מסקר שערך מכון מותגים בקרב מדגם מייצג באוכלוסיה היהודית הבוגרת עבור "ישיר בית השקעות" עולה, כי מרבית הציבור אינו מכיר מונחים פיננסיים השגורים בפיהם של יועצי ההשקעות בבנקים.
השאלות שהועלו היו מה מציינים ראשי התיבות של המונח מק"מ ואג"ח?
לגבי המונח מק"מ (מלווה קצר מועד) עולה, כי 64% מכלל הנשאלים השיבו שאינם יודעים מהם ראשי התיבות אלה. מתוך 36% אשר השיבו כי הם יודעים מהם ראשי התיבות רק 19% השיבו נכון. מכאן יוצא רק 7% מכלל הנשאלים במדגם ידעו והשיבו נכון מהו המונח מק"מ.
לגבי המונח אג"ח שניתן היה לחשוב, כי הוא ידוע יותר התוצאות היו רק במעט יותר טובות: 56% מכלל הנשאלים השיבו שאינם יודעים מהם ראשי התיבות. מתוך 44% מהמשבים, כי הם יודעים מהם ראשי התיבות 91% השיבו כי אג"ח משמעותו אגרות חוב. סה"כ מכלל המדגם רק 40% ידעו והשיבו נכון מהו המונח אג"ח.
לדברי משה הלפרין מנכ"ל ישיר בית השקעות, ממצאי הסקר מעידים על כך שהציבור אינו בקיא דיו במונחים הפיננסיים השגורים בפיהם של הבנקאים ויועצי ההשקעות בבנק.
"מה שברור ליועצי ההשקעות בבנקים אינו בהכרח מובן ומוכר לציבור הרחב ועל כן ישיר בית השקעות חרטה על דגלה לתת ייעוץ פיננסי "בגובה העיניים" אמר הלפרין.