לקראת יום הבחירות בשבוע הבא, מפרסמת האגודה לזכויות האזרח הנחיות לתשלום שכר לעובדים ביום הבחירות, על-מנת למנוע פגיעה בזכויות העובדים ביום זה:
- החוק מתייחס מפורשות לעובדים, אשר אינם מועסקים ביום הבחירות: סעיף 136 לחוק הבחירות לכנסת, התשכ"ט 1969 קובע:
עובד שעבד אצל מעביד לפחות 14 ימים רצופים סמוך ליום הבחירות, וכן עובד שעבד בעבודות יזומות אצל אחד המוסדות הציבוריים לפחות 14 ימים מתוך החדשיים שלפני יום הבחירות, ישלם לו המעביד את השכר שהעובד היה משתכר אצלו ביום הבחירות אילולא שבת.
- הפסיקה בהתבססה על הנחיות הלשכה המשפטית של ועדת הבחירות, מחילה את ההסדר לגבי עובדים, המועסקים ביום הבחירות, גם על שוק העבודה הפרטי:
"בהתאם להנחיות הלשכה המשפטית של ועדת הבחירות יש לשלם לעובד העובד בשירותים הציבורים העובדים כסדרם, שכר כאילו עבדו בימי חג".
- לגבי עובדים המשתכרים על-פי שעות: נקבע בפסק הדין - דמ (חי') 7187/04 פוליאקוב - אד"א שמירה אבטחה וכ"א בע"מ, פסק דינה של השופטת ורבנר מיום 15.11.05:
מרבית המועסקים על-פי שעות הינם עובדי קבלן, הנמנים עם השכבות החלשות בשוק העבודה. על-פי דוח משרד התמ"ת, עובדים, המועסקים באמצעות קבלני כוח אדם, מאופיינים בשיעורים גבוהים יותר של נשים (65%), של מצטרפים חדשים לשוק העבודה - עובדים צעירים או עולים חדשים (35%), ושל בעלי השכלה ממוצעת של 12 שנות לימוד. עובדי הקבלן מועסקים בעיקר בתחומים: שמירה ואבטחה, ניקיון, הסעדה, מענה לפניות טלפוניות, פקידות וקלדנות. שכרם של עובדי הקבלן נמוך משכרם של שכירים אחרים בעלי מאפיינים דומים.
התשלום עבור ימי חגים נקבע בהסכם קיבוצי, והוחל עליו צו הרחבה, כך שהוא חל על כל העובדים במשק, באופן הקובע כי כל עובד, המועסק במקום העבודה 3 חודשים ומעלה, יהיה זכאי לתשלום עבור 9 ימי חג, בהם שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים ושני ימי סוכות. על-פי אותו רציונל ראוי, כי לעובדים אלה יינתן תשלום גם ביום הבחירות.