חברת יאנקי גרופ מעריכה, כי ילדים בגילי 8-12 יהיו קהל המטרה הבא של שוק הסלולר, וכי פלח שוק זה הוא בעל פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר.
כיום, בארה"ב טווח גילי 8-12 כולל 5.3 מיליון מנויים בסלולר המהווים 2.6% מכלל המנויים. בטווח גילים זה 27% הם בעלי מכשיר סלולרי, אחוז חדירה שהוא כמעט שליש מכלל הממוצע של תעשיית הסלולר לשנת 2005.
יאנקי גרופ צופה, כי טווח גילי 8-12 בשוק הסלולר יכפיל עצמו עד 2010, וכי למרות ששוק זה ימשיך לצמוח באופן מהותי במהלך חמש השנים הקרובות, מעט מאד ישתנה בהרכב המשתמשים בטווח הגילים המדובר.
בני 10-12 ימשיכו להיות דומיננטיים ולהוות כ-75% מפלח שוק זה, ואילו בני 8-9 ימשיכו עם אחוז חדירה נמוך, בשל דאגת ההורים לעניין השליטה בעלויות והחשש מחשיפת ילדיהם למכשירי הסלולר בגיל כה צעיר.
המשך הגידול בשוק הסלולר אצל ילדים בטווח גילי 8-12 נובע ממספר גורמים: הרוויה בשוק הסלולר דוחף את המפעילים לחפש שווקים בעלי אחוזי חדירה נמוכים. המפעילים הסלולריים מאמצים מיומנויות להתמקדות בפלחי שוק באופן ישיר, או דרך מפעיל וירטואלי, במטרה להתאים להם מכשירים, תוכניות ושירותים. הערכה, כי חל גידול באימוץ טכנולוגיות ושירותים חדשים בגילי 8-12, ככל שהשירותים הסלולריים הופכים לנפוצים בחברה.
מרינה אמורוסו, אנליסטית של יאנקי גרופ בתחום הסלולר בארה"ב: "על-מנת לממש את פוטנציאל הצמיחה של פלח שוק זה, על יצרניות המכשירים והמפעילים הסלולריים לשפר את גישתם לקהל היעד. מכשירים צריכים להיות 'קוליים' ולא מתוקים, והמפעילים צריכים ליצור חבילות משפחתיות שיהיו אטרקטיביות הן להורים והן לילדים".
כיום, האסטרטגיה של המפעילים הסלולריים כלפי פלח השוק של גילי 8-12 לא אפקטיבי, הפנייה לפלח זה מתבצעת דרך הוספת מכשיר סלולרי חינם נוסף לחבילה המשפחתית ותו לא. בכל מקרה
יש מעט מאד מכשירים מיוחדים, תוכניות ייחודיות או חבילות המותאמות לתת מענה לצורכיהם של ילדים בגילי 8-12.
יאנקי גרופ טוענת, כי כבר עכשיו ניתן למצוא מספר חברות אשר מכוונות את האסטרטגיה שלהן לפלח השוק של גילי 8-12, תוך ניסיון למציאת השילוב המנצח בין רצונות הילדים ופתרונות לדאגות ההורים.
שלי תשובה, שותף בטריגר-פורסייט, נציגת Yankee Group בישראל מוסיף, כי גם בישראל משקיעים המפעילים הסלולרים מאמץ ניכר בקרב שכבת בני הנוער ואף בשכבות גיל צעירות יותר.
למרות ששיעור החדירה הסלולרי בישראל גבוה מזה שבארה"ב, והפניה לקהל הצעיר כבר קיימת בישראל, הרי שניתן למצוא את המפעילים משקיעים מאמץ רב בניסיון לגייס לשורותיהם את המנוי בפעם הראשונה בחייו. המאמץ מתבטא הן בחבילות שירות (הטבות במסלולי משפחה וכדו'), והן בתכנים רלוונטיים לפלח זה.