אתר האינטרנט של יצרנית רכבי היוקרה BMW נכנס לרשימה השחורה של Google לאחר שהחברה נתפסה כשהיא מנסה להעלות את הפופולריות שלה במנוע החיפוש בדרכים מלאכותיות.
הפסילה דווחה על-ידי מספר בלוגרים (כותבי יומני-רשת) ולאחר-מכן אושרה על-ידי עובד בחברת Google עצמה, מאט קאטס, אשר קבע כי השיטות אשר בהן השתמשה BMW היוו הפרה של כללי מנוע החיפוש.
משמעות הסנקציה, הידועה בכינויה "עונש המוות של Google", היא כי חיפוש ב-Google של מונחים כמו "BMW" או "BMW גרמניה" לא ישיג לינק ישיר לאתר האינטרנט הגרמני של החברה, bmw.com.de.
בנוסף, ניקוד הפופולריות (PageRank) של האתר - אשר ניתן לכל אתר שנמצא באינדקס של Google על-פי הפופולריות שלו בקרב המחפשים - הוחזר לערך 0.
ככל שהניקוד של אתר מסוים גבוה יותר, כך סביר יותר שהוא יוצג בראש הדף הראשון של התוצאות במנוע החיפוש. אתרים מגבירים את הניקוד שלהם על-ידי קיומו של קישור אליהם באתרים אחרים בעלי ניקוד גבוה.
לחברות קטנות יותר, עונש שכזה עלול להיות הרסני מפני שאנשים המחפשים אחר מוצרים או שירותים כנראה יופנו למקורות אחרים.
בשביל חברת המכוניות, מונח החיפוש "BMW" עדיין יפנה את הגולשים לאתר האינטרנט העולמי של החברה, bmw.com, ולכל האתרים המקומיים שלה, כך שהצנזורה הינה בעיקר מעשה סמלי.
BMW מואשמת בכך שכללה באתרה "עמודי-דלת" אשר גורמים באופן מלאכותי למערכת הממוחשבת שיוצרת את האינדקס של Google באופן אוטומטי, להגביר את הניקוד של האתר, ולהפנות את החיפושים אליו.
התכסיס נקרה "אופטימיזציית מנוע-חיפוש" (SEO), ולמרות שרוב האתרים המקצועיים ישתמשו בשיטות SEO כדי לשפר את ניקוד החיפוש שלהם, חלק מהשיטות נחשבות ללא-אתיות. שיטות מפוקפקות אלו נמצאות בד"כ בשימוש אתרי הימורים ופורנוגרפיה.
במקרה של BMW, עמוד-הדלת הכיל את המילה "gebrauchtwagen" - "מכונית משומשת" בגרמנית - יותר מ-40 פעמים. עמוד הבית האמיתי, אשר אליו הופנו לכאורה החיפושים, הכיל את המילה פעמיים בלבד.
ההשלכות הן שחברת המכוניות ניסתה "לחטוף" את שאילתת החיפוש למכוניות BMW משומשות בגרמניה, והבטיחה שאנשים המחפשים מכוניות כאלו יופנו לאתר שלהם במקום, לדוגמא, לאתר מכירת מכוניות משומשות עצמאי.
טקטיקת עמוד-הדלת מפירה לחלוטין את החוקים של Google אשר קובעים כי "תוכן מטעה או מוליך-שולל... כמו עמודי-דלת ושיטות אחרות, יכול להביא להסרתו המוחלטת של אתר אינטרנט מהאינדקס".
BMW נחשבת לאחת החברות הגדולות והחשובות ביותר אשר נכנסה לרשימה השחורה של Google בהסטוריה.