|   15:07:40
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

יידחו הבחירות לפרלמנט הפלשתיני

מופז נפגש עם יוסוף לתיאום ההינתקות; ביילין נועד עם אבו מאזן

שר הביטחון ושר הפנים הפלשתיני סיכמו להקים שני מנגנונים לתיאום ההינתקות ולהיפגש שוב בשבוע הבא מופז: התוכנית הפלשתינית לתיאום ההינתקות אינה מספקת הפלשתינים: הפגישה היתה קשה משלחת מצרית הגיעה לעזה כדי לתווך בין הפתח לחמאס המאיים להחרים את הבחירות לפרלמנט קולט אביטל עלתה לקברו של יאסר ערפאת
23/05/2005  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   העולם הערבי   |   תגובות

קאדומי נפגש עם א-שארע [AP]

אבו מאזן נפגש ברמאללה עם מזכ"ל ארגון מדינות האיסלם [AP]

אבו מאזן ברמאללה [AP]

אבו מאזן בלשכתו ברמאללה [AP]

עומר כרמון
רייס: אבו מאזן שותף לגיטימי ושרון מכיר בכך

עומר כרמון
אולמרט: מסוף רפיח יעבור לשליטה מצרית מלאה בתוך מספר חודשים

עומר כרמון
פרס לאבו עלא: אי אפשר לעצור את רוחות השלום

עומר כרמון
הפלשתינים: אל-קאעידה החל לפעול ברצועת עזה

עומר כרמון
ג'ונבלט: להקים חטיבה פלשתינית שתפרק החמושים במחנות הפליטים

עומר כרמון
קונדוליזה רייס ביקשה מאבו מאזן לדחות הבחירות לפרלמנט


"תוכנית שטחית"

שלושה ימים לפני ביקורו בבית הלבן של הנשיא הפלשתיני, חידש שר הביטחון שאול מופז את פגישותיו עם שר הפנים הפלשתיני נאצר יוסוף (ב', 23.5.05).

ממשרד הביטחון הישראלי נמסר כי "יוסוף הגיש תוכנית לתיאום ההינתקות אך מדובר בתוכנית שאינה מספקת ושטחית. על הפלשתינים לרכז כוחות רבים בזמן ביצוע מהלך ההינתקות ולהתחיל מיידית באימון השוטרים".

"סוכם על הקמת שני מגנוני תיאום בנושא ההינתקות. אחד בדרג הפיקוד הגבוה ואחד בדרג מפקדי השטח. מופז הבהיר במהלך השיחה כי התיאום הביטחוני הינו אינטרס של שני הצדדים, אך איננו תנאי לביצוע תוכנית ההינתקות והיא תבוצע בכל מקרה".

"שר הפנים הפלשתיני פועל להרגעת השטח, אך קיים פער גדול בין הכוונות לבין המציאות בשטח. יוסוף התחייב להשלים בימים הקרובים את איסוף כלי הנשק מהמבוקשים בטול-כרם וביריחו. בשבוע הקרוב תתכנס הועדה הישראלית-פלשתינית לנושא המבוקשים".

דובר משרד הפנים הפלשתיני מסר: "הפגישה היתה קשה. ישראל סירבה לעמוד בהתחייבויותיה: לשחרר אסירים נוספים ולמסור ערים נוספות". מופז ויוסוף ייפגשו שוב בשבוע הבא.

ביילין מצנע אביטל וסנה במוקטעה

חברי הכנסת יוסי ביילין, אפרים סנה, עמרם מצנע, קולט אביטל וחאלד מג'יידה, הגיעו (ב') למוקטעה ברמאללה יחד עם משלחת של תנועת העבודה הבינ"ל העורכת כעת ברמאללה ובתל-אביב את ישיבתה החצי-שנתית. ח"כ קולט אביטל הצטרפה לנציגים הבינ"ל שהניחו זר על קברו של יאסר ערפאת.

חברי הכנסת הישראלים שוחחו עם הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), על פגישתו הקרובה עם נשיא ארה"ב. יוסי ביילין אמר בראיון ל'קול ישראל' כי יש להתחיל מוקדם ככל האפשר במו"מ על הסדר הקבע. אבו מאזן אמר כי בפגישתו עם בוש יבקש ללחוץ על ישראל להתחיל ליישם את תוכנית מפת הדרכים. לדבריו, ארה"ב אינה מעוניינת ללחוץ על שרון עד לאחר יישום ההינתקות.

הבחירות הפלשתיניות יידחו ככל הנראה

ערב צאתו של אבו מאזן לוושינגטון, העבירה ועדת הבחירות הפלשתינית מסר מרגיע לממשל האמריקני כשהודיעה (ב', 23.5.05) שאין ביכולתה לקיים את הבחירות לפרלמנט בתאריך המתוכנן, 17 ביולי.

בחודש שעבר ביקשה מאבו מאזן מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, לפעול לדחיית הבחירות. רייס שאמרה (ב') בוועידת איפא"ק כי "החזון האמריקני הינו דמוקרטיה במזה"ת", חוששת כי הישג משמעותי של החמאס בבחירות עלול לטרפד את הנסיגה הישראלית מרצועת עזה. ללחץ האמריקני הצטרפו בכירים רבים בתנועת הפתח.

הנשיא הפלשתיני ניסה לקבל את הסכמת החמאס לדחייה, אולם הארגון דחה את הבקשה על הסף. אחד מבכירי החמאס, מוחמד ע'זאל, אמר בתגובה ראשונה להודעת ועדת הבחירות: "הרשות עובדת לבד ומתעלמת מהתנועות הפלשתיניות העממיות. הדבר ידחוף את הפלגים לעבוד גם כן על-פי דרכם".

בכיר החמאס סמי אבו זוהרי: "אנו שוקלים להחרים את הסבב השני של הבחירות שיתקיימו בשל החלטת בית המשפט וכן את הבחירות לפרלמנט. בכל מקרה, החמאס יידע להגן על זכויותיו".

בשבוע שעבר החליט בית משפט פלשתיני לקבל טענות לאי-סדרים ולערוך בחירות חוזרות בחלק מהקלפיות ברפיח ובבית-להיא. בשתי המועצות הללו ניצח החמאס בבחירות המקומיות שנערכו לפני כעשרה ימים. ההחלטה גרמה למתח רב ברצועת עזה ולחידוש ירי המרגמות וטילי הקסאם לעבר ישובים ישראלים.

ביום שבת איים דובר החמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי, כי אם לא תשונה החלטת בית המשפט יבוא לסופו הסכם הרגיעה: "אם תימשך הקומדיה הזאת, ההבנה שהושגה בדיאלוג האחרון תחלוף עם הרוח", אמר.

שעות אחדות לפני הודעת ועדת הבחירות המרכזית, אמר (ב'): "החמאס לא ייכנס לפרלמנט באלימות ובשבירת דלתות, נציגינו המנצחים יפתחו את הדלת לרווחה. הגיע הזמן שהפתח יחדל מניסיונותיו לעורר מחלוקת בין שתי התנועות".

"היכן שמעתם על ממשלה שמאשימה את האופוזיציה בזיוף? כל חברי ועדת הבחירות הם מהפתח", אמר אל-מסרי. בעיר עזה ערך החמאס הפגנה נגד החלטת בית המשפט.

בחודש שעבר קיבל הפרלמנט הפלשתיני את השינוי בחוק הבחירות. על-פי ההצעה, שליש מבין 132 חברי הפרלמנט ייבחרו בשיטה היחסית; שני שלישים ייבחרו במחוזות בחירה. קודם לכן נבחרו כל חברי הפרלמנט במחוזות בחירה.

המלצת הפרלמנט עברה לאישור אבו מאזן שעדיין לא הודיע על עמדתו. מקורביו מסרו כי הוא תומך בבחירה של כל חברי הפרלמנט על-פי השיטה היחסית, שיטה מועדפת על תנועת הפתח. בראשית השבוע הבא יקיים הפרלמנט דיון בדלתיים סגורות בהמלצת הנשיא. על-פי החוק הפלשתיני, את המלצות הנשיא ניתן לדחות רק ברוב של שני שלישים.

מרמאללה נמסר (ב') כי בכוונת אבו מאזן להציע הצעת פשרה: חצי מהמועמדים ייבחרו באופן יחסי ומחצית באזורי בחירה.

משלחת מצרית הגיעה לעזה

משלחת ביטחונית מצרית הגיעה (ב') לרצועת עזה כדי לתווך בין הפתח לחמאס. בראש המשלחת עומד מוסטפא אל-בחיירי, סגנו של שר המודיעין המצרי, עומר סולימאן. מקהיר נמסר כי המשלחת מגיעה לרצועת עזה לבקשת הפלשתינים ותסייע "ביישום אחדות לאומית פלשתינית". הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן) נפגש בשבת עם הנשיא המצרי, חוסני מובארק.

גם סוריה מתווכת

ארגוני האופוזיציה הפלשתינים מאחדים שורות. בדמשק נערכה אמש (א') פגישה לא שגרתית שאיחדה מפלגות שמאל ומפלגות דתיות. מנהיגי החמאס והג'יהאד הופיעו פומבית בבירה הסורית, מהלך שנמנעו ממנו בחודשים האחרונים כדי לא להביך את משטרו של אסד שנתון בלחץ בינ"ל כבד.

בין המשתתפים: יו"ר תנועת הפתח פארוק קאדומי (יריבו המר של הנשיא הפלשתיני); חבר הוועד הפועל באש"פ, האני אל-חסן; ראש החמאס חאלד משעל; מנהיג הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח; מנהיג החזית הדמוקרטית נאיף חוואתמה; מנהיג החזית העממית - המפקדה הכללית, אחמד ג'בריל.

משעל מסר לכתבים כי השיחה עסקה במצבה של האמנה שנחתמה בחודש מרץ בין הארגונים, במסגרתה התחייבו להפסיק את ההתקפות על ישראל עד סוף השנה. ג'בריל גילה כי מדובר בפגישת הכנה לפגישה רחבה יותר שתיערך בקהיר או בדמשק בעשרת הימים הקרובים.

ביום ב' נפגש קאדומי, יריבו המר של אבו מאזן בתוך תנועת הפתח, עם שר החוץ הסורי, פארוק א-שארע.

הרש"פ תשחרר את עצורי הג'יהאד האיסלמי

דובר הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה מסר (א'), כי שר הפנים נאצר יוסוף הבטיח לשחרר את עשרות פעילי הזרוע הצבאית של הארגון שנעצרו בשבועות האחרונים משום שהפרו את הסכם הרגיעה והתקיפו מטרות ישראליות.

הבטחתו של יוסוף הינה חלק מההסכם שהושג בשבת ולפיו התחייבו החמאס והג'יהאד האיסלמי להפסיק את ירי המרגמות וטיל הקסאם לעבר מטרות ישראליות. בשבוע שעבר פתחו העצורים בשביתת רעב שנועדה להפעיל לחץ על הרשות כדי שתשתחררם.

החמאס מאשר: דיאלוג עם ארה"ב ובריטניה

דובר החמאס ברצועת עזה אישר בפעם הראשונה (א') כי ארגונו ניהל לאחרונה מגעים עם נציגים רשמיים של ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי.

"אנו מוכנים לדיאלוג עם כולם, מלבד ישראל", אמר מושיר אל מסרי. "קיבלנו מכתבים מוושינגטון ומלונדון המביעים רצון לקיים עמנו דיאלוג".

"החמאס מהווה חלק חשוב ומרכזי של החברה הפלשתינית ורוצה להפוך לשותף פוליטי כדי לשרת את האינטרסים של העם הפלשתיני. טבעי שהחמאס אינו מעוניין באויבים נוספים בעולם, משום שהקרב העיקרי הוא עם האויב הציוני".

כזכור, לפני כחודשיים אירגן אליסטייר קרוק, לשעבר נציגה ברצועת עזה של סוכנות הביון הבריטית M-16, מפגש בין נציגים אמריקנים לבין כמה מראשי החמאס והחיזבאללה.

הפגישה נערכה בביירות והוגדרה כפרטית. השתתפו בה בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית CIA, ואנשים בעלי קשר לממשל האמריקני. ביניהם: פרדריק הוף וחתן פרס נובל לשלום, בובי מולר.

את החמאס יצג מוסא אבו-מרזוק, סגן המחלקה המדינית בחמאס; את החיזבאללה יצג הממונה על המו"מ, נוואף מוסאווי; משתתפים נוספים: נציגי תנועת האחים המוסלמים במצרים ונציגי תנועת אל-ג'מעה אל-איסלמיה של פקיסטן.

קרוק מסר כי מדובר ב"משלחת פרטית המייצגת את עצמה בלבד. חברי המשלחת הקשיבו לנאמר ויעבירו לממשל האמריקני את פרטי השיחה".

תאריך:  23/05/2005   |   עודכן:  24/05/2005
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האלוף (במיל.) עוזי דיין הודיע (יום ב', 23.5.05) כי הוא מקים תנועה ציבורית-חברתית-פוליטית חדשה בשם "תפנית". התנועה תעסוק בסדר יום ציבורי חדש לישראל, ותטפל בנושאים האזרחיים-חברתיים במקביל לנושאים המדיניים-ביטחוניים.
23/05/2005  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
ח"כ דוד טל יקים מפלגה חדשה בשם: נו"י. כך הודיע טל (יום ב', 23.5.06) לאחר שוועדת הכנסת אישרה את התפלגותו מסיעת עם אחד. במקביל אישרה ועדת הכנסת את איחוד סיעות עם אחד והעבודה.
23/05/2005  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
27 הקטינים העצורים מגוש קטיף שוחררו היום ממעצר על-מנת לאפשר לשישה מהם להיבחן בבגרות באנגלית בבתי הספר (יום ב', 23.5.05).
23/05/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
עובדי רשות הדואר מפסיקים את העיצומים שנקטו בהם בחודש האחרון וחוזרים לעבודה סדירה ותקינה כבר מהיום (ב', 23.5.05).
23/05/2005  |  ענבל אביב  |   חדשות
ריבית בנק ישראל לחודש יוני 2005 תישאר ללא שינוי על רמה של 3.5%, כך נמסר מנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר (יום ב', 23.5.05).
23/05/2005  |  ענבל אביב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il