התאחדות המלונות בישראל הגישה לבג"צ בקשה להצטרף כמשיבה לעתירה שהגישה חברת אל על' כנגד ההחלטה לפתוח את קו התעופה ת"א-ניו-יורק לתחרות.
לטענת ההתאחדות: עיכוב ישום החלטת משרד התחבורה יביא השנה להפסד של כ-463 מיליון ש"ח למדינה, כתוצאה מחוסר מקום לתיירים במטוסים בקו ת"א-ניו-יורק.
לפני כשבועיים הגישה אל על עתירה לבג"צ, במסגרתה נטען, כי יש לבטל את החלטת שר התחבורה, אברהם הירשזון, לאפשר לחברת ישראייר להפעיל טיסות סדירות לניו-יורק, במקום טיסות השכר שהיא מפעילה כיום, ובכך להעניק לה מעמד של מוביל נקוב אשר תתחרה מול אל על בנתיב תעופה זה, זאת כחלק ממדיניות "השמיים הפתוחים".
בעתירתה טוענת אל-על, כי הנכס המרכזי שמכרה המדינה במסגרת הפרטתה של החברה היו קווי התעופה הסדירים לישראל וממנה. לטענת החברה, היא קיבלה הבטחה שלטונית שלא לפגוע בזכויותיה בקווי התעופה, הבטחה שמופרת על-ידי השר הירשזון.
עוד טוענת אל על, כי לא התקיימו הנסיבות "הקיצוניות והחריגות", אשר מאפשרות למדינה להשתחרר מהתחייבותה השלטונית ומבלי שתשלם לחברה פיצויים, אשר אף הם לא התקבלו במקרה זה.
במסגרת הבקשה, להצטרף כמשיבה כנגד עתירת אל על, טוענת התאחדות המלונות, כי עיכוב ההחלטה של שר התחבורה תביא לדחייה, או לביטול של הגעת עשרות אלפי תיירים מצפון אמריקה בשנה הקרובה לישראל, לאובדן הכנסות ולאובדן האפשרות לתוספת אלפי מקומות עבודה במלונות.
מנתונים שמפרסמת ההתאחדות עולה, כי 22% מהתיירים המגיעים לארץ מוצאם בצפון אמריקה, והם מהווים כ-30% מסך הכנסות תיירות החוץ של ישראל.
עוד מציינת ההתאחדות, כי כבר בשנת 2005 נדחו כ-40,000 תיירים שביקשו להגיע לישראל מצפון אמריקה, בגלל חוסר מקום על המטוסים בקו, דבר שהוביל לאובדן הכנסה של 110 מיליון ש"ח למלונות ולאובדן הכנסה של של 370 מיליון ש"ח למשק הישראלי.
בא כוחה של ההתאחדות, עו"ד שלמה בכור, מציין, כי קיים קשר ישיר בין כמות התיירים הנכנסים לישראל לבין תפוסת החדרים במלונות, דבר שהופך את התאחדות המלונות לגוף שקשור לנושא המועלה בעתירה.
טרם התקבלה החלטת בג"צ בעניין.