|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

המפרסמים הגדולים: שטראוס עלית, פרטנר וסלקום

כך על-פי סיכום השנה בפרסום של חברת יפעת זינוק של 62% בפרסום באינטרנט ל-42 מיליון ש"ח וירידה של 11% בפרסום בערוץ 2 ל-198 מיליון ש"ח
15/01/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: שי פאוזנר  |  

דירוגי המפרסמים והפרסומאים בשנת 2005 הוצגו היום בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים על-ידי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מוסר, כי את השנה אפיינו מספר מגמות בולטות: שטראוס-עלית ממשיכה לשמור על המקום הראשון בטבלת המפרסמים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-16 מיליון דולר, אולם בפער קטן יותר בצורה משמעותית לעומת השנה שעברה, שהייתה שנת המיזוג של הקונצרן. הקטגוריה שבה השקיעה החברה את עיקר הפרסום ממשיכה להיות "מוצרי חלב", ודנונה שומר על הבכורה כמותג המושקע ביותר.

סלקום ופרטנר חולקות את המקום השני והשלישי. מבין השתיים, סלקום היא זו המצמצמת השנה במעט את תקציב הפרסום שלה, למרות השקת סלקום IMODE באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון.

יוניליוור, שהתמקמה במחצית הראשונה של שנת 2005 במקום הראשון בצוותא עם שטראוס-עלית, סוגרת את השנה במקום החמישי עד שביעי עם גידול של כ-20% בתקציב הפרסום שלה ופרסום בולט למותג "קליק", באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ולדיאדורנט AXE, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן.

עולה חדשה לטבלת 20 המפרסמים הגדולים, היא כלמוביל, יבואנית מרצדס ויונדאי, עם הוצאה לפרסום של כ-2.1 מיליון דולר לדגמים הפרטיים של מרצדס, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. כלמוביל מחליפה השנה בטבלה את סנו, שלא נכללת ב-20 המובילים.


גם השנה מוציאה יפעת בקרת פרסום את דירוגי ענף הפרסום במחירים ריאלים המקורבים למחירי אמת, תוך כדי שהיא מצליבה בין מסד הנתונים שלה, הנשען על מחירי מחירון, ובין ההוצאה לפרסום לשנת 2005. כמו כן, מכיוון שבמעבר למחירים ריאלים נוצרו מצבים של הפרשים קטנים בהשקעה בפרסום, הוחלט ביפעת בקרת פרסום לאחד לקבוצה אחת, במידה וההוצאה הריאלית לפרסום של שני גופים או קטגוריות מאד קרובה. לדוגמא, תתי הענפים סרטים וכבלים/לווין שהוציאו שניהם בפרסום בקירוב 18.6 מיליון דולר במחירים ריאלים. מכיוון שההוצאה לפרסום שלהם הייתה קרובה מאוד, שובצו יחדיו במקום שש ושבע, ללא הכרעה מובהקת לגבי מקומם.


מותגים - סלקום ופרטנר ממשיכות להוביל את טבלת המותגים גם בשנת 2005. רשת אייס הממוקמת השנה במקומות 10-11 מבטאת גידול של כ-50 אחוזים בהוצאה לפרסום שלה משנת 2004 עם הוצאה לפרסום של כ-4.5 מיליון דולר שרובם המוחלט בעיתונות באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

יש לשים לב כי השנה נכנסו לרשימת 20 המותגים המובילים, 6 מותגים שבשנה שעברה לא נכללו בה: ביטוח ישיר, בזק, נוקיה, AIG, תמי 4 ואל על.

תתי ענפים - תת ענף "רשתות שיווק" כובש את המקום הראשון בטבלת תתי הענפים תוך שהוא מנשל את קטגוריית הסלולר מהמקום הראשון אותו איישה בשנים האחרונות; ומגדיל את ההוצאה לפרסום שלו בכ- 22%. ניתן לראות כי לקריסת קלאב מרקט לא היה אפקט משמעותי על הקטגוריה ולמעט חודשיים בהם הפרסום של קלאב מרקט כמעט ופסק, פרסמה הרשת כרגיל גם באמצעות הנאמנים.

המפרסמת הבולטת בקטגוריית רשתות השיווק היא שופרסל התופסת נפח פרסומי מרשים של כ-20% מכלל הפרסום, עם פרסום בולט לשופרסל דיל תחת הסלוגן "הכסף שלך קונה יותר" באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO. יעקובי מוסיף כי בשנת 2005 פורסמו 72 מותגים בקטגוריה לעומת 60 בשנת 2004. שופרסל דיל שנפתח בשנת 2005 הוסיף נפח פרסום בולט שלא בא על חשבון פרסום רשת שופרסל, אלא בנוסף.

תת ענף בולט נוסף השנה הוא "ביטוח רכב" שלא נכלל בשנה שעברה ב-20 הקטגוריות המובילות והשנה שובץ במקום ה-12 עם גידול ריאלי בהוצאה לפרסום של כ-39%. המותג עם הצמיחה הפרסומית הגדולה ביותר בקטגוריה הוא AIG שגדל בכ-85% עם פרסום בולט למבצע "דלק בהנחה לכל החיים בתחנות סונול" באמצעות משרד הפרסום זרמון גולדמן. קטגוריה נוספת שעולה השנה היא "קרנות". דומה, כי מתכנני רפורמת בכר הפכו בלא משים ליקירי המדיה שכן עקב השינוי בתקנות, חל גידול של 49% בהוצאה לפרסום של קטגוריה זו שהתמקמה השנה במקום ה-16-18 לאחר שבשנה שעברה לא נכללה בה כלל.

המותג הבולט בפרסום בקטגוריה זו הוא לאומי פיא באמצעות משרד הפרסום אריאלי פובליסיס ואילו במקום השני ממוקמת מיטב שהכפילה (!) את תקציב הפרסום שלה לכ-1.3 מיליון דולר באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון.

המדיה - המאזן משתנה - מגמת הירידה בהוצאות לפרסום אשר החלה בשנת 2000 נעצרה כבר בשנת 2004 ומגמת העלייה ממשיכה גם ב 2005. עם זאת הגידול הצנוע של 2.7% בהוצאות לפרסום אינו מדביק את גידול הצמיחה במשק כולו – 5.2% ומהווה למעשית מחצית ממנו.

על-פי הנתונים של יפעת: השנה נרשמה ירידה של 11% בהוצאה לפרסום בערוץ 2 לרמה של 198 מיליון ש"ח. בערוץ 10% נרשמה עלייה ל- 51 מיליון ש"ח. בסכף הכל נרשמה ירידה של 3% בהוצאה לפרסום בטלוויזיה ל- 265 מיליון ש"ח. בהוצאה לפרסום בעיתונות דווקא נרשמה עלייה של 2% ל- 402 מיליון ש"ח. ברדיו נרשמה ירידה של 2% ל- 50 מיליון ש"ח בשילוט, החוצות עלייה בולטת של 21% ל- 40 מיליון ש"ח ובהוצאה לפרסום באנינטרנט נרשמה כצפוי, העלייה בגדולה ביותר - 62% לרמה של 42 מיליון ש"ח.

משרדי פרסום - משרד הפרסום מקאן אריקסון מוביל גם השנה את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-86 מיליון דולר כשהמפרסמים הבולטים שלו הם סלקום ו-YES .באומן בר ריבנאי שומר על כוחו במקום השני עם הקף פרסום דומה לזה שבשנת 2004. המפרסמים הבולטים של המשרד הם סופר פארם ופלאפון.

שלמור אבנון עמיחי ואדלר חומסקי & ורשבסקי, שומרים על המקומות השלישי והרביעי אך עם ירידה מסוימת בהוצאה שלהם לפרסום השנה לעומת שנת 2004: שלמור אבנון עמיחי ירד בהיקף בשל הקטנת תקציבי הפרסום של שטראוס עלית ו-HOT ואילו אדלר חומסקי וורשבסקי ירד בהיקף בשל הקטנת תקציב פלאפון (ESC) וחברת החשמל.

אחד המשרדים שהפגינו צמיחה השנה היה אריאלי פובליסיס עם גידול ריאלי של כ-30% ועליה מהמקום העשירי בשנת 2004 אל המקום השביעי השנה. המשרד צמח בשל גידול בפרסום לאומי קארד, ביסלי אסם, לאומי פיא, תדיראן CARRIER, BIG BOX ועוד. קבוצת דחף יורדת אל המקום השבעה עשר עד תשעה עשר השנה בשל ירידה בפרסום קוקה קולה ודיאט קולה ובעיקר בגלל הפחתה ניכרת בחלק היחסי במערך הפרסום של סרטי גלובוס גרופ.

מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי: "תגלית השנה" בטבלת משרדי הפרסום הוא ללא ספק משרד הפרסום ברוקנר נטע הסוגר את טבלת 20 המשרדים בה הוא מתמקם לראשונה, ומפגין גידול של עשרות אחוזים. המשרד מפרסם השנה את דן דיזיין, DELL, יקבי רמת הגולן, אבן קיסר ועוד.

תאריך:  15/01/2006   |   עודכן:  15/01/2006
שי פאוזנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפעל רשף, מפעל המרעומים היחידי בישראל, נמצא בסכנת סגירה בשל החלטה של משרד הביטחון. המפעל עשוי להיסגר ולהוסיף 40 מובטלים נוספים לשדרות בה הוא ממוקם. המפעל מייצר מרעומים למשרד הביטחון ולייצוא.
15/01/2006  |  שי פאוזנר  |   חדשות
שמואל (סמו) פדרמן מבעלי ומייסדי רשת מלונות דן הלך לעולמו. פדרמן (89) היה לישראלי הראשון אשר נבחר בשנת 1988 לנשיא התאחדות המלונות הבינלאומית. באותן השנים עדיין לא נחתמו הסכמי השלום עם ירדן והרשות הפלשתינית ועם זאת נבחר סמו פדרמן לתפקידו בתמיכתם של כל נציגי מדינות ערב.
15/01/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
סגן מפקד משטרת מחוז תל אביב, תת ניצב דני חן, הורה (יום א, 15.1.06) לחקור אירוע של דקירת עצור בתא המעצרים בבית המשפט בתל אביב. במקביל חוקרת המשטרה אם מדובר בסכסוך מיקרי בין עצורים או בניסיון לרצח.
15/01/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
משטרת עפולה עיכבה לחקירה (יום א, 15.1.06) זוג הורים בשנות ה-40 לחייהם מאזור העמקים, לאחר שבנם בן העשר התקשר למשטרה וסיפר כי אמו הכתה אותו וכלאה אותו בבית.
15/01/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
גלולת היום שאחרי אינה גורמת לקיום רב יותר של יחסי מין בלתי מוגנים או לירידה בשימוש באמצעי מניעה רגילים. כך עולה (יום א', 15.1.06) ממחקר שפורסם בכתב העת הרפואי "BMJ".
15/01/2006  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il