לרוב המתבגרים האנגלים של היום אין הרבה מושג בכל מה שקשור למדע והם אינם יכולים לציין את שמותיהם של מדענים ידועים. כך עולה מסקר חדש. הצעירים מאמינים כי מדונה ו'עלי הכימי' הם שמות של מדענים מודרניים.
לפי הסקר, רוב התלמידים מתנגדים לכך ששיעורי מדע הם שיעורי חובה בבתי הספר ויעדיפו לוותר על מקצוע זה, אם יוכלו. מתוך 950 שאלות שבסקר, בו השתתפו ילדים בגילאים 13 עד 16, 51% חשבו ששיעורי מדע הם משעממים, מבלבלים או קשים, ורבים מהם כאמור מתנגדים להיותו שיעור חובה. אם יכלו לבחור, 16% היו מוותרים על הנושא.
אייזק ניוטון (39%) ואלברט איינשטיין (29%) הצליחו להגיע לראש הרשימה, אשר כללה את מריה קרי, צ'רלס דרווין ואלכסנדר פלמינג, אך כשמדובר היה במדענים חיים - התלמידים לא ממש הצליחו להעלות ממוחם הקודח שם.
עוד עלה מהסקר, כי למרות ששמונה מתוך עשרה תלמידים (79%) אמרו כי המדענים היו חכמים, רק 7% אמרו כי הם היו "קול" או "כיפיים". קצת יותר ממחצית (51%) אמרו כי הם חשבו ששיעורי מדע הם משעממים כאמור, בעוד ש-45% אמרו כי היו מוותרים, כאמור, על השיעורים ולומדים במקומם ביולוגיה (32%), כימיה (29%), פיזיקה (19%) ועוד.
באוניברסיטאות מדווחים על נשירת תלמידים מהתחום ובתי הספר מדווחים על מחסור במורים.