|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הוקפא מימון מועצת יש"ע

המטה למען א"י: לא נשמור על הסדר בהפגנה בי-ם

הר הבית ייסגר ביום א' לביקורי יהודים ונוצרים; 15 מתנחלים נעצרו בחברון; המשטרה ערכה חיפוש בביתו של נועם פדרמן; הרב וולפא קרא לשוטרים להפר פקודה; הממשלה מנהלת מו"מ עם קבלנים באשקלון למציאת דיור זמני למפונים
06/04/2005  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

מהומות בחברון [AP]

מהומות בחברון [AP]

מהומות בחברון [AP]

מהומות בחברון [AP]

מהומות בחברון [AP]

קיר המגן המגן על הבית הפלשתיני [AP]

ספר תורה הוכנס היום לבית הכנסת בנצרים [AP]

ספר תורה הוכנס היום לבית הכנסת בנצרים [AP]

הר הבית, הלילה [AP]

עומר כרמון
מוסקוביץ' מגיע מארה"ב להכשיל הפינוי מגוש קטיף

שלומי דיאז
המשטרה חוששת מעימות אלים בהר הבית ביום א'

ענבל אביב, עומר שיקלר
שרון למתנחלים: זה כואב ומעיק; אבחן הגדלת הפיצוי


הר הבית ייסגר ליהודים ונוצרים

משטרת ירושלים לא תאפשר לפתוח את הר הבית למבקרים יהודים ונוצרים ביום א' הקרוב. כך הוחלט אמש (ד', 6.4.05) בתום הערכת מצב שקיימו מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, והשר לביטחון פנים, גדעון עזרא. זאת, מחשש למהומות במקום הקדוש.

בעקבות ההחלטה שיגר המטה למען ארץ ישראל מכתב למפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו: "מאחר ודחית את בקשתנו המסודרת והחוקית לרשיון הפגנה, המטה למען ארץ ישראל מסיר בזאת את אחריותו הארגונית מהאירוע".

"לא נציב סדרנים, לא נשמור על הסדר ולא נארגן את באי הארוע בכל דרך שהיא. יחד עם זאת, נמליץ למשתתפי האירוע לקיימו באופן חוקי למהדרין, בדרכים הפטורות מהצורך לקבל רשיון הפגנה".

"משתתפי הארוע יתעדו ויצלמו, באמצעים גלויים וסמויים את פעילותם של השוטרים, בקפדנות יתרה. לאחר האירוע תנותח התנהגות השוטרים בדקדקנות ונגד כל שוטר אשר יעבור על החוק יינקטו כל הצעדים החוקיים האפשריים במישורים הפליליים, האזרחיים (כולל תביעות פיצויים אישיות), המשמעתיים והפיקודיים. תשומת לב מיוחדת תינקט בכל מקרה של הפעלת כוח נגד אזרחים".

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, נפגש (ד') עם הרב מרדכי אליהו. בפגישה נדונו ענייני היום בכלל ותוכנית ההינתקות בפרט. השר עזרא הדגיש, כי הרב אליהו ביקשו להודיע על התנגדותו לעלייה ההמונית להר הבית המתוכננת ליום א'. בפגישה אמר הרב אליהו כי דעתו היא "שיש איסור מוחלט לפגוע במקום הקדוש הזה בכל צורה שהיא". הרב והשר הסכימו להיפגש בעתיד הקרוב כדי לדון בעניינים הבוערים.

אמש (ג') הודיע עזרא, ליו"ר רע"מ ח"כ עבד אל מאלכ דהמשה, כי המשטרה ערוכה לכל תרחיש ולא תאפשר לפעילי ימין קיצוני להתקרב לאיזור הר הבית.

במשטרה מביעים חשש כי ביום ראשון הקרוב יגיעו אלפים מאנשי ארגון 'רבבה' לקיום עצרת באיזור וינסו לעלות על ההר הבית כדי לעורר פרובוקציה. "דבר שכזה" אמר הערב גורם משטרתי "יוביל להתלקחות שעלולה להסתיים באסון".

קודם לכן דחו במשטרה את פניית אנשי ארגון 'רבבה' לאשר להם הפגנה באיזור. אנשי הארגון טענו בפני בכירי מחוז משטרת ירושלים, כי בכוונתם לקיים טקס תפילה דתי ללא הפרות סדר אך במשטרה לא ממהרים לאשר.

בכירים במשטרת מחוז ירושלים דנו לפני שבועיים עם נכבדי דת פלשתינים שהביעו חשש מעליה המונית של פעילי ימין על הר הבית כדי ליצור פרובוקציה. לדברי המשטרה, יש תוכנית לקראת אפשרות שכזו. המשטרה הודיעה, כי לא תאפשר ביקורים של המוני יהודים בהר הבית ותנקט יד קשה נגד כל ניסיון להפר עליו את הסדר.

כאב הראש במשטרה מתעצם לנוכח התרעות מודיעיניות שהועברו בימים האחרונים מפי גורמים באגף המודיעין הן במשטרה והן בצה"ל, בדבר כוונת אנשי ימין קיצוני לבצע פיגוע בהר הבית כחלק מהמאבק בתוכנית ההינתקות. אלפי מתפללים מוסלמים צפויים להגיע ביום זה להר הבית כדי "להגן על המסגדים".

מהומות בחברון

המשטרה עצרה היום (ד') כ-15 מתנחלים שהתפרעו בחברון בניסיון להפריע לבניית קיר מגן לבית משפחה פלשתינית. מפקד משטרת חברון הותקף וידו של קצין משטרה אחר נשברה.

באחרונה הורה בג"ץ לצה"ל לאפשר למשפחה פלשתינית המגוררת סמוך לשכונה היהודית בחברון לחזור לביתה. הצבא הציב אבטחה קבועה סביב הבית. הבוקר החל צה"ל לבנות קיר שיפריד בין הבית לבתי המתנחלים. השוטרים והחיילים הכריזו על האזור כשטח צבאי סגור ואף סגרו את גן הילדים של שכונת המתנחלים, הצמוד לבית המשפחה הפלשתינית.

במקום התפתחו עימותים קשים. מפקד תחנת חברון, ניצב עלי זמיר, הותקף וקצין משטרה אושפז לאחר שידו נשברה. כוחות משטרה רבים הגיעו לעיר.

המשטרה חיפשה נשק בביתו של נועם פדרמן

המשטרה ערכה הלילה (ד') חיפוש בביתו בחברון של פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן, השוהה בלילות במעצר בית.

מתיישבים בשכונה היהודית, אברהם אבינו, בחברון, מסרו כי המשטרה ניצלה את הכוחות הרבים שהגיעו לעיר כדי לחפש בביתו של פדרמן תת-מקלע.

הרב וולפא קרא לשוטרים להפר פקודה

שוטרים הגיעו אמש (ד') לביתו של הרב שלום דב וולפא מרבני חב"ד ומראשי המטה העולמי להצלת העם והארץ. הרב וולפא אירגן את כנס האלפים בבנייני האומה לפני חודש וחצי, אשר בעקבותיו קרא המפכ"ל לחקור את מארגני הכינוס.

השוטרים הופתעו מדרישתו של הרב וולפא, כאשר קרא להם לסרב לפקודת הפינוי. "אסור לכם להיות שותפים לפשע הזה הנוגד את חוקי התורה". הרב וולפא הבהיר לשוטרים כי פעילותו נובעת מעמדה הלכתית טהורה, ומהוראה אישית שקיבל מהרבי מליובאוויטש לפני 25 שנה, לפעול נגד מסירת שטחים לאוייב.

כאשר נשאל הרב וולפא מה הוא מתכנן לעשות כדי לעצור את ההינתקות סירב להשיב וטען כי זו חקירה פוליטית הנועדה לשרת את שרון.

בתחילת השבוע הוציא הרב וולפא קול קורא יחד עם הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, בו הצהיר כי ילך לבית הסוהר בראש מורם ומתוך שמחה של מצווה כדי לעצור את ההינתקות.

משרד הפנים: להפסיק העברת כספים למועצת יש"ע

משרד הפנים הורה (ד', 6.4.05) לכל הרשויות המקומיות בשטחים, להפסיק כליל את העברת הכספים למועצת יש"ע. את ההנחייה בעניין הוציאה רות יוסף, הממונה במשרד הפנים על הרשויות ביהודה ושומרון. ההנחייה תישאר בתוקפה כל עוד לא יחליט אחרת בג"צ.

חמישה שופטי בג"ץ דנו היום (ד') בעתירת 'שלום עכשיו' בנושא, והחליטו להוציא צו על תנאי המחייב את הרשויות המקומיות בשטחים לנמק בתוך 30 יום מדוע לא יימנעו מלהעביר כספים למועצת יש"ע לצרכים שאינם מוניציפליים, כגון השתתפות במימון קמפיין בעל אופי מדיני.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף בנקל, נטען כי "הסכומים העצומים למימון הקמפיין, מקורם בין היתר בכספי הרשויות המקומיות, קרי בכספיו ובתקציבו של משרד הפנים, והלכה למעשה - בכספו של משלם המסים הישראלי".

בתשובת משרד הפנים לעתירה נמסר כי בשנים 2003-2004 הוציאו חמש מועצות אזוריות ומקומיות מעבר לקו הירוק: גוש עציון, מטה בנימין, שומרון, בית"ר עלית והר חברון, כ-12 מיליון שקלים למימון הקמפיין נגד ההתנתקות.

שרון: להעביר את בתי הקברות לתחום ישראל

ראש הממשלה, אריאל שרון, כינס הבוקר (ד', 6.4.05) דיון על ההיערכות הביטחונית לביצוע תוכנית ההתנתקות. בדיון הנחה שרון להימנע ממעצר מתנחלים בעת הפינוי. "מעצר כזה הוא רק מוצא אחרון כשאין ברירה", אמר.

שרון ביקש שייעשה ניסיון לפרק את בתי הכנסת ביישובים שיפונו ולהעבירם שלמים ליישובים החדשים. כמו כן, לעשות כל מאמץ כדי להעביר את בתי הקברות ברצועת עזה לתחום ישראל, זאת בתיאום עם המשפחות.

קראדי: ההתנגדות תבוא מחוץ לישובים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, העריך בדיון כי רוב המתנחלים יתפנו ללא אלימות. להערכתו, הבעיה תהיה בהתנגדות שתבוא מחוץ ליישובים.

שר הביטחון, שאול מופז, אמר בדיון שמימוש ההתנתקות הוא "מבחן לדמוקרטיה ושלטון החוק, שצריך להתבצע ברגישות, בנחישות ובהצלחה, תוך שמירת ביטחונם וכבודם של המפונים".

מופז הציג את עקרונות התוכנית: שמירת הרצף ופינוי היישובים בזה אחר זה; השלמת הפינוי בזמן מינימלי של 4-5 שבועות; בידוד רצועת עזה וצפון השומרון ומניעת כניסה ממי שאינם תושבים. שר הביטחון העריך כי בשל קיצור משך ההינתקות לא יהיה מנוס משיתופם של חיילים בפינוי.

הממשלה במו"מ עם קבלנים באשקלון

הממשלה מוסיפה לנהל מו"מ עם קבלנים באשקלון למציאת פתרונות מגורים זמניים לתושבי רצועת עזה, זאת עד שיימצא פתרון ליישובם במקום קבע.

יו"ר מינהלת ההינתקות, יונתן בשיא, נפגש בימים האחרונים עם מספר קבלנים באשקלון ובפגישה נדון המחיר שיקבלו עבור דירותיהם. הקבלנים דורשים מהממשלה לממן את עלות ירידת ערך הדירות.

בתחילת השבוע הבא ייפגש ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, עם בכירי מינהלת ההתנתקות ויציג בפניהם את תוכניות בינוי הקבע המיועדות למתנחלים. בעיריית אשקלון מעוניינים להציע למפונים מגורי קבע בעיר בשכונות הסמוכות לים.

תאריך:  06/04/2005   |   עודכן:  07/04/2005
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כוכבי הקולנוע האמריקנים, בן קינגסלי וריצ'רד גיר, עשו את הדרך מהוליווד לרמאללה, כדי לשכנע את הפלשתינים ואת שכנינו במדינות ערב כי אין טעם במאבק מזוין. "יש להילחם בכיבוש בדרכים לא אלימות, כפי שעשה המנהיג ההודי, מהאטמה גאנדי", אמרו.
06/04/2005  |  עומר כרמון  |   חדשות
קבלני הוצאה לפועל מטעם עיריית תל אביב שהגיעו (ד', 6.4.05) לגבות חוב ארנונה מחייב בתל אביב הזעיקו את המשטרה לדירה ברחוב רבינצקי לאחר שהבחינו בחממה לגידול סמים שהותקנה בתוך הבית.
06/04/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
שופטת בית משפט השלום בת"א יהודית אמסטרדם, האריכה (יום ד, 6.4.05) בשבעה ימים את מעצרו של משה שלמה, שנעצר על ידי מפלג התשאול של משטרת מחוז ת"א בחשד לניסיון להטיית משפט בבית המשפט העליון.
06/04/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
לאחר מספר אירועי אלימות באזור חיפה התאגדו מועדון "האומן 17" החיפאי ותנועת 'דרך אתך למענך' בראשותו של חבר מועצת עיריית קרית מוצקין, ניר דובדבני, והחליטו יחדיו להרים את הכפפה ולעשות מעשה מול האלימות הגואה והשניים יקיימו אירוע צדקה למען נוער במצוקה באזור הצפון. האירוע יתקיים ביום חמישי (14.4.05).
06/04/2005  |  קריות באינטרנט  |   חדשות
התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים פנתה לאחרונה לשרת המשפטים, בבקשה כי חובת תשלומי זכויות היוצרים באולמות וגני אירועים, שהוטלה עד כה על בעלי האולמות, תועבר לחובת התקליטנים. כמו כן הציעה ההתאחדות, כי רק תקליטנים, המורשים על-ידי אקו"ם והתאגידים המקצועיים, ששילמו בעבור זכויות היוצרים, יורשו להשתמש באולמותיהם.
06/04/2005  |  ארי סירקין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il