רשויות החוק בצרפת הודיעו על פתיחתה של חקירה רשמית כנגד הנרי פרייר, מנהלה לשעבר של תוכנית הקונקורד, בשאלת אחריותו להתרסקות מטוס הנוסעים העל-קולי לפני כחמש שנים.
הטרגדיה הנוראה, אשר גרמה למותם של 113 בני אדם, התרחשה שניות ספורות לאחר המראת המטוס משדה התעופה שארל דה-גול בפריז, בסוף חודש יולי שנת 2000. ללא כל התרעה מוקדמת החל גוף המטוס לעלות בלהבות, ותוך פחות מדקה התרסק אל הקרקע, כאשר כל 109 נוסעיו, וכן 4 אזרחים שגרו בסמוך, נהרגו במקום.
פרייר עצמו החל את דרכו בפרויקט כמהנדס ראשי בשנת 1969, וכמנהל הפרויקט כולו החל משנת 1980 ועד ראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת.
הוא אחד מארבעה בכירים לשעבר של חברת התעופה הצרפתית Aerospatiale, המהווה כיום חלק מתאגיד האווירונאוטיקה האירופי להגנה ולחלל, אשר זומנו לחקירה רישמית בידי שופט-חוקר צרפתי בחשד לאחריותם בעבירות של הריגה וגרימת מוות ברשלנות.
בנוסף, נמצאים תחת חקירת הרשויות גם שלושה בכירים של סוכנות התעופה האזרחית בצרפת.
מיד לאחר ההתרסקות, פתחו רשויות החקירה והתביעה בצרפת בשתי בדיקות נפרדות של סיבות התאונה. שני הדוחות הגיעו למסקנה דומה, על-פיה חלק מתכתי שנפל ממטוס של חברת התעופה "קונטיננטל" טרם המראת הקונקורד, פגע בצמיגו של המטוס העל-קולי, והוא התפוצץ ונקרע לגזרים. אחת מרצועות הגומי, אשר התעופפו לעבר גוף המטוס, היכתה במיכל הדלק, דבר שגרם לסדק קטן, אשר מאוחר יותר הביא להתפוצצות המטוס כולו באוויר.
במרס השנה, נפתחה חקירה פלילית כנגד חברת "קונטיננטל", באשמת הריגה וגרימת נזקים גופניים ברשלנות. הטיעון המרכזי היה, כי חברת התעופה הפרה את תקנות הבטיחות האמריקניות, כאשר התקינה חלקי טיטניום מסיביים, במקומות בהם אמורים להיות מותקנים חלקי אלומיניום רכים יותר.
במקביל, נתגלו גם פגמים חמורים במבנה התיכנוני של מכלי הדלק בקונקורד, אשר חסרו מערכת בטיחות אמינה כנגד מכות ופגיעות חיצוניות. חודשים ספורים לאחר התאונה שב המטוס המפורסם לטיסות סדירות בקו ארה"ב-אנגליה, אך מסקנות ועדות החקירה בדבר הכשלים הבסיסיים בתיכנונו ההנדסי, הביאו לקירקועו הסופי במהלך שנת 2003.