הרווח הנקי של חברת סאני אלקטרוניקה ירד בשנת 2005, והסתכם בכ- 83 מיליון שקל לעומת כ- 113 מיליון ש"ח בשנת 2004. כך עולה מדיווחיה של החברה לבורסה.
לדברי יחיאל פינגולד, סמנכ"ל הכספים של סאני, הקיטון ברווח הנקי נבע בעיקר מהירידה שחלה בהכנסות המימון, עקב הקטנת תיק ההשקעות שהחזיקה החברה לאחר חלוקת דיבידנד של כ- 350 מיליון שקל. הוא הזכיר גם כי בשנת 2004 נהנתה החברה מתשלום מס מופחת בגין רווחים מדיבידנדים הפטורים ממס.
עוד נמסר, כי מחזור המכירות של סאני ב- 2005 הסתכם בכ- 728 מיליון שקל, בדומה לשנת 2004, וזאת תוך שיפור הרווח התפעולי של החברה, שהסתכם בשנת 2005 בכ- 89 מיליון שקל לעומת כ- 83 מיליון שקל בשנת 2004.
ברבעון הרביעי של שנת 2005 חל גידול של 37% במחזור המכירות של החברה, שהסתכם בכ- 220 מיליון שקל, לעומת 199 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ- 160 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2004. החברה נהנתה ברבעון האחרון גם משיפור ברווח התפעולי, שהסתכם ברבעון הרביעי בכ- 30 מיליון שקל, לעומת 27 מיליון שקל ברבעון הקודם ולעומת כ- 18 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2004.
לדברי עופר קידר, מנכ"ל משותף בסאני אלקטרוניקה, אחד הגורמים העיקריים לגידול במחזור המכירות הוא גידול בכמות הטלפונים הסלולריים המתקדמים שמכרה החברה בכל הרשתות במהלך הרבעון הרביעי, בהם מכשירי הדור השלישי של SAMSUNG בפרטנר בפלאפון ומכשירי I-mode בסלקום.
כמו כן החברה נהנתה מצמיחה בהיקפי פעילותה של רשת דינמיקה, שהתרחבה בעקבות רכישת חברת שיא תקשורת. הרשת כוללת כיום 41 חנויות.
קידר הוסיף, כי מנוע צמיחה חשוב נוסף של סאני הינו חברת-הבת תפוז אנשים, העוסקת בתחום האינטרנט והאינטרנט הסלולרי. תפוז נסחרת כיום בבורסה בת"א לפי שווי שוק של כ- 77 מיליון שקל, והנפקתה תיצור לסאני רווח הון בסך של כ- 11 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006.
פעילותה של תפוז מאופיינת בגידול חד בהכנסותיה, ומחזורה בשנת 2005 הסתכם בכ- 19 מיליון שקל לעומת כ- 14 מיליון שקל בשנת 2004. הרווח הנקי של תפוז בשנת 2005 הסתכם בכ- 2.7 מיליון שקל, גידול של 68% לעומת שנת 2004.