"היתממות כאילו שתעשיית המזון אינה משפיעה על הרגלי הצריכה והתזונה של הציבור וגלגול עיניים שאומר שהפרסום, הגימיקים והשימוש בסלבריטאים אינו משפיע על הרגלי הצריכה מחזקת אצלי, כנבחר ציבור וכמחוקק, את התחושה שיש צורך בהול ברגולציה קפדנית בתחום זה". כך אמר (יום ב', 8.8.05) ח"כ רומן ברונפמן (יחד-הבחירה הדמוקרטית) במכתב ששיגר לנשיא התאחדות יצרני מזון, רוני קוברובסקי, בשל דבריו בכנס המזון השנתי של תעשיית המזון.
בכנס שנערך ב-22.6.05 דחה קוברובסקי את הצעת חוק שמקדם ח"כ ברונפמן יחד עם ח"כ יולי תמיר המבקשת לאסור פרסום בטלוויזיה של מזון משמין בשעות צפיית הילדים ותוך שימוש בידוענים ובדמויות מאגדות ילדים. במהלך הכנס אמר קוברובסקי, כי מדובר ב"חקיקה פופוליסטית שלא תפתור את בעיית השמנת היתר".
במכתבו לקוברובסקי אמר ח"כ ברונפמן: "צר לי שאתה בוחר להכפיש ולא לנהוג כפי שאתה מבקש מהציבור לנהוג - על-ידי לקיחת אחריות".
לדבריו, תעשיית המזון אינה אויב. "תעשיית המזון צריכה להיות שותף מתמיד לשיפור בריאות הציבור. יתכן שבטווח הקצר גישה אחראית כמו זו יש בה כדי לפגוע בהכנסות של חלק מחברי האיגוד ואף בחברה שבראשה אתה עומד, אולם בטווח הארוך אין כל סיבה שתעשיות מזון לא יוכלו להרוויח בשוק שבו מזון בריא הוא הנורמה ולא להיפך", אמר.
ברונפמן הוסיף, כי בכוונתו להמשיך ולקדם את החוק עם פתיחת מושב הבא של הכנסת.
ברונפמן קרא לשיתוף פעולה בין המחוקקים לתעשיית המזון: "אתה בוודאי יודע שילדים אינם יודעים להבחין בין מציאות טלוויזיונית לבין פרסומת ולכן רצוי שנלמד את ילדינו לאכול פירות וירקות ולא חטיפים משמינים. במציאות של המאה ה-21, כאשר על-פי רוב שני ההורים עובדים במשרות מלאות, יש לנו, כחברה, אחריות להגן על הילדים ועל בריאותם לטובת החברה בכללה", ציין ברונפמן.