המועצה הישראלית לצרכנות מבקשת את התערבותם של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, ומנכ"ל משרד התיירות, אהרון דומב, בעניין סירוב גורמים מסחריים לאשר ביטול כרטיסי טיסה לצרכנים שגויסו למילואים בצו 8.
מתלונה שהגיעה היום (יום ה' 4.4.02) למועצה עולה, כי ישנם מקרים בהם המשווקים מסרבים לאפשר את הביטול לחלוטין, או שהם דורשים סכומי כסף ניכרים בגין הביטול.
במכתב ששלחה מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, לשר התחבורה ולמנכ"ל משרד התיירות, מציינת אבישי, כי החוק עצמו מתייחס למצב בו צרכן לא יכול היה לצפות מצב שנכפה עליו בכורח נסיבות המהוות כוח עליון. במצב כזה עומדת לצרכן הזכות לבטל את העסקה ללא נשיאה בנזק כספי.
המועצה סבורה, כי מצב של גיוס בלתי צפוי היא מעין כורח שהצרכן אינו יכול למנוע, ועל-כן אין למנוע מן הצרכן את ביטול הטיסה. יתרה מזאת, במקרים בהם הטיסה הוזמנה והכסף טרם שולם, אין למשווק זכות לתבוע את הצרכן על הפרת חוזה.
למרות שהתופעה עדיין אינה גורפת, פנתה מנכ"לית המועצה אל הגורמים שנזכרו לעיל בבקשה לדאוג שאותם עסקים ייפעלו על-פי רוח החוק ויקלו על הציבור בעת קשה זו.