|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

פרץ - 42.35%; פרס - 39.96%; בן-אליעזר - 16.82%

פרץ: אפעל להוצאת העבודה מהממשלה

פרץ, בנאום הניצחון: פרס, אנחנו אוהבים אותך אני באמת זקוק לך. אני באמת רוצה אותך לידי ננהיג מהפיכה חדשה קורא לשרי העבודה: "תנו לי אשראי"
10/11/2005  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מהפך בעבודה   |   תגובות
טילפן ובירך את פרץ

יואב יצחק
דרמה בעבודה: עמיר פרץ ניצח

   ענבל אביב
פרץ: אמשיך את דרכו של רבין

   ענבל אביב, הדר פרבר
שרון: עכשיו יש לליכוד ולעבודה מנהיגים שכנים

לאחר לילה ארוך ומתוח ורב תהפוכות, אירע המהפך האמיתי. ועדת הבחירות הכריזה: יושב-ראש ההסתדרות, עמיר פרץ, ניצח בבחירות לראשות מפלגת העבודה. השר שמעון פרס הפסיד בבחירות, והוא מעתה מס' 2 במפלגה. על-פי התוצאות, פרץ קיבל 42.35% מקולות מתפקדי העבודה שהשתתפו בבחירות; פרס - 39.96%; בן-אליעזר - 16.82%.

[התוצאות המלאות, ראו ידיעה נפרדת]

שר התשתיות, ח"כ בנימין בן-אליעזר, שהפסיד, התקשר אל פרץ ובירכו על הניצחון. טלפון מפרס טרם הגיע. ככל הידוע, אנשיו של פרס, שטרם השלימו עם המפלה ובודקים האם יש מקום למערכה משפטית כדי להפוך את התוצאות, הם שמעכבים את פניית פרס לפרץ. מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, הודיע הבוקר כי הטענות שהועלו נבדקו, ולא נמצא בהן ממש. הוא הציע למועמדים להימנע עתה ממערכה משפטית, שרק תדרום נזק למפלגת העבודה.

מייד לאחר פרסום התוצאות על-ידי מזכ"ל העבודה, איתן כבל, ולאחר דברים שאמר יו"ר סיעת העבודה, אפרים סנה, הוזמן עמיר פרץ לבימה כדי לשאת את נאום הניצחון. פרץ הודה לכבל על הליך הבחירות הדמוקרטי שהוביל. כבל "הוכיח שרוממות הדמוקרטיה איננה רק בפיו. רוממות הדמוקרטיה היא גם במעשיו", אמר.

כפי שהתחייב, ומראש, הודיע פרץ כי הוא יפעל להוצאת העבודה מהממשלה. בנאומו אמר: "אודיע לראש הממשלה כי אנחנו רוצים להיפרד. אנחנו רוצים להיפרד, לא מתוך איזו שהיא הרפתקאה. אנחנו רוצים להיפרד מתוך אחריות לדמוקרטיה הישראלית, לעתידה של מדינת ישראל, בווודאי מתוך רצון להפוך את מפלגת העבודה לאלטרנטיבה שהולכת לכבוש את השלטון בבבחירות הבאות". בראיון לרשת ב' אמר פרץ הבוקר, כי הוא מתכוון לקיים שיחות, מהר ככל האפשר, עם השרים, ולשכנע אותם לפרוש מהממשלה. לדבריו, הוא יפנה אליהם ויבקש, כמו שאמר ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול: "תנו לי אשראי"; אני הוא שצריך להוביל את העבודה בבחירות".

בנאומו קרא פרץ לפרס להישאר בעבודה ולסייע בשיקומה והובלתה לכיבוש השלטון. אנחנו אוהבים אותך, אמר. פרץ הודיע, כאמור, רשמית ופומבית, כי יפעל מעתה להוצאת מפלגת העבודה מהקואליציה ומהממשלה, ומייד עם הודעתו גרר תגובות מצד בכירים ממפלגות אחרות, בהם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער. הנה חלק מהדברים שאמר פרץ, בנאומו (ציטוט):

חברות, חברים.

"מזכ"ל העבודה, איתן כבל, הוכיח שרוממות הדמוקרטיה איננה רק בפיו. רוממות הדמוקרטיה היא גם במעשיו. הוא הפך את מפלגת העבודה למפלגה דמוקרטית ראויה לשמה.

"אני רוצה להתנצל בפני כל החברות והחברים. אני לא הכנתי נאום ניצחון. אני לא הכנתי, זו האמת. צריך להודות. לא הכנתי נאום ניצחון. ואני רוצה קודם כל לפנות לכל מי שנמצא כאן. אתה שבאתם לכאן בספונטאניות, ביום הזה, בבוקר הזה. אתם לקחתם על עצמכם אחריות כדי שנממש את כל מה שאמרנו.

"הצעד הראשון במימוש האחריות הוא הצורך של כל אחד מכם לגלות איפוק. להביט לכל חבר וחבר בפניו בתחושה של שיתוף. אין מחנות במפלגת העבודה. כולנו חזית אחת שרוצה להביא לבשורות למדינת ישראל. ואני פונה אליכם: אל יתייהר ליבכם. אל תגביהו מצח על איש. להיפך. תנמיכו. כי אנחנו תמיד אמרנו שאנחנו יודעים לדבר אל אנשים. אז קודם כל, אנחנו נוכיח שאנחנו יודעים לעשות זאת מבית. זה המבחן העומד בפנינו, והוא לעיתים יותר מסובך מהמאבק בחוץ".

פרץ פונה לפרס

פרץ פנה בהתרגשות רבה אל פרס, והזמינו לעמוד לצידו בהנהגת המפלגה. "אני רוצה לפנות מכאן למורי, לאחד האנשים שיש לנו במדינת ישראל, חברנו, איש שאנחנו אוהבים בכל ליבנו, חברנו שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה. אני יודע שזו שעה פוליטית קשה, אבל, זו באמת. יכולה להיות השעה החשובה ביותר למען מדינת ישראל. כי שמעון, בניגוד לאחרים שפנו אליך בעבר, אני באמת זקוק לך. אני באמת רוצה אותך לידי. אני באמת רוצה לדעת שאתה שם כשאני אבקש עיצה. ואם קשה לך לעשות זאת, אולי, אולי יש בהחלט מספיק סיבות טובות ואני לא חושב שיש טעם לעסוק בהן, אז אני פונה אליך שמעון, אם לא למעני תעשה זאת, תעשה זאת למען המפלגה, ואם לא למען המפלגה, תעשה זאת למען המדינה. למען ילדנו שרוצים לחיות במדינת ישראל. כולנו רוצים לקבוע את עתידה.

נקיים צוואתו של רבין

"אנחנו נמצאים בבוקרו של יום, שבן היתר נלך כולנו, היום, בשעה שנקבע, להתייחד עם מנהיגנו הדגול שנרצח. עשר שנים לרצח המתועב הזה שבוצע במדינת ישראל. רצח שקטל אדם, מיוחד במינו. אבל רצח שניסה לקטוע דרך. נעלה לקברו של יצחק רבין. לא ניתן שיהרגו את דרכך. לא ניתן שיהרגו את השלום. לא ניתן בשום אופן שמישהו יישכח. עשר שנים לרצח - זה הזמן להזכיר לכולם את הצוואה של רבין".

פרץ פונה אני פונה שוב, בנאומו, לשמעון פרס:

"ידעת, יצחק ואתה, שעות מאוד קשות ופוליטיות. אני הייתי שם. וידעתם לראות את מדינת ישראל, ולמרות הרגעים הקשים נתתם יד אחת לשני, גם אם לעיתים היתה יד קפוצה. אבל, עם ישראל, מדינת ישראל, ראו את היד הזו כיד שמסמנת אחריות, התעלות. ואני פונה אליך גם היום, בשם הצוואה הגדולה, בשם הדרך שאתה הובלת אחרי הירצחו של יצחק רבין. אל תשאיר אותנו לבד, שמעון. תהיה איתנו, אנחנו אוהבים אותך ורוצים אותך שתמשיך להוביל יחד איתנו את המחנה הגדול שמחכה לבשורה החדשה".

ננהיג מהפיכה חדשה

פרץ קורא לכל מנהיגי מפלגת העבודה להתאחד לטובת העם והמדינה. "אני רוצה לפנות לכל מנהיגי מפלגת העבודה", אמר. "חברות, חברים, חברי הכנסת. השרים. תאמינו לי, אני יש לי די זמן וניסיון בכנסת. ואני אומר לכם, אין בשום סיעה בבית, אין בשום סיעה בכנסת, ריכוז של כל כך הרבה איכות אנושית, כל כך הרבה אנשים טובים, של כל כך הרבה אנשים ראויים, ואין שום סיבה שכשאנחנו מביטים קדימה, אנחנו אומרים לעצמנו שחלילה שלא לפתוח את הדלתות בפני אנשים חדשים. בשום פנים ואופן לא".

פרץ הדגיש, כי בכוונתו להנהיג "מהפיכה החדשה". אני פונה לכולם, אמר. "אחד אחד. יש לי כוונה לתאם פגישות עם כולם. יש לי כוונה לשמור. אני רואה בתפיסת העולם הקולקטיבית בכל נושא, כמפתח להצלחה. וקולקטיביות מחשבתית, קולקטיביות של יצירה, קולקטיביות של רעיונות. זה הרי המתכון הטוב ביותר לייצר את הרעיונות הטובים ביותר, וללכת קדימה. אני אינני חושב שהחוכמה שייכת למישהו אחד. אבל אני מאמין שאם תיתנו לי הזדמנות, אני אוכל להפיק את החוכמה של כל אחד מכם, ולהפוך אותה לדרך מנצחת. כי יש לנו משימה גדולה יותר".

"איש לא יתן לנו קרדיט, אם נבוא בעוד כמה שנים ולא נצליח לרפא את הפצעים. מצפים מאיתנו שנציב דרך לרפא את החברה הישראלית. מחלות שיצר הליכוד בימי שלטונו. היום, בבוקר הזה, מפציעות להן התקוות. מפציעות להן, אף שהלילה הולך ולנעלם לו. אני אומר לכם. הלילה יפציעו התקוות. כבר הרגע הזה, בבוקר הזה, מיליוני אזרחים שקמים קמים ומביטים למחזה, יודעים שהולכים לתקוות גדולות. אם נעביר את המסר שלנו היום באופן הכי חד והכי נחרץ, הלילה יהיה הלילה של חלומות, של אזרחים שכבר חשבו שאין להם חלק בישראל".

נילחם למען החלשים

בנאומו מדגיש פרץ, כי בכוונתו להילחם למען החלשים במדינה. "יש כמעט מיליון וחצי אזרחים שחיים מתחת לקו העוני", אמר. "יש מאות אלפי ילדים שאיבדו את תחושת השייכות שלהם למדינה. יש מאות אלפי קשישים שלא מבינים למה המדינה שלהם משפילה אותם. שהרי הם נתנו כל מה שהיה להם למדינת ישראל. ויש אוכלוסיות רבות מעדות שונות. וכפי שהבטחנו, אנחנו, ברגע הזה, אני מודע, קבל עם ועדה, לכל מי שרוצה לחיות במדינת ישראל, הרגע הזה הוא רגע קבורתו של השד העדתי בישרלא. ברגע הזה, כל מי שנמצא יחד איתנו יוכל לעשות תנועה. כולם מצפים, בואו נעשה ביחד תנועה של מושכים את השד העדתי. אם יש אוייב, יש יריב, של החברה; אם יש מי שעוצר את הסיכוי לעשות מהפך במדינת ישראל, מהפך חברתי, הוא השד העדתי. הוא היריב שלנו. הוא היריב של ממשלות שמתעמרות בישראל.

פרץ קורא לעולים החדשים להצטרף למפלגת העבודה. "בואו למפלגת העבודה. זה הבית האמיתי שלכם. כולכם אנשים עובדים. כולכים רוצים להתפרנס בכבוד. בואו למפלגת העבודה". בהתייחסו לרמת השכר במשק, אמר: "אנחנו רוצים להציב בראש סדר העדיפיות שלנו את הדרישה להעלות את שכר המינימום. צריכים להכריז על יום עצמאות לאותם עולים חדשים העובדים בחברות כוח אדם.

"הליכוד הפקיר אותם"

פרץ מזמין את העולים החדשים ואת הערבים, וגם את הדרוזים, להצטרף לתנועת העבודה. לדבריו, רק מאבק על ערך האדם יוביל לחברה צודקת וטובה יותר, ואת זאת יודעים היטב, לדבריו, גם הליכודניקים. "הלילה, שעבר עלינו, הוא לילה שבו הרבה מאות אלפי ליכודניקים יודעים, שלא הם, לא הם, לא הליכודניקים עוזבים את הליכוד. הליכוד עזב אותם מזמן. הליכוד הפקיר אותם. הליכוד השפיל אותם. הליכוד גזר עליהם גזירות שלא בצדק, ויצר פערים חברתיים שמסכנים את עתידה של מדינת ישראל. אני אומר, זאת ההזדמנות שלנו. אנחנו באמת מתכוונים להקים מפלגה סוציאל-דמוקרטית. למה קוראים לה סוציאל-דמוקרטית? כי אנחנו גם מפלגה של שלום. אני רוצה לקבוע כאן, מהו מעגל החיים החדש שאנחנו כאן מתכוונים להילחם, גם במפלגת העבודה, ולהציע אותו לעם ישראל. מעגל זה מורכב מכך שיש כלכלה. ואני מודיע כאן, כלכלה חופשית, שאיש לא ינסה לשבש - לרגע לא את כוונותי ולא את תפיסותי. אני מודיע: כלכלה חופשית כן, שוק חופשי כן, אבל, שוק חופשי שמייצר שוק עבדים, בשום פנים ואופן לא. תחרות כן. תחרות טובה לישראל. אבל תחרות שהופכת לג'ונגל ורומסת אזרחים רבים, זה לא. והנה אני אומר לכם מהו מעגל החיים, שתרוצו מבית לבית. כלכלה בשירות האדם. אדם, בשירות השלום. שלום בשירות הכלכלה וחוזר חלילה. הם מזינים אחד את השני. השלום יצמיח את הכלכלה. הכלכלה, תשרת את האדם. זה יהיה מעגל חיים שלנו, שנע לו ונע לו, והופך למעגל של פתקאות אמת, בקלפיות, שאליהם אנחנו רוצים להגיע".

פרץ פנה שוב, בסוף דבריו, לערביי ישראל. "אני רוצה ראשית לפנות לערביי ישראל ולומר להם. אני רואה מבחן חשוב בכך שאתם תראו במפלגת העבודה בית. אני ידע שיש בליבכם על מפלגת העבודה. אבל, כמו שאחרים יצטרכו להתגבר על משקעים, אני פונה לקהילות השונות, לעובדים בישראל, לגמלאים בישראל, לאמהות החד-הוריות... המהפך החברתי יהיה מהפך חברתי, שהרכבת החברתית שלנו תיסע לשלום. כי האחריות שלנו במדינה הזו היא גם לעשות שלום שיבטיח את עתידה של מדינת ישראל. אני רוצה לפנות לקבוצה מהחשובות ביותר בשדרה המרכזית של תנועתה עבודה. אני רוצה לפנות אליכם, אחי ואחיותי, מהתנועות המיישבות, קיבוצים ומושבים, אני רוצה לפנות אליכם. בואו איתי".

תאריך:  10/11/2005   |   עודכן:  10/11/2005
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרופה הניתנת לעיתים קרובות לילדים עם הפרעת קשב וריכוז יכולה לעזור לחלק מהילדים האוטיסטים הסובלים מתסמינים דומים, כך בישרו חוקרים השבוע.
10/11/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
במטרה ליצור תשתית תנועתית מתאימה לציר הכניסה המרכזי אל לב תל אביב וכדי להתמודד עם עומסי התנועה הצפויים, בעקבות פיתוחו של אזור דרום הקריה, רחוב קפלן - עובר שדרוג ושינוי.
10/11/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
האם למהומות בצרפת השפעה גם על המתרחש בירושלים?
09/11/2005  |  שלומי דיאז  |   חדשות
היום לפני 22 שנה, ב-10 בנובמבר, 1983, נוצר וירוס המחשב הראשון.
09/11/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
שלושה מטעני נפץ התפוצצו סמוך לשעה 21:00 (ד', 9.11.05) בשלושה בתי מלון שונים בעמאן, בירת ירדן: בבתי המלון "רדיסון", "גרנד הייאט" ו"דייז אין". מהפיצוצים נהרגו לפחות 57 בני אדם ונפצעו לפחות 300 אחרים. אחד הפיצוצים התרחש בעיצומה של חתונה שהתקיימה במלון.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il