הכנס הגדול שנערך מעולם בישראל בתחום האינטנרט - TheMarker Comvention - הכולל 50 אורחים מחו"ל ו-2,000 משתתפים, התקיים (א', 2.4.06) במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ויימשך היום ומחר.
יוסי ורדי, ממקימי icq, אמר בנאום הפתיחה של הכנס: "כל שנה מיליוני אנשים דיגיטליים נולדים. זו התקופה, זו העת. לפני 15 שנים לא היו אנשים צעירים, מתחת לגיל 40, בכנסים. היום זה שונה. היום האג'נדה הטכנולוגית נקבעת על-ידי 400 מיליון צעירים, שמשחקים World Of Warcraft וגולשים ברשת. זו הסיבה שהייתי שמח לשתף פעולה עם TheMarkr לקיים את הכנס. היה חשוב לי שכל צעיר עם חברת סטארט אפ ישראלית יוכל להשתתף בכנס. אני שמח שגוגל ויאהו מגייסים מהנדסים למשרדיהם בסיליקון ואלי, שכן השאר יכולים לבוא לכאן, לישראל".
ג'ף פולבר, מייסד חברת וונאג' שהתארח גם הוא בכנס, אמר כי "הדבר הבא ב-VOIP הוא הווידיאו". לדברי פולבר, "VOIP הפך לטכנולוגיה שכולם משתמשים. כולם רוצים לדעת מה העתיד. הצעד הבא הוא הווידיאו בעשר השנים הקרובות. מה הצעד הבא? לטעמי, הפוקוס יהיה וידיאו. תהיה הזדמנות לתעשיית המשדרת סרטים. חמש השנים הבאות יהיו מרגשות. הרבה אנשים מתרכזים ב-IPTV. הצרכנים לא תמיד מבינים את האתגר, אבל ליזמים אין זמן טוב יותר מהיום להיכנס לפעלות בתקופה שבה המודלים העסקיים משתנים ויוצרים הזדמנויות".
"ככל שרשת האינטרנט תמשוך אליה יותר ויותר אנשים, הערך של החבורת ברשת ימשיך לעלות. כשמסתכלים על טלוויזית IP, מי שיצליח לבסס את הטכנולוגיה הזו - יצליח. האינטרנט הפך למדיה אלטרנטיווית לשידורים. בתשעת חודשים האחרונים, סרטים וסדרות משודרים דרך האינטרנט. האפשרות להשתמש באינטרנט כשלט רחוק הוא מדהים. אין זמן טוב יותר מהיום כדי לעשות זאת. מודלים עסקיים רבים משתנים. מי היה מאמין שצילום אנלוגי יעלם. זה עולם שונה. ישראל היא מקום טוב בשביל חדשנות טכנולוגית".
בתוך כך, לפי חברת המחקר האמריקנית ג'קסון סקיוריטיס, "חברת הטלקום ספרינט או קווסט עשויות לרכוש את ספקית הטלפון באינטרנט וונאג', לפני ה-IPO המתוכנן של החברה".
"חייבים לחדש. אם אתה לא מחדש - אתה מת" - כך אמר גארי שיינברג. שיינברג, סגן נשיא לחדשנות בבריטיש טלקום, סיפר: "הילדים שלי גולשים מהאוטו. אף אחד מהם לא ראה כבל מתחבר למחשב בבית".
לדברי שיינברג, "אנחנו שחקן גלובלי. הודענו שנפתח רשת חדשה של תקשורת. זו השקעה של 10 מיליארד דולר. VOIP היא אחת מהטכנולוגיה שנוגסת בנו, כמו רגולציות ודברים אחרים. כשחקן ICT, הפכנו לחלק מהעולם של IP. אנחנו פורסים מערכות שיאפשרו שידור וידיאו. אנחנו הופכים להיות שחקן טריפל פליי. למשל, נאפשר שידור טלוויזיוני למכשירי ניידים. הבנו שאתה חייב להיות חדשני, אם לא אתה מת. אנחנו מחפשים דרכים לחדשנות טכנולוגית. המצאנו את הפיוז'ן - שירות קבוע למכשיר נייד - זו הדרך שאנחנו תוקפים את שוק ה-VOIP המסורתי. השקענו מאמץ בלקוחות, לשכנע אותם בפס רחב ובאון ליין.
"ככל שיש ללקוחות פס רחב יותר, השירות לאט דווקא טוב יותר. הביצועים של האתרים לא השתנה. אנחנו נשכנע את האתרים לפתח אתרי מסחר ושירותים המתאימים לפס רחב. חוץ מיאהו וגוגל, האפליקציות באינטרנט לא ממש התפתחו".
"נגיע למצב שבו בכל מכונית יש חיבור לאינטרנט. אנחנו במצב שבו אנחנו מוצפים במידע. למי אין בלאקברי? שוכחים ש-SMB יהפכו יום אחד לאנטרפרייז, וצריך לפנות אליהם".
סיימון לוין, מנהל פיתוח עסקי של יאהו באירופה: "האינטנרט מאפשר לכל אחד מאיתנו להפוך לעיתונאים. זה הרבה יותר דמוקרטי ממצב שבו כמה עיתונאים אומרים לנו את מה שכמה אנשים רוצים שנדע".
ג'ונתן וובר, המייסד, המנכ"ל של newwest.net, אמר בכנס, כי "אונליין ומדיה מודפסת הן משלימות. אונליין קשורה לחיבור ומהירות. מדיה מודפסת מערבת צילום ואמנות, מוצר שלם, ששונה מעולם האונליין. טכנולוגיה פיתחה את מקצוע העיתונות. הכלים מאפשרים לעיתונאי לעבוד טוב יותר"
לדברי מנכ"לית ניוזוויק אינטראקטיב, קרולין ליטל, "העיתונות הבינה שהאינטרנט יותר דומה לטלוויזיה מאשר לעיתון; כדי להיות תחרותיים באינטרנט - חייבים להדגיש את הקשר והשתתפות הגולשים".