חברת וובסנס (WEBSENSE) הישראלית, הפועלת בתחום פיתוח ויישום אסטרטגיות שיווק בסביבת האינטרנט, הכריזה (א') על הקמתה של חברת אינטרנט חדשה, המיועדת לתת מענה מקצועי לגופי התיירות בארץ ובעולם. החברה החדשה, טרוולסנס (Travelsense), תאפשר לגופי התיירות להשתמש באינטרנט ככלי עסקי לכל דבר. זאת, בנוסף לאלמנטים חווייתיים שתפתח עבורן.
החברה החדשה תשתמש בניסיון הרב שצברה WEBSENSE ב-5 השנים האחרונות, ותפעל על בסיס Travelsense, הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה, הפועלת אצל 17 חברות תיירות. Travelsense תצטרף כחברת בת לקבוצת WEBSENSE.
מנתונים שפרסם לאחרונה מכון המחקר, מכון סמית עולה, כי השימוש באינטרנט, כדי לברר על יעדי חופשה והזמנות גדל משנה לשנה. בשנת 2005 עמד שיעור הרוכשים חבילות ומוצרי תיירות באמצעות האינטרנט על 16%, גידול של 100% לעומת שנת 2004.
עוד עולה מהמחקר, כי 38% מהנוסעים לחו"ל חיפשו מידע מקדים ברשת, 50% מהנופשים בישראל עשו כן, ומתוכם 12% ביצעו את העסקה באופן מקוון ברשת האינטרנט. ממחקר של ענקית התיירות WTTC עולה, כי בארה"ב לבדה, עומד ההיקף הכספי של פעילות התיירות על סך של 6.2 מיליארד דולר.
מנכ"ל WEBSENSE, קטי יופה: "לאור נתונים וניתוח פעילויות באתרים שכבר מנוהלים באמצעות פלטפורמת Travelsense, אנחנו צופים גידול משמעותי יותר בהיקפי הפעילות והרכישות באמצעות אתרים תיירותיים בשנים הקרובות".
ההחלטה ב-WEBSENSE להקים חברת בת שתתמחה בשירות לחברות מענף התיירות התקבלה בעקבות פניות רבות מצד גופים תיירותיים בחוץ לארץ, שזיהו את הבידול וההתמחות שמציעה פלטפורמת Travelsense.
בימים אלה מגייסת חברת WEBSENSE צוות מקצועי שיחבור לאנשי המקצוע הפועלים כבר שנים בחברה, במטרה לעמוד בסטנדרט וביעדים שהציבה לעצמה. בפעילות יושם דגש משמעותי על שיווק איכותי של אתרי התיירות ועל קידום מכירות אפקטיבי שלהם במנועי חיפוש ואינדקסים רלוונטיים. למהלכים אלה תהיה אחראית חברת-הבת Websense Media.