הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אישר מתן פטור מהסדר כובל להסכם בין משרדי הפרסום IPG ראובני פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי, בדבר שיתוף פעולה במתן שירותי ייעוץ, תכנון ורכישת מדיה במסגרת המיזם המשותף "יונייטד-מדיה".
שני משרדי הפרסום חברו לפני כשנה לצורך רכישת זמן פרסום באמצעי המדיה עבור שני לקוחות אסטרטגיים משותפים - פרטנר תקשורת ושטראוס-עלית.
החברות התנו את העברת הפעילות למשרדים בביצוע רכישה משותפת של מדיה, וזאת בשל היתרונות לגודל ברכישה מרוכזת. לאור זאת החליטו המשרדים להקים את המיזם המשותף, שעיסוקו במתן שירותי תכנון ורכישת מדיה ללקוחות מעין אלה. בהמשך הלכה והתרחבה פעילות זו, ולמעשה, כל פעילותם של המשרדים בתחום רכישת מדיה התבצעה במסגרת המיזם.
מאוחר יותר הודיע הממונה לצדדים, כי פעילותם במסגרת המיזם המשותף, אשר כבר לא היתה נקודתית ותחומה לאותם שני לקוחות אסטרטגיים, מהווה הסדר כובל הטעון אישור של בית הדין להגבלים עסקיים, או קבלת פטור מאת הממונה.
משרדי הפרסום הגישו בקשה לקבלת הפטור דנן, אשר ניתן להם, כאמור, לצורך שיתוף פעולה בין משרדי הפרסום בתחום המדיה, ותוך התחייבות לאי תחרות מצד המבקשות.
הממונה מצא כי ההסדר אינו נותן בידי המבקשות כוח מונופוליסטי מול ספקי המדיה או כוח שוק ממשי כלפי מפרסמים המעונינים בשירותי ייעוץ ותכנון מדיה, ועל כן אין בו לבסס חשש לפגיעה של ממש בתחרות בתחום פעילותו של המיזם.
במסגרת החלטתו בדק הממונה האם חלה החרפה בתופעת עמלות היתר הנגבות על-ידי משרדי אמצעי המדיה, בעקבות הקמת מיזמים כ"יונייטד מדיה".
"ככל שהדברים נוגעים לרכישת זמן פרסום בטלוויזיה, בשלב זה אין מסתמן כי המיזמים מגבירים את כוחם של משרדי הפרסום, ולמצער במידה משמעותית, אל מול אמצעי המדיה בכל הנוגע לגביית עמלות יתר. בנסיבות אלה אין מקום להתנות את הפטור למיזם שבפניי בתנאי הנוגע לעמלות היתר. היה ויתברר בעתיד כי פני הדברים הם שונים וכי קיימת התגברות של תופעת עמלות היתר, כי אז יהיה מקום להתנות את המשך מיזמי המדיה בתנאי המחייב שקיפות מלאה של עמלת היתר כלפי הלקוח".
בסיכום החלטתו, התנה הממונה את הפטור בכך שלא יועבר בין משרדי הפרסום או מי מטעמם מידע עסקי העשוי להפחית את התחרות ביניהם.