לא רק המזון מהיר בפיצריות, אלא גם הקצב בו נסגרות הפיצריות ברחבי הארץ מהיר לא פחות. מסקירה שערכה חברת CIA - קרדיט אינפורמיישן אסוסייאשן מקבוצת גאון שוקי הון, עבור מט"י ירושלים, עולה, כי אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מיום הקמתה.
נתון זה מפתיע על-רקע העובדה כי הפיצה היא אחד מהמזונות המהירים הפופולאריים ביותר: 15% מהישראלים קונים לפחות פיצה אחת בשבוע.
מהסקירה שערכה CIA, המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי, עולה, כי בארץ פועלות כיום כ- 1,200 פיצריות המגלגלות כ- 270 מיליון ש"ח בשנה. שוק הפיצות הקפואות נאמד בכ- 130 מיליון ש"ח נוספים. מתוך סך הפיצריות, היקף הפעילות של הפיצריות השכונתיות נאמד בכ- 95 מיליון ש"ח. היקף הפעילות של הפיצריות הממותגות, השייכות לרשתות ארציות או בינלאומיות, נאמד בכ- 175 מיליון ש"ח.
איך אתם אוהבים את הפיצה שלכם?
מנתוני CIA עולה, כי הישראלים אוהבים מזון מהיר: כ- 80% מהגברים אוכלים מזון מהיר, ומעדיפים המבורגרים ופיצות, בעוד כ-70% מהנשים אוכלות מזון מהיר, אך רובן מעדיפות מזון מהיר בתחום "הבריאות" בדומה לסלטים ומזון צמחוני. כ- 85% מהישראלים חובבי תעשיית המזון המהיר, אוכלים פיצות לעיתים קרובות. 55% רוכשים פיצות מוכנות, ומתוכם, 27% רוכשים פיצה לפחות פעם אחת בשבוע. 38% מעדיפים פיצות עם תוספות, 19% מעדיפים פיצות אישיות קטנות ו- 7% מעדיפים פיצה לייט.
עוד מעלה הסקר, כי הישראלים אוהבים שהפיצה תגיע אליהם הביתה או למשרד: 60% מהפיצות הנמכרות בפיצריות הן באמצעות משלוחים.
מהסקירה עולה כי 27% מהפיצריות ממוקמות בת"א רבתי, 15% בצפון הארץ, 14% בחיפה ו- 11% בירושלים.
כלכלני CIA מתריעים, כי ענף הפיצריות נחשב כבר שנים למקור בלתי נדלה של הפסדים. רמת הסיכון בהקמת פיצריות שכונתיות גבוהה מאוד, היות וחסמי הכניסה של הפיצריות נמוכים מאוד. ב-CIA אומרים, כי על-מנת לפתוח פיצרייה יש צורך בכ- 50 אלף ש"ח ובשני עובדים בלבד. זו הסיבה להיקף הגדול של פתיחת פיצריות בארץ. גם המרכיבים בהכנת הפיצה זולים מאוד והמרכיב היחידי המייקר את תהליך הייצור הוא הגבינה.
גם לרשתות הפיצה נתוני פתיחה וסגירה גבוהים, אך לרוב סגירת סניף מתבצעת כאשר הסניף אינו רווחי, וסגירתו מועילה למחזור הכולל של הרשת.