שיעור הגידול השנתי במצבת כלי הרכב המנועיים בישראל בשנת 2004 היה 2.8%, לעומת 1.1% ב-2003 ו-2.4% ב-2002. כך מפרסמת היום (ב', 16.5.05) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מנתוניה הרשמיים של הלשכה עולה, כי גם השנה הייתה מאזדה למכונית הנמכרת ביותר בארץ עם 19.4% מכלל הרכבים על הכביש. במקום השני ממקומת יונדאי 16% ובמקום השלישי טויוטה עם 9.9%.
בסך הכל היו בשנת 2004 2,038,000 כלי רכב מנועיים בישראל כאשר מתוכם 1,567,000 כלי רכב פרטיים, זוהי עלייה של 2.8% לעומת שנת 2003.
הלמ"ס מדווחת כי ההתאוששות במשק בשנת 2004 באה לידי ביטוי במיוחד בגידול במספר המוניות -9.0%, בהשוואה ליציבות בשנת 2003 וגידול של 4.1% ב-2002. שיעור הגידול של כלי הרכב הפרטיים בשנת 2004 היה 3.1% בהשוואה ל-1.6% בשנת 2003 (שהיה הנמוך ביותר מאז קום המדינה), ו-2.5% בשנת 2002.
נוסף למיליון ו-567 אלף כלי רכב נוסעים פרטיים, נסעו על הכביש בשנת 2004 כ-345 אלף משאיות, כ-77 אלף אופנועים, כ-16,400 אוטובוסים זעירים, כ-11,400 אוטובוסים, כ-17,200 מוניות וכ-4,000 כלי רכב מיוחדים.
כצפוי ממשיכה יפן לשלוט ללא מיצרים בשוק הרכבים הפרטיים כאשר בסך הכל לא פחות מ-37% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו בארץ השמש העולה. הלמ"ס מציינת כי בחלקן היחסי של קוריאה הדרומית וספרד מסתמנת עלייה - בשנת 2004 לראשונה הן מקדימות את גרמניה.
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2004 ל-6.6 שנים (6.5 בשנת 2003). כ-839 אלף (41%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים עד 4 שנים (שנת ייצור 2000 ואילך), כ-630 אלף (31%) בני 5 עד 9 שנים ו-569 אלף (28%) בני 10 שנים ויותר.
בסך הכל, רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2004 על 297 כלי רכב לכל 1,000 תושבים (לעומת 294 בסוף שנת 2003), מזה - 228 כלי רכב נוסעים פרטיים.