|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

מעל מחצית הציבור: שירות משרדי הממשלה לא טוב

כך בסקר של המועצה לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי שמתקיים היום 77% מהצרכנים: קיים סיכון כספי לשלם עבור מוצר שטרם סופק 45%: רמת שירות בתי העסק סבירה 47%: בשנים האחרונות השירות השתפר כמחצית הציבור: התייחסות מפלגות לקידום הצרכנות תכלל בשיקולים בבחירת מפלגה
15/03/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: עינב רוזיליו  |  

77% בקרב הצרכנים בישראל סבורים כי קיים סיכון שלא יקבלו מוצר שרכשו במקרים שבהם שילמו עבור המוצר לפני המועד שנקבע לאספקה, לעומת 17% בלבד שחושבים כי לא קיים חשש כזה.

נתון חמור זה עולה מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי שחל היום. פירוט הנתונים מורה כי 26% מאלו החוששים לקבלת המוצר סבורים כי מדובר בסיכון גבוה, 35% ציינו חשש בינוני, 17% ציינו חשש נמוך ול- 6% מהנשאלים אין דעה בנושא.

הסקר בוצע במהלך השבוע האחרון לחודש פברואר 2006 על-ידי מכון המחקר "גיאוקרטוגרפיה", בקרב 501 נשאלים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל. הסקר בדק עוד מהי דעת הציבור לגבי השירות המוענק על-ידי בתי העסק לצרכנים, מהי דעת הציבור לגבי השירות המוענק על-ידי משרדי הממשלה, וכן, האם חל בשנים האחרונות שינוי בהתייחסות בתי העסק לצרכנים.

לשאלה "כיצד היית מדרג את התייחסות בתי העסק בארץ כלפי הצרכנים?" השיבו 45% כי ההתייחסות סבירה, 25% ציינו שההתייחסות טובה (3% טובה מאוד ו- 22% טובה), 23% חושבים כי ההתייחסות אינה טובה (14% "לא טובה" ו- 9% "גרועה") ו- 7% לא ידעו להביע דעה בנושא. בקרב המציינים התייחסות סבירה בולטים יותר נשים לעומת גברים, צעירים וגילאי ביניים (18-54) לעומת מבוגרים (55 ומעלה).

משאלה דומה לגבי השירות של משרדי הממשלה מתקבלת תמונה שונה לחלוטין: מעל למחצית (53%) מהציבור סבור כי השירות של משרדי הממשלה אינו טוב: 25% "השירות לא טוב" ו- 28% "השירות גרוע". לעומת זאת 40% חושבים שהשירות במשרדי הממשלה טוב (5% "השירות טוב מאוד" ו- 35% "השירות טוב") ו- 8% לא ידעו להביע עמדה בנושא. (בקרב הסבורים ששירותי הממשלה אינם טובים גבוה חלקם של בעלי הכנסה מתחת לממוצע והולך ויורד עם העלייה ברמת ההכנסה, חילונים ומסורתיים לעומת דתיים וחרדים).

לשאלה "לפי דעתך, בשנים האחרונות, האם חל שיפור או חלה הרעה בשירות שנותנים בתי העסק בישראל?" השיבו כמחצית (47%) מהציבור כי חל שיפור (6% "שיפור גדול", 41% "חל שיפור"). כשליש (31%) ציינו שלא חל שיפור, ואילו 14% ציינו כי חלה הרעה בשירות (9% לא ידעו להביע דעה בנושא). (חלקם של הסבורים שחל שיפור גבוה יותר בקרב בני 18-54 בעלי הכנסה מעל לממוצע, וותיקים לעומת עולים חדשים).

מהסקר עולה עוד, כי 45% מהציבור מאמינים כי אם מפלגה מסוימת תפרסם במצע שלה התייחסות לקידום הצרכנות, הדבר ישפיע על שיקוליהם להצביע עבור מפלגה זו, לעומת 48% שטענו כי לא יושפעו. מאלו הסבורים כי יושפעו מהתייחסות מפלגה לקידום הצרכנות ציינו 5%, כי יושפעו "במידה רבה מאוד", 15% ציינו שיושפעו "במידה רבה", 25% טוענים להשפעה "במידה נמוכה", 8% לא ידעו להשיב על השאלה. (בקרב המושפעים גבוה חלקם של בני 18-54 לעומת מבוגרים יותר, חילוניים ומסורתיים לעומת מסורתיים ודתיים. השפעה נמוכה יחסית התגלתה בקרב עולים חדשים).

המועצה לצרכנות מוסרת, כי נתוני הסקר משקפים נאמנה את המצב בשטח העולה מהתלונות המתקבלות אצלה. המועצה מציינת, כי תופעת התשלום עבור מוצרים שלא מגיעים בסופו של דבר לצרכנים היא תופעה מדאיגה ונרחבת, המתרחשת בעיקר עקב פשיטות רגל, קניות באינטרנט, והטעיות על-ידי סוחרים מפוקפקים.

לטענת המועצה, הסקר מוכיח שוב, כי הבעיות הצרכניות פוגעות יותר באוכלוסיות החלשות: מבוגרים, עולים חדשים ובעלי הכנסה נמוכה. המועצה מדגישה, כי במקרים רבים היא מצליחה לסייע לצרכנים הפונים אליה לקבל כספים בחזרה, אך כדי לעקור תופעות צרכניות שליליות, על משרדי הממשלה הממונים על אכיפת החוק להגביר באופן ניכר את פעולות האכיפה, וכן יש צורך להחמיר את הענישה.

המועצה לצרכנות מציינת, כי עמדת הציבור כלפי שיפור המצב אינה מפתיעה וכי הישג יחסי זה הינו תוצאה של פעולה אינטנסיבית של כלי התקשורת והמועצה לצרכנות בשנים האחרונות.

תאריך:  15/03/2006   |   עודכן:  15/03/2006
עינב רוזיליו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חולים שטופלו בתרופת ציפרלקס הראו נסיגה משמעותית יותר ברמת הדיכאון ובסימפטומים של דיכאון, לעומת חולים שטופלו בתרופת סרוקסט. כך עולה (יום ד', 15.3.06) ממחקר שהוצג בחודש פברואר 2006 בכנס הבינלאומי להפרעות חרדה בדרום אפריקה.
15/03/2006  |  גלית יצחק  |   חדשות
המכללה החברתית כלכלית פתחה השבוע סניף שמיני בישראל - והפעם בערערה שבוואדי ערה. הסניף החדש יעסוק בנסיבות האמיתיות שהביאו לגידול בפערים הכלכליים והחברתיים בין האוכלוסיה היהודית לאוכלוסיה הערבית בישראל.
15/03/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
בית משפט השלום בפתח תקוה האריך (יום ד, 15.3.06) בשבעה ימים את מעצרו של אייל זיגר, תושב תל אביב בן 41, החשוד שלפני כעשר שנים רצח את חברתו, יעל לוי, במהלך ביקור באוסטרליה. מעצרו של אביו, נתן, הוארך ביום אחד. הוא חשוד בשיבוש הליכי חקירה.
15/03/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
קמור, עם שותפים, קנו 9 בניני משרדים בגרמניה, בהשקעה כוללת של 41.7 מיליון אירו, שהם 234 מיליון שקל. חלקה של קמור בהשקעה הוא 25%, כלומר 58 מיליון שקל. בנק יתן הלוואה למימון 90% מההשקעה, כך שההשקעה של קמור במזומן קטנה יחסית, 5.8 מיליון שקל.
15/03/2006  |  אלעזר לוין  |   חדשות
תושבת קריית מלאכי התלוננה שנער בן 14 ושניים מחבריו נכנסו לביתה וניסו לאנוס אותה. אחד הנערים נעצר אך טוען להגנתו שהיה שיכור ואינו זוכר כיצד הגיע לדירתה.
15/03/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il