ענקית האינטרנט AOL (אמריקה אונליין), מצטרפת לגל החברות בבורסה האמריקנית, החשודות בעברות חמורות על חוקי ניירות נערך. כך קובע הבוקר העיתון האמריקני, וושינגטון-פוסט. על-פי העיתון, ניפחה ענקית האינטרנט את נתוני ההכנסות שלה, באמצעות עסקות שונות בין השנים 2000 ל-2002. AOL עשתה זאת, על-פי הדיווח, לפני ואחרי השתלטותה על ענקית התקשורת, טיים-וורנר.
העיתון מדווח, כי בתקופה האחרונה, אסף נתונים שהסתירה החברה בשנים האחרונות, המצביעים על רשימת עסקות חיצוניות והעברות של כספים שבוצעו בין המחלקות, באופן מעורר חשד. על-פי הוושינגטון-פוסט, ביצעה החברה את רישום העסקות, באופן שניפח את תוצאותיה.
על-פי דיווח זה, בין השאר, השתמשה AOL בתוצאות של מאבקים משפטיים לכפות עסקות פרסום על מפרסמים. החברה העבירה, על-פי החשד, הכנסות מחטיבה אחת לאחרת כדי לשפר את תוצאות עסקי האינטרנט שלה. AOL שיווקה, על-פי נתוני העיתון, מודעות עבור ענקית המכירות הפומביות באינטרנט, Ebay ורשמה את ההכנסות לזכותה. כמו כן, מדווח העיתון, כי החברה ביצעה עסקות חליפין, של מודעות תמורת ציוד מחשבים של חברת סאן מיקרוסיסטמס וחישבה אופציות על מניותיה כהכנסות מפרסום עם חברת אינטרנט אחרת.
הוושינגטון-פוסט הפנה שאלות בעניין ניפוח התוצאות, אל מי ששימש בתקופה שקדמה למיזוג עם טיים-וורנר, כסגן נשיא למימון חטיבת הפרסום ב-AOL , רוברט אוקונור. אוקונור אמר לכתב העיתון, כי הוא ביטא את חששותיו בסדרה של פגישות עם מנהלים בכירים ב-2001 והשנה. הוא אמר, כי לדעתו המנהלים הבכירים באותה תקופה ב-AOL חיו בהכחשה של עניין ניפוח התוצאות.
על-פי הוושינגטון-פוסט, בתקופה בה בוצעו ניפוחי התוצאות, חששה AOL בעיקר מתגובה שלילית של השוק, אשר היה ער מאוד לכל תנועה שלה – בעקבות התמוטטות רוב החברות הגדולות בתחום האינטרנט.
החברה, כך על-פי העיתון, החליטה לעשות הכל כדי להציג הכנסות
נאות מפרסום. זאת כדי שתוכל לשמור על רמת מחיר מנייה גבוהה, בעיקר לקראת ההתמודדות על רכישת טייים-וורנר.
בכירים בתעשיית האינטרנט בישראל, אמרו היום שלא לציטוט, כי הגיע הזמן שגם בשוק המקומי, יבוצעו בדיקות של החברות אשר פעלו בתחום זה, בשנות הגאות של הדוט.קום.
תגובתה של AOL להאשמות הוושינגטון-פוסט מצביעות על ניסיון להתחמק ממתן תשובות. החברה מסרה, כי העסקות האמורות, טופלו בצורה נאותה וכי "החברה שמרה על מערכת קפדנית ואפקטיבית של בקרה פנימית. לדברי החברה, מדובר בסכומים "מקרוסקופיים" ביחס להיקף פעילותה באותן שנים (2%). אולם אותם בכירים בשוק האינטרנט המקומי, עימם שוחחנו היום, מסרו, כי הדרך היחידה לחשוף את היקפה האמיתי של התופעה, הוא בחקירה פלילית של הרשויות.