מדי יום מתפרסמות עשרות מודעות דילים ומבצעי נופש של חברות הנסיעות בעיתונים. מבדיקה שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת פסח, עולה כי כ- 30% ממודעות אלה אינן מציינות את המחיר הכולל כנדרש בחוק הגנת הצרכן.
בסקירה נבדקו כ- 145 פרסומים של חברות נסיעות בעיתונות היומית, במשך השבועיים האחרונים של חודש מרס. מהבדיקה עולה כי 40 מודעות מתוכן עומדות לכאורה בניגוד לחוק. חלק מהחברות מפרסמות את המחירים בתשלומים ללא ציון המחיר הכולל, חברות נסיעות אחרות ציינו בסוף המודעה שיש להוסיף דמי טיפול, וישנן חברות אשר ציינו שיש להוסיף למחיר כוכבים של כרטיסי אשראי של "ישרכארט".
רשות ההסתדרות לצרכנות העבירה את הממצאים לממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יעקב קמחי. במכתב ששיגר אליו הבוקר (יום ג', 4.4.06) מנכ"ל ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון, הוא דורש לנקוט צעדים משפטיים נגד החברות אשר הפרו לכאורה את החוק.
"תלונות בנושא העברתי לידיעתך כבר למעלה משנה, אך התופעה נמשכת ומלמדת שחלק מהחברות והסוכנויות לא הפנימו את החוק ועדיין לא ננקטו נגדן צעדים משפטיים".
לוינסון ממליץ לציבור הצרכנים "להתחיל לקרוא את המודעות מלמטה ולא להתפתות להאמין למחיר הנקוב בהדגשה".
להלן טיפים לנוסעים לחו"ל:
- לדרוש מהחברה פירוט בכתב של צורת הנופש, המחיר, לרבות תמונה של המקום ואפילו תמונה של החדר;
- לברר באופן ספציפי ופרטני את שאלת מחיר ביטול הנסיעה;
- לברר את שער מטבע החוץ שלפיו מחושב תשלום הנסיעה;
- לא להסתפק בהמלצת סוכן הנסיעות ולבקש חוות דעת ממכרים שהיו במקום הנופש בעצמם;
- מומלץ לחפש מידע על המקום באינטרנט;