במסגרת פעולותיה לפיתוח שווקים חדשים למוצרי החלב המובחרים של ישראל, מקיימת המועצה לענף החלב בישראל, בשיתוף המחלבות והמכון הישראלי לייצוא, פעילות אינטנסיבית לעידוד ייצוא מוצרי חלב מובחרים לשוקי העולם, ובכללם לשוק הכשר בארה"ב.
מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי, מציין בסיפוק, כי המאמצים לפיתוח שווקי הייצוא להגברת הביקושים למוצרי החלב הישראלי מראים על עלייה של כ-290% בין השנים 2000 ל-2005. רק בשנה האחרונה, עלה ייצוא מוצרי חלב ישראלים ב-279%, זאת על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
לדבריו, על-פי הערכות של מועצת החלב ניתן להגדיל אף יותר את הייצוא בשנים הקרובות.
בין הצעדים השיווקיים שמקיימת מועצת החלב בארה"ב: השתתפות בתערוכות מזון עם מגוון גבינות מובחרות, מתן חסות, כיבוד של גבינות מובחרות לוועידות הארגונים היהודיים בעולם ועוד. השנה התקיים סיורי עיתונאי מזון מחו"ל במחלבות בארץ.
בכל הפעילויות השיווקיות שמתקיימות בעולם מועצת החלב מציגה מגשים מלאים כל טוב- תנובת הרפתות והדירים הישראלים: מוצרי חלב, גבינות קשות, גבינות לבנות, גבינות פטה ממגוון המחלבות הישראליות. מוצרי החלב הישראלים נתפסים על-ידי הצרכן האמריקני כנקיים במיוחד ושייכים לקטגוריית הבריאות. טרנד האוכל "הבריא והנקי" (healthy&clean) מגביר את הביקוש למוצרים כשרים.
דרורי מסר, כי מחקרים שערכה מועצת החלב מעלים שבשוק העולמי יש ביקוש רב למוצרי חלב כשרים המצטיינים בטעם, איכות ובמגוון המאפיין את המוצרים הישראלים. "המגדלים והמחלבות בישראל מייצרים את החלב הטעים והאיכותי בעולם. המחלבות מייצרות ממנו מגוון אדיר של מוצרים, חלקם ייחודיים מאוד. ההקפדה שלנו על כשרות ידועה. זה אך טבעי לחבר בין הנתונים הקיימים ולהציג יתרון יחסי גדול בשוק הכשר העולמי".
עוד הוא אומר, כי "מחקרים שביצענו מוכיחים שיש כאן פוטנציאל של כמאה מיליון דולר ייצוא של גבינות ומוצרי חלב מובחרים. לאחר שנחדור לשוק הכשר, ננסה לפנות גם לשוק הפרימיום הכללי ולהציע לצרכן העולמי מהמבחר של הגבינות ומוצרי החלב הייחודיים שלנו".