רוב גולשי האינטרנט אינם מבחינים בין מושגים שונים ו"לינגו" של הרשת. מחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו ב"מרקורי ניוז" אתמול (ב', 25.7.2005) בדק את התמצאות הגולשים במונחים הפופולאריים של האינטרנט כגון ספאם, פייירוול וקוקיס. התוצאות מוכיחות כי מונחים רבים עדיין לא מוכרים לרבים מהגולשים.
רק 9% מהמשיבים אמרו כי יש להם מושג מהי ההגדרה של RSS feeds, שמאפשר לאנשים שקוראים בלוגים או יומנים מקוונים, להירשם ולקבל את החדשות והעדכונים כשאלה מתפרסמים.
כ-13% הכירו את המונח podcasting, או תוכניות כגון תוכנית רדיו אשר משודרות באמצעות האינטרנט ולתוך נגני מוסיקה דיגיטליים (דוגמת iPod).
29% הכירו את המונח Internet phishing - כשדוא"ל לא רצוי או לא מוזמן מתחפש למוכר על-מנת לשאוב מידע אישי על הגולש.
גולשים בגילאים 18 עד 29 הכירו יותר את המונחים הללו מאשר מבוגרים יותר וברובם - גברים. עם זאת, כאמור, חלק מהמונחים הפכו ללינגו נפוץ ולמעשה שלושה רבעים מהזמן שהמילה "ספאם" מופיעה, היא בקונטקסט של אינטרנט ולא מזון.
ספאם של מונטי פייטון
ככל הנראה רבים הקוראים משפט אחרון זה גם תוהים מה הקשר בין ספאם לבין מזון? ובכן, מקור המילה ספאם הוא בשמו המסחרי של הלוף המוכר לנו מהצבא (בשר קצוץ משומר), של חברת Hormel Foods. הקשר לדוא"ל הוא רק מתחילת שנות ה-90. מי שזוכר את המערכון של מונטי-פייטון בו שרה החבורה "ספאם" תוך כדי עלייה בעוצמת הקול כדי להפריע למהלך כל שיחה אחרת ברקע, מבין אולי את הקשר בין המילה לבין דוא"ל זבל - אשר מפריע לתעבורת כל דוא"ל אחר.
ספאם מטריד עד כדי רצח
אתרי חדשות בתחום מדווחים כי ספאמר רוסי נמצא ללא רוח חיים, לאחר שהוכה מספר פעמים בראשו. ורדן קושניר עמד בראש מרכז הלינגוויסטיקה האמריקני והיה ידוע כספאמר ראשי ברוסיה. החברה, אשר מבוססת במוסקבה, לימדה את השפה האנגלית ושלחה כמות עצומה של דוא"ל ספאם לגולשים רוסים ובהם מספרי הטלפון של משרדי החברה.
בחברה התקבלו איומים על חייהם של העובדים אך זה לא מנע ממנה להמשיך בהפצת הדוא"ל. הגולשים ניסו שיטות שונות להילחם בתופעה, החל מפרסום מספרי הטלפון של החברה באתרי שידוכים, ובלוחות מודעות "המציעים למכירה" רכב במחיר הנמוך מזה של השוק, ועוד שיטות שונות, ללא הצלחה.
כעת, תיאוריות קשר לרציחתו של קושניר מעלות את השאלה: האם כנופיית האנטי-ספאם רצחה את הספאמר הרוסי?