קריקטורה חדשה של הנביא מוחמד שפורסמה באיטליה הציתה את זעם המולסמים. בקריקטורה נראים שני המשוררים האיטלקים, וירג'יל ודנטה מביטים מלמעלה על אש הגיהנום, שם נמצא הנביא מוחמד. "האם האדם שם, החצוי לשניים מראש עד טבורו, אינו מוחמד?" שואל דנטה והתשובה: "כן, והוא חצוי לשניים כי הוא חצה את החברה. והאישה שם, עם הפחמים, מייצגת את הפוליטיקה של איטליה כלפי האיסלאם".
הקריקטורה פורסמה במגזין החודשי סטודי קתוליצ'י הדתי. במגזין אמרו (א') כי בפרסום הקריקטורה אין כל כוונה לפגוע וכי אם אכן יש מי שנפגע מכך - המגזין מתנצל על כך. זאת בטון מעט שונה מהטון שנשמע קודם לכן, כשעורך המגזין אמר כי "אסור לנו לפחד מחופש הדעה". במגזין מסבירים, כי הקריקטורה מציינת למעשה את אובדן הזהות המערבית ואינה עוסקת בנביא מוחמד.
מי שביקר בבזיליקה שבבולוניה, מן המאה ה- 14, מכיר את ציור הקיר שמתאר את הנביא מוחמד נשרף בלהבות הגיהנום. הציור, בהשראת האפוס של דנטה "הקומדיה האלוהית", מתאר את מוחמד עובר עינויים מידיו של השטן. 'בקומדיה האלוהית' של דנטה מתואר מסעו של המשורר דרך שלוש ממלכות מתים במהלך השבוע הקדוש (מיום שני הקדוש ועד חג הפסחא) כשהוא מלווה בגיהנום.
הקריקטורה החדשה מאיימת להצית מחדש את המחלוקת בנושא סדרת הקריקטורות של הנביא מוחמד, אשר פורסמו תחילה בעיתון דני ומאוחר יותר בעיתונים נוספים ברחבי העולם, בספטמבר שעבר.
דובר מטעם איגוד הקהילות המוסלמיות באיטליה קרא לקריקטורות "דוחות וגזעניות". קבוצת Opus Dei, קבוצה רומן-קתולית אולטרא שמרנית אשר מזוהה עם העיתון שפרסם את הקריקטורה, הודיעה כי המאייר אינו קריקטוריסט קבוע בעיתון.