.02.2005 השיב שר התמ"ת אהוד אולמרט לשאילתא של ח"כ ברונפמן. בתשובתו כותב השר אולמרט כי בעקבות החשיפה נפתחה חקירה במחוז ת"א של משרד התמ"ת, במהלכה נתפסו מוצרים של מספר יצרנים ברשתות שיווק ונחקרו המעורבים. עד כה, כותב השר, הוגש כתב אישום אחד ותיקים אחרים הועברו להשלמת חקירה.
כמו כן, הודיע השר כי משרד התמ"ת שוקל בחיוב החלת חובת סימון מחיר ליחידת מידה נפח או משקל, דבר שיאפשר מעקב אחר שינויי המחיר ללא תלות בגודל האריזה ויקל על ההשוואה בין מוצרים דומים.
בעקבות הגשת כתב אישום נגד חברת "גורי- הפצה ושיווק" אומר ח"כ ברונפמן: "אני מברך על הגשת כתב האישום ומצפה לכתבי אישום נוספים. יש צורך לעמוד על המשמר מול ניסיונם של תאגידים וחברות לנצל את כוחם מחד, ואת תמימות וחוסר הידע של הצרכנים מאידך לגריפת רווחי ענק כתוצאה מהטעיית הציבור. באיזון שבין יכולת התאגיד לעשות רווח לבין הגנה על הצרכן, לדעתי, חובה להעדיף העדפה מתקנת את הצרכן".