אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לשמנוה מנכ"לי חברות הספנות השייכות, ברובן, ל-EMTA, "קונפרנס צפון מערב אירופה", בדרישה לבטל לאלתר את היטל הצפיפות הנגבה על תעריפי ההובלה הימית בנמל אשדוד.
לין הזכיר למנכ"לים, כי בעבר הוחלט על היטל הצפיפות מחמת השביתות והעיצומים שהפריעו את הפעילות בנמל אשדוד. הנמל היה צפוף, ולכן חברות הספנות החליטו לכסות חלק מעלויות זמן ההמתנה של האוניות באמצעות היטל הצפיפות.
לדבריו, כיום לא קיימת עוד שום סיבה מוצדקת להמשיך את תשלום ההיטל. "כל התנאים המצדיקים את היטל הצפיפות הנוכחי של 7% אינם קיימים עוד. השביתות והעיצומים שבנמל אשדוד פסקו ונמל אשדוד עבר לאחרונה תנופת פיתוח בהנהגת היו"ר איריס שטרק והמנהל שוקי סגיס, המצמצמת מאד את זמן ההמתנה".
ללשכת המסחר מגיעות תלונות רבות ממשתמשים בהובלה ימית הנפגעים קשות מתשלום היטל הצפיפות. לין הדגיש בפנייתו, כי "ההיטל ניתן מעצם מהותו לתקופה קצובה מראש ואין הוא אמור להיות מרכיב קבע בהעלאת מחירי ההובלה הימית".
בנוסף, לין ציין כי כל חברות הספנות שאינן חברות ב-EMTA (מלבד לוסי בוכרד), כדוגמת קונפרנס המזרח התיכון, כבר לא ממשיכות לגבות את היטל הצפיפות מחברות הספנות.