מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרס 2006 ב- 0.3%, בהשוואה לחודש פברואר 2006, והוא עומד עתה על 103.6 נקודות, לעומת 103.3 נקודות בחודש הקודם.
ההתייקרויות החריגות נרשמו בענפים: מוצרי המזון- 0.8%; שירותי הדיור - ב- 1.2%; תקשורת - 0.9% אחוז; תרבות ובידור - 1%. לעומתם הוזלו במיוחד ההלבשה והנעלה ב- 4.4%, זאת עקב מכירות סוף עונת החורף, ושרותי התחבורה שירדו ב- 0.3% - עקב הוזלת מחירי הדלקים בתחילת חודש מרס.
עוד מציינים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי המדד ללא ירקות ופירות עלה ב-0.4 אחוז והגיע ל-103.7 נקודות והמדד ללא דיור עלה ב-0.1 אחוז והגיע ל-105.8 נקודות.
מנתוני הלמ"ס עולה, כי ברבע הראשון של שנת 2006 עלו המדד הכללי ב-0.6 אחוז, המדד ללא ירקות ופירות ב-0.5 אחוז והמדד ללא דיור ב-0.7 אחוז.
בשנים עשר החודשים האחרונים - מרס 2006 לעומת מרס 2005, עלו המדד הכללי ב-3.6 אחוזים, המדד ללא ירקות ופירות ב-3.7 אחוזים והמדד ללא דיור ב-2.7 אחוזים.
על-פי נתוני המגמה לתקופה זו, אומרים בלמ"ס, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-3.2 אחוזים, המדד ללא דיור ל-2.3 אחוזים והמדד ללא דיור וללא ירקות ופירות ל-2.6 אחוזים.
מדד מחירי המזון עלה ב- 0.8 אחוז
התייקרו במיוחד, קפה נמס (ב-11.9 אחוזים), סוכר (ב-9.2 אחוזים), דגים (ב-4.4 אחוזים), בשר בקר טרי (ב-3.9 אחוזים), בשר כבש (ב-3.5 אחוזים), מיונז (ב-2.5 אחוזים), עופות (ב-2.0 אחוזים), מרגרינה (ב-2.0 אחוזים), אטריות, ספגטי וכו' (ב-1.7 אחוזים), מזון מוכן (ב-1.5 אחוזים), שוקולד (ב-1.4 אחוזים), דבש (ב-1.3 אחוזים), תה (ב-1.2 אחוזים), עוגות מוכנות (באחוז אחד) ומלח (באחוז אחד).
הוזלו במיוחד, דגנים פריכים (ב-1.5 אחוזים), גלידות (ב-1.2 אחוזים), עוגיות וביסקוויטים (באחוז אחד) ונקניק ונקניקיות (באחוז אחד).
מדד מחירי הלבשה והנעלה ירד ב-4.4 אחוזים; בניכוי השפעות עונתיות ירד המדד ב-0.7%. מדד מחירי הלבשה ירד ב-5.3 אחוזים ומדד מחירי הנעלה ירד ב-1.6 אחוזים. בסעיף ההלבשה הוזלו במיוחד, בגדי ספורט והתעמלות (ב-8.1 אחוזים), הלבשה עליונה (ב-6.1 אחוזים) וצרכי הלבשה שונים (ב-6.1 אחוזים).
בסעיף ההנעלה הוזלו במיוחד, הנעלה לנשים (ב-3.2 אחוזים) והנעלה לילדים/ות (ב-1.8 אחוזים).