מסיכום שנתי שמפרסם היום הקו הירוק עולה, כי 2,100 תלונות צרכנים העוסקות במזון מן החי התקבלו בשנה האחרונה בקו החם של אירגון "התג הירוק". מפילוח התלונות עולה, כי חלק גדול מהתלונות התקבלו בזמן משבר (כמו למשל, דיווח על הרעלות בתקשורת ובזמן משבר הדגים).
כ-400 תלונות נגעו למוצרים שפג תוקפם, למעלה מ-100 תלונות התקבלו כנגד איטליזים המכניסים לחנותם בשר לא מפוקח, כ-50 תלונות התקבלו כנגד איטליזים המעבירים מוצרי בשר ברכבים ללא קירור, ועשרות תלונות הגיעו נגד בעלי מסעדות ואולמי שמחות.
בנוסף לתלונות התקבלו למעלה מ-100 שאלות כלליות (לדוגמא: כמות המים המותרת בבשר, אכסנת דגים, בשר קפוא וטרי ורכישת ביצים ממקורות חשודים).
עשרת תלונות נקודתיות התקבלו בקו בנושא מסעדות ושרותי הסעדה, תלונות שהועברו לבדיקתם של הרופאים הווטרינריים של הרשויות שבדקו את התלונה. ד"ר ישראל גלס, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים, מסר כי הירידה במספר התלונות לעומת השנה שעברה מעודדת ונובעת כל הנראה מהגדלת הפיקוח של הרופאים הווטרינרים הרשותיים.
התג הירוק הינו הארגון הוטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי היצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק. "התג הירוק" שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות יצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו על-ידי משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים.
העיקרון המרכזי ב"תג הירוק", היא הסכמתם של כל המצטרפים, לקבל עליהם מרצון, את כללי הפיקוח המחמירים של ארגון "התג הירוק" ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של מומחי התג הירוק.